بنده از حدود 32 ساله که رانندگی میکنم و اکثر مواقع هم توی جاده های برون شهری هستم. تنها تصادفی که من داشتم و اون هم از نوع واژگونی توی جاده ای نزدیک اهواز با سرعت مجاز 110 بود. دلیل واژگونی برخورد لاستیک جلوی ماشین (پژو) با سرعت 90 به یک چاله نسبتاً بزرگ در جاده و ترکیدن لاستیک همراه با کج شدن رینگ و برخورد کنار سربنده به ستون (کمربند بسته بود) و بیهوشی و ... بود. گزارش پلیس راه رو که بعد از ترخیص از بیمارستان گرفتم نوشته بود دلیل تصادف عدم توانایی راننده در کنترل خودرو!
عوامل اصلی این تصادف اول جاده خراب بود و بعد ماشین بی کیفیت من هیچ ادعایی در باره توانایی رانندگی و رعایت قوانین ندارم ولی سوالم اینه قراره سرعت مجاز اون جاده بشه 100 خوب بعدش چی میشه اون چاله چوله ها و سرعت گیرهای نابجا و بدون علائم هشداردهنده و .... توی جاده و کیفیت روز به روز بدتر خودروهای داخلی که سرجاشه اتفاق هم که تو سرعت کمتر از سرعت مجاز میوفته!
من منکر عدم رعایت بعضی از هموطنان نیستم که اونها هم احتمالاً اعتماد کاذب به عملکرد خودشون و جاده و ماشین دارن و خیلی ها هم که کلاً بی احتیاطن ولی کاهش سرعت مجاز که دردی رو دوا نمیکنه تصادفاتی که دلیلشون سرعت غیر مطمئنه هست همه بالای سرعت مجازای فعلی هستن یعنی اگه سرعت مجاز رو کم کنیم این آدما هم سرعت غیر مجازشون رو کم میکنن؟
آقایون بهتره ضعف مدیریتشون رو با این بهانه ها پوشش ندن و جاشون رو با مدیرای توانمند عوض کنن مشکل مملکت ما اینه که آدمای متعهد و مدبر سر جاشون نیستن و ...
متاسفانه به عوض بهبود استانداردهای جاده ها اقدامات عکس صورت میگیرد. این نشان میدهد که مملکت ما هنوز نتوانسته به استاندارد های ۵۰ سال پیش کشورهای دیگر برسد. مگر افزایش جرایم رانندگی توانست آمار تصادفات را کاهش دهد؟ البته مسئولین ما خوب میدانند که چاره کار چیست و این روش راه کار مناسبی نیست ولی راه کار خیلی خوبی برای چاپیدن قانونی ملت است. همانند اداره آب که افزایش آب بهای آب را بهانه برای صرفه جویی آب قرار میدهد در صورتیکه ۹۵ درصد آب در بخش کشاورزی و صنعت به علت قدیمی بودن تکنولوژی هدر میرود.
اگه حتی حداکثر سرعت مجاز رو به چهل کیلومتر هم برسونید مردم فقط موقع دیدن افسر کنار جاده و دوربین ثبت تخلفات سرعتشان را کم میکنند خدارو شکر نه آنقدر بودجه دارید که بیست متر به بیست متر درجاده ها دوربین نصب کنید و نه آنقدر پرسنل پس بهترین راه همان یکطرفه کردن تمامی جاده های کشوره تا اینقدر از تجاوز به چپ کشته ندیم و دوم هم بجای مردم، پدر خودروسازان رو درآوردنه
تصمیمات مسوولین انقدر عاقلانه و منطقیست که آدم واقعا لذت می بره!
من پیشنهاد می کنم در اقدامی مشابه برای حل معضل مسکن ، مردم بر روی درختها و یا در غارها زندگی کنن. برای حل معضل تصادفات ، مردم با گاری و قاطر جابجا بشن. برای حل معضل تورم ، از معامله کالا به کالا استفاده کنیم و پول حذف یشه. ببینید به همین راحتی میشه تمام مشکلات کشور رو حل کرد!
عوامل اصلی این تصادف اول جاده خراب بود و بعد ماشین بی کیفیت من هیچ ادعایی در باره توانایی رانندگی و رعایت قوانین ندارم ولی سوالم اینه قراره سرعت مجاز اون جاده بشه 100 خوب بعدش چی میشه اون چاله چوله ها و سرعت گیرهای نابجا و بدون علائم هشداردهنده و .... توی جاده و کیفیت روز به روز بدتر خودروهای داخلی که سرجاشه اتفاق هم که تو سرعت کمتر از سرعت مجاز میوفته!
من منکر عدم رعایت بعضی از هموطنان نیستم که اونها هم احتمالاً اعتماد کاذب به عملکرد خودشون و جاده و ماشین دارن و خیلی ها هم که کلاً بی احتیاطن ولی کاهش سرعت مجاز که دردی رو دوا نمیکنه تصادفاتی که دلیلشون سرعت غیر مطمئنه هست همه بالای سرعت مجازای فعلی هستن یعنی اگه سرعت مجاز رو کم کنیم این آدما هم سرعت غیر مجازشون رو کم میکنن؟
آقایون بهتره ضعف مدیریتشون رو با این بهانه ها پوشش ندن و جاشون رو با مدیرای توانمند عوض کنن مشکل مملکت ما اینه که آدمای متعهد و مدبر سر جاشون نیستن و ...