رحمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
به گفته کارشناسان 90 درصد آلودگی تهران ازخودروهاست. درین مورد 2 نکته قابل ذکر است 1.مسئولین وزارت صنایع درسالیان اخیربه نام حمایت از تولیدداخل عوارض فوق سنگینی برواردات خودرو همراه با انواع واقسام محدودیتهای من دراوردی وضع کردند که نتیجه اش این شد که خودروسازان داخلی دربازار بیرقیب والبته بی نظارت هرچه دلشان خواست به نام خودرو ساخته وبه مردم فروختند این به اصطلاح خودروها صرفنظر از ایمنی وکیفیت بسیارپایین که موضوع این مطلب نیست ازلحاظ آلایندگی نیز درنهایت غیراستانداردی هستند. 2. دردنیا الان استاندارد سوخت یورو 6 است .اینجا تازه میخواهند یورو 4 رافراگیر کنند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
سلام
محمد
|
Canada
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
سلام
چرا الزام همش برای مردمه
چرا دولت مثل کل دنیا خودش رو ملزم نمیدونه تعرفه گمرک خودروهای هیبریدی رو صفر کنه؟!!!
چرا عوض دادن سوبسید به موتور سیکلتهای برقی اونارو گرون میکنه
با استفاده مردم از خودروها و موتور سیکلت های خارجی با کیفیت کشور به چند نتیجه میرسه
هزینه های محیط زیست پایین میاد
مرگ و میر کم میشه
آلودگی هوا پایین میاد
از همه محمتر صنایع داخلی مجبور به رقابت میشن در نتیجه پیشرفت حاصل میشه
این کارها نه تنها برای دولت هزینه نداره، بلکه باعث کلی صرفه جویی در هزینه های دولت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
چون که نمیخواد. آخه اگه این کار رو بکنه آلودگی برطرف میشه!
امیر
|
Netherlands
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
سلام من در هلند و شهر آمستردام زندگی می کنم. اینجا تراکم جمعیت بسیار بالا است. سیستم خیلی جذاب کار میکنه. هزینه سوار شدن ماشین شخصی بسیار بالاست. به طور خلاصه:
بیمه
مالیات جاده
مالیات آلاینده های محیط زیست
پارکینگ

این هزینه ها بطور ماهیانه گرفته میشه. همچنین بسته به مصرف، سال تولید و وزن خودرو مالیات هم تغییر می کنه.

بماند که معاینه خودرو هم بسیار جدی است و بدون داشتنش حق رانندگی ندارید.

همزمان یه سهمی از این مالیات ها در ایجاد شبکه گسترده حمل و نقل عمومی می شود. شبکه بسیار کارا که تمامی نقاط شهر رو به هم وصل کرده.

فراموش نشود که اینجا حتی هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی هم برای شهروندان بردن بالا تا مردم رو مجبور به استفاده از دوچرخه کنند.

مسولین ما خودشون رو زدن به کوچه علی چپ. والا این مسیله ایست که سالها قبل راه خلش پیدا شده.
پاسخ ها
جسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
برو جلو بوق بزن بنده خدا! از هلند داری واسه ما نسخه میپیچی؟ هلند همچینه پرچینه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
آفرین قهر خدا
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
متهم ردیف اول آلودگی هوای تهران شهرداری وشهرداریست که سالهاپیش تخم فروش هوای تهران (یعنی تراکم پولی )راباپول گذاشت وبادادن اجازه برجسازی درمناطق غربی تهران که جلوی ورودبادهای سطحی که ازغرب میآمدندراگرفت ونهایتاباسکون هواوافزایش آلودگی بیشتروبیشتراین معضل پدیدآمد،ومتهم ردیف دوم خودماشهروندانیم.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
جناب دکتر قالیباف چند دفعه تکرار کردن که دولت به ما ( شهرداری ) واگذار کنه ما الودگی هوا رو با راهکار مناسب رفع خواهیم کرد . دولت چرا این کار ونکرد !!! برای انتخابات !!! که مبادا قالیباف موفق بشه !!!!! وجایگاه خاصی بین مردم پیدا کنه !!! مسولین این همه سنگ خدمت به مردم به سینه میزنن فدای قدرت طلبیه خودش کرد !!!و .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
یکی از کارهای خوب قالیباف فرهنگ سازی برای استفاده از کمربند ایمنی و حرکت ماشین ها بین خطوط است کاری به حزب و کار سیاسیش ندارم ولی اگر اون اجبار نکرده بود هنوزم فرهنگ سازی نشده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
اینجا هیچکس دلش به حال کسی نسوخته به جای طرح زوج و فرد فقط ماشین های یورو 4 یا بالاتر اجازه تردد داشته باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
هر موتور سیکلت 4 برابر یک خودرو عادی آلاینده تولید می کنه، در حال حاضر میزان تردد موتور در شهر تهران را تقریبی 3 تا 4 میلیون اعلام کردند. این موتورسیکلت سوارها که تابع هیچ قانونی نیستند هم جون خودشون را به خطر می اندازند( بیشتر فوتی تصادفات شهرتهران متلعق به موتورسواران می باشد) و هم جان مردم را. بنابراین اگر موتورسیکلت ها مدیریت بشند ، از تعدادشون کاسته و تبدیل به موتور برقی بشند، هم هزینه بهداشت و سلامت جامعه کاهش پیدا می کنه و هم بر ایمنی شهر افزوده میشه. ولی تا این مسئله مطرح میشه همه عنوان می کنند که موتور مربوط به قشر مستضعفه، ولی باور کنین همین قشر دارند بیشترین هزینه این وسیله ناامن و آلاینده را با جون و سلامتی خودشون و عزیزانشون می دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
ما همش داریم انگشت اتهام به سمت این و اون اشاره می کنیم، چند نفر از ما حاضریم ماشینمون را بزاریم خونه و با اتوبوس و مترو بریم سرکار؟ حداقل در روزهای آلوده!
نظرات بیشتر