همیشه میخوان ساز رو از سر گشادش بزنن!!
شما اول خودروی استاندارد تولید کنن، جاده و ریل و حمل و نقل عمومی رو درست کن ، بعد به فکر این فکرهای بکر برای کاهش تلفات باش. اتوبانی که سرعت مجازش ۱۰۰ یا ۹۰ کیلومتر در ساعت باشه دیگه چه اتوبانی هست!! یا آزادراهی که سرعت مجازش ۱۱۰ یا ۱۰۰ باشه!!
باز هم شب خوابیدن و صبح از خودشون طرح "در وکردن"
مشکل اصلی در تلفات جاده ای اختلاف ارتفاع سطح جاده نسبت به زمین اطراف جاده هاست که با کوچکترین انحرافی باعث چپ شدن ماشین و تلفات می گردد
سرعت 10 کیلومتری تاثیر کمی دارد
سلام
به نظر من عدم رعایت حداکثر سرعت در جاهای خاص مثل مناطق شهری، سرازیری ها، پیچ ها، ورودی و خروجی ها نیاز به توجه بیشتری دارد. اغلب رانندگان به تابلوی های کاهش حداکثر سرعت در اینجور جاها توجه کافی نمی کنند. قکر میکنم اعمال سختگیری بیشتر نسبت به رعایت همین حدود سرعت اثر بیشتری در کاهش تصادفات داشته باشد تا کاهش حداکثر سرعت کلی در راه ها. همچنین یک مورد دیگر عدم توجه کافی به سرعت مطمئن است. در شرایط بارانی به ویژه دقایق اولیه آن، مه و ... تعداد چشمگیری از تصادفات رخ می دهد چون معیار حرکت اغلب رانندگان همان حداکثر سرعت مجاز محور است. بنابراین کاهش حداکثر سرعت مجاز بسیار کلی است و چندان معطوف به هدف اصلی نبوده و بنابراین به اندازه کافی موثر نخواهد بود. لذا اعمال قانون در موارد کاهش حداکثر سرعت(شیب، پیچ، مناطق شهری، ورودی خروجی ها و ...) و فرهنگ سازی در مورد سرعت مطمئن با توجه به شرایط جوی، مشخصات فنی وسیله نقلیه و مهارتهای فردی بسیار موثر است. همچنین ملموس نمودن میزان اثر افزایش سرعت بر افزایش ریسک رانندگی و در مقابل مقدار تاثیر آن در زودتر رسیدن به مقصد برای عموم مردم مفید خواهد بود.
آیا دولت واقعا با کاهش سرعت ده کیلومتری از حد مجاز خودروها در جاده بفکر جان ملت است ؟.اگر که این چنین است چر ا در مسائیل دیگر بفکر جان ملت نیست ؟ صدها نفر سالیانه بعلت خوردن لبنیات وگوشت حیوانات که از نان خشک کپک زده آلوده به سم آفلاتوکسین استفاده میکنند جان خودرا از دست میدهند جلوگیری نمیکند ویا چرا شرکت سرب وروی واقع در نزدکی شهر زنجان را به جای دیگر منتقل نمیکند که ضایعات وبخارات آن سرطان است
تابناک نمیتونم جواب کامنت و بدم اولی خودت بزارش در جواب اون دوستی که گفتن نادانسته نظر ندین باید بگم دوست گرامی به اون نیمساعت تفاوت که میفرمایید که البته خیلی بیشتره سه ساعت کنترل دم به دم اتوبوسها را روهم برای سرعتشون چه در پلیس راها و چه بین راه اضافه بفرمایید امثال من که مجبورند همیشه اینجوری رفت و امد کنند خوب با خبرند چه اتفاقی میوفتع
شما اول خودروی استاندارد تولید کنن، جاده و ریل و حمل و نقل عمومی رو درست کن ، بعد به فکر این فکرهای بکر برای کاهش تلفات باش. اتوبانی که سرعت مجازش ۱۰۰ یا ۹۰ کیلومتر در ساعت باشه دیگه چه اتوبانی هست!! یا آزادراهی که سرعت مجازش ۱۱۰ یا ۱۰۰ باشه!!
باز هم شب خوابیدن و صبح از خودشون طرح "در وکردن"