آقا حساب دو دو تا چهارتا هشتس
اولا اکثر خودرو ها داخلی مونتاژ هستن که در بهترین حالت 50 درصد تولید داخله
دوما وقتی خسارت بی کیفیتی خودرو از درامد آن برای دولت بیشتره چه لزومی داره تولید بشه
سوما اگه دولتی ها دست از سر خودرو بردارن و تولید خصوصی بشه در نتیجه تولید کننده هم مجبوره کیفیت رو ببره بالا
تمام سازنده های قطعات بایستی دارای واحد کنترل کیفی باشند و این واحد ها باید کلیه متریالها را چک کنند حتی در مورد ساخت قطر فلزات و نوع جوشکاری باید در نظر گرفته شود . با توجه به خرابی بیش از حد خود رو ها میشود گفت هیچ کنترل کیفی و آزمایشی بر روی هیچ گونه قطعات انجام نمیشود.
خودروهای ما با استانداردهای بین المللی فاصله داره قبول.ولی نباید انتظار داشت تو برخورد شاخ به شاخ با کامیونی که سپری مقاوم تر از تیر آهن داره خودرو دووم بیاره!بهتره کمی هم به فکر ارتقاء فرهنگ رانندگی باشیم.نه اینکه به هر بهانه ای سیاست اقتصاد مقاومتی رو تضعیف کنیم.
واردات خودرو باعث افزایش شدید نرخ ارز و فشار بیشتر به قشر متوسط و فقیر خواهد شد ... باید با خودرو سازها برخورد بشه و اونارو مجبور کرد که خودروهای امن تری بسازن .. همین سمند و پراید رو اگه از مواد اولیه مناسب بسازن و در مونتاژشون دقت بیشتری بشه ، خودروهای امن تری خواهند شد .. اگه قوانین سخت تری برای برخورد با رانندگان متخلف وضع بشه ، تصادفات کمتر میشه .. مثل همه ی کشورها که این کار رو میکنن .. بطور مثال رانندگی با سرعت ۸۰ کیلومتر در شهر در آلمان ممکنه به ابطال گواهینامه و زندان ختم بشه ولی در ایران یه چیز عادیه !!! نتیجه ش میشه کشته و معلول شدن دهها هزار عابر بی گناه
متاسفانه مشکل اصلی کشور ما ، ضعف قانون و مجری قانونه ... نه با خودروساز برخورد میشه نه با پیمانکار متقلب راه ساز نه با رانندگان متخلف
البته خودروسازی در ایران فقط نقش انتقال پول رو از نقطه ای به نقطه دیگرو داره و تمام کارخانجات و کارگر نمایشی بیش نیست . خوب ما خریدارها حاضریم خودرو رو از خارج وارد کنین اون سهم رو هم از جیبمون بدیم .
کمپین نخریدن خودروی داخلی مجددا باید احیا بشه . و مردم هم باید برای حفظ شان و جایگاه خودشون مقاومت کنن و نگذارن هر جریان سیاست بازی وحدت اونها رو بشکنه .