سلام عزیزان برادر وقتی حداکثر سرعت را یواش یواش کم کنید معلومه که تلفات جاده ای کم میشه عزیز برادر مشکل جای دیگه اس حداکثر سرعت را بکنید ۴۰ کیلومتر تا خیالتون راحت بشه و میزان تلفات به حداقل برسه اگر شب راننده گی کرده باشی با یه کم دقت متوجه میشیم که جاده ها چقدر نقاط کور دارن چقر شیب جاده ها استاندارد نیست چقدر پیچ جاده ها حتی برای سرعت کم هم مناسب نیست و ...... یه مقاله می خوندم در باره جاده های آلمان که حداکثر شیب استاندارد برای عرض جاده چقدر کم باید باشه فکر کنم اگر خودمون هم یه استاندارد کشوری (که خودمون مواردش را بنویسیم )بخواهیم اجرا کنیم اکثر جاده ها را باید بست همین یکی دو روز قبل بود که گفته شده بیش از ۷۵ درصد ترمز ماشینهای داخل ایران استاندارد نیست یا عیب کلی داره یا پایین بودن کیفیت لوازم و وسایل ترمز و لاستیک و جاده و عدم تنظیمات مربوطه در کل چیزی که توی ایران مهم هست کمیت هست نه کیفیت فلان کیلومتر جاده مهمه نه کیفیت جاده عزیز برادر دیده را کور نکنید تا دل آزاد بشه. —- دل آزاد وقتی آزاده که دیده باز باشه کیفیت جاده را درست کنید کیفیت ماشین ها را بالا ببرید فرهنگ سازی بکنید و ........ محدودیت همیشه چاره کار نیست یا علی مدد
مسئولان محترم بجای آنکه وظیفه خود را در چارچوب ایمن سازی راهها و نیز افزایش کیفیت اتومبیلهای تولیدی برای کاهش تلفات جاده ای،انجام دهند در حال پاک کردن صورت مسئله هستند. لذا هیچ بعید نیست به زودی علائمی همچون (تردد مجاز فقط اسب)(تردد مجاز فقط قاطر)(تردد مجاز فقط الاغ) را به راهور ابلاغ کنند تا برای حفظ جان ملت در اغلب راههای غیر استاندارد کشور با نصب چنین علائمی راکبین فقط مجاز به تردد با اسب و الاغ و استر باشند.
همه چی برعکس دنیا !
همه جا سقف سرعت رو بر میدارن . تو ایران سقف سرعت رو میارن پایین . راننده رسما بخوابه تو جاده واقعا متاسفم برای تصمیم گیرندگان. به جای بالا بردن کیفیت جاده و خودروهای به اصطلاح ملی سقف سرعت رو پایین میارن ! طولانی شدن بی جهت زمان مسافرت خودش باعث خستگی راننده و بالا رفتن احتمال تصادف میشه .
به نظر میرسد تا زمانی که بحث علمی در کار نباشد ؛ ایجاد محدودیت سرعت برای خودروهایی که نسبت به حداقل سی سال گذشته بروز رسانی شده اند نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلی بر مشکلات مردم می افزاید. آقایان اگر واقعا دلشان به حال مردم سوخته نتیجه حاصل شده در کاهش حداکثر سرعت آزاد راه تهران کرج و بزرگراههای تهران را منتشر کنند تا همه به فنی بودن کار ایمان آورند و نگویند که تصمیم باید اجرا شود.
با این قانون دیگه باید به فکر اسب و قاطر و درشکه باشیم - براردی که میری طرح کاهش سرعت میدی چرا از اصلاح جاده ها و ایمنی و استاندارد سازی خودرو ها حرفی نمی زنی و به جای حل اساسی مشکل صورت مسئله رو هی کوچیکتر می کنید