#فاجعه_فاجعه
با افزايش تعرفه واردات خودرو به بهانه حمايت از توليد داخل و تنطيم تراز تجاري اين اتفاق هاي مثبت و منفي مي افتد:
مثبت:
مقدار واردات كمي كم مي شود
درآمد مالياتي دولت كمي زياد مي شود
منفى:
بالا رفتن شديد قيمت خودرو هاي خارجي به متوسط ٣٠٠ ميليون
بالا رفتن قيمت خوروهاي داخلي با مقايسه قيميت خود و كشش بازار به علت نبود رقيب
كاهش شديد رفاه اجتماعي و بالا رفتن حس فقر
به علت نداشتن قدرت خريد و استفاده مردم از خودرو هاي ارزان تر غير ايمن و غير استاندارد
آلودگي هوا بالا ميره
تلفات و معلولان تصادفات جاده ايي بالا ميره
هزينه مستقيم و غير مستقيم بهداشت و درمان به شدت بالا مي رود.
به طور خلاصه اثرات منفي ريالي و غير ريالي افزايش تعرفه چند ده برابر اثرات مثبت است.
لطفا طبق وظيفه نمايندگي جلوي فاجعه را بگيريد.
طبق آمارهای رسمی 80% آلودگی هوا بخاطر ماشین هاست، سالانه 35 هزار میلیارد تومان هزینه آلودگی هواست، هزینه سوانح جاده ای 168 هزار میلیارد تومان است و در حالی که در خوش بینانه ترین حالت درآمد دولت از محل افزایش تعرفه واردات 3 هزار میلیارد تومان است.
دهک متوسط ضرر ببیند ؟؟؟ قبل از بالا رفتن تعرفه ها قیمت سانتافه با لای ۲۰۰ میلیون بود . دهک متوسط این ماشین را سوار می شود ؟؟؟؟؟ بهترین روش برای درامد دولت بدون فشار به اقشار متوسط و ضعیف بود . کسی که ماشین ۲۰۰ میلیونی سوار می شود قطعا جزو اقشار بالاست .مگه اینکه از سر چشم و هم چشمی این ماشین را خریده باشد.
خجالت هم خوب چیزیه، کاری میکنن که مردم به هیچ وجه نتونن خودروهای با کیفیت سوار بشن و مجبورشون میکنن تا از این دو شرکت داخلی بی کیفیت و سود جو آشغالهای آلوده کننده هوا و آلت قتاله شهروندان ااستفاده کنند ، هم از واردات خودرو از مصرف کننده باج های نجومی به اسم حمایت از تولید کننده داخلی میگیرند و از اونطرف آشغالهای بی کیفیت خودشون رو به قشری که توانایی خرید ماشین خارجی ندارند به قیمت ماشین خارجی مرغوب میفروشند و کسی هم پاسخگو نیست