کاملا درست گفته ایشون. آقا تهران شهر معمولی نیست. با قربون صدقه هم درست نمیشه. میخوای با ماشینت بیای بیرون؟ پول باید بدی. خیلی هم عالیه. البته به شرطی که این پول خرج معضلات بشه. نه اینکه سفره جدیدی برای چپاول
آقای شهردار عزیز از مهمترین عامل ایجاد ترافیک بی اطلاع می باشند
بزرگترین عامل ترافیک شهرها شهرسازی ما می باشد به اینصورت که بیش از نیمی از عرض تمام خیابان های شهر خودروهای پارک کرده می باشد و گاهاً دیده می شود بصورت دوبله و سوبله نیز خودروها در خیابان ها پارک می کنند که باعث بسته شدن خیابان و کندی عبور و مرور خودروها می شوند که این نشان دهنده این است که می بایستی در مورد مجوزهای احداث ساختمان و مراکز تجاری و بیمارستاها و غیره تغییرات اساسی دید و حداقل می بایستی فضای پارکینگ هر مجتمع را دو برابر نمود
عامل دیگر ترافیک زیاد شهر بخصوص تهران به رشد افقی زیاد تهران برمی گردد که طول و عرض شهرهای ایران بسیار زیادتر از شهرهای مشابه در جهان می باشد که شهرهای پیشرفته در جهان بصورت عمودی رشد یافته اند و بلند مرتبه سازی بصورت استاندارد یعنی حداقل نیازها در آن لحاظ شده و ساختمان ها حریم مناسبی را داشته باشند و همچنین پارکینگ حداقل دو برابر حال حاضر
مزیت این کار در این است که فاصله نقاط مختلف شهر نزدیکتر می شود بنابراین باعث کاهش ترافیک شهری می شود
عامل دیگر ساخت و سازهای غیر مجاز می باشد بعنوان مثال باغات کن که بسیاری از این باغات بصورت بی حساب ساخت و ساز انجام می گیرد و در انتها شهرداری می بایستی خیابانی در بین این خانه ها بصورت غیر حساب شده ایجاد کند و بعد به فکر تامین فاضلاب و کانال کشی و غیره بیافتد
اصول شهرسازی در دنیا به این صورت است که قبل از ساختمان سازی در اون منطقه محاسبات لازمه در خصوص خیابان و جمعیت و رفت و آمد و مراکز خرید و غیره انجام می شود
عامل دیگری که باز هم به مسئله شهر سازی مربوط می شود این است که می بایستی در مجوز دادن به واحد های تجاری و مراکز اداری و غیره که جنب خیابان های اصلی می باشند تجدید نظر شود و تمام این مراکز می بایستی در جاهای مختلف تجمیع شود بعنوان مثال چند مرکز بزرگ جهت تعمیرات ماشین و چندین مرکز جهت تجمیع ادارات دولتی
در پایان از شهردار عزیز خواهشمندم دستور فرمایند ریشه های ایجاد شهرسازی غیر اصولی مشخص شود زیرا باعث مشکلات ثانویه مانند ترافیک و آلودگی هوا و ایجاد خیابان و اتوبان های غیر ضروری با صرف میلیاردها تومان هزینه می شود
وقتی انتصاب مدیران اجرایی همچون شهرداری تهران بدون در نظر گرفتن توان اجرایی باشد نباید انتظاری جز این داشت.
خدا به داد مردم برسه با این مدیریت اجرایی که بیشتر به فکر حاشیه سازی هستند تا کار برای مردم
مردم یادتون میاد یه زمانی بزرگراه دو طبقه می کردن بدون پول گرفتن یادتون میاد تونل می زدن بدون پول گرفتن یادتون خط مترو افتتاح می کردن بدون کمک یه ریال از از دولت کسانی می گفتن به درد نخوره
خب دیگه از الان بعد ترافیک مشکل خودتون به شهرداری ربطی نداره
فقط شهرداری می تونه کار خودشو انجام بده
به گونه ای خبر می نویسید که از قبل افکار را در جهت مخالفت با اصل خبر برانگیخته کنید!! بهتر است نظر کارشناسان شهری و ترافیک را خواسته و تجربیات کشورهایی که این طرح را پیاده کردند بخوانید! به نظر شما با معضل تک سرنشین چه باید کرد؟!