برای اداره شهر باید به درآمدهای پایدار رسید و طرح جدید فقط با این هدف طراحی شده است. اما اگر درآمد آن واقعا صرف گسترش حمل و نقل شهری شود می تواند به سایر اهداف هم برسد. طرح جالب است اگر عادلانه اجرا شود و بر اساس مدت زمان استفاده از خیابان و تردد در خیابانها اجرا شود نه فقط ورود و خروج، البته پیاده سازی بر اساس مدت زمان استفاده از خیابانها کار تکنیکی بوده و پیاده سازی آن مشکل است.
چرا نگران هستید ؟ مگه الان میتونید برید تو طرح ترافیک ؟ کسی که نگران گرفتن پول از مردم هست دو تا حالت داره یا خودش طرح ترافیک داره یا نداره اگر نداره با اجرای این طرح هم فرقی به حالش نخواهد داشت و میتونه مثل قبل رفت و آمد کنه پس احتمالا طرح داره ... من چند سال پشت سر هم درخواست طرح ترافیک میدادم یکبار هم نشد که با طرح من موافقت بشه ... چرا همه چیز باید در اختیار عده ای قلیل باشه ؟ حالا یکی اومده یک ایده جدید آورده اگر ایده های قبلی کار آمد بود که الان وضعیت شهر این نبود
طرح ترافیک فعلی یک طرح زورگویانه و ناقض حقوق شهروندی مردم است. اینکه شما هرکجا دلت خواست دوربین بگذاری و پلاک ماشین ها را ثبت کنی و جریمه بگیری و هر روز یک تصمیم خلق الساعه بگیری که از امروز زوج و فرد از درب منازل و بعد پلیس در کمینگاهها بگذارید که مردم را مچ گیری و جریمه کنند. یک روش منسوخ و مربوط به ده ها پیش است. آنچه در مدیریت قبلی شهر تهران تحت عنوان طرح LEZ پس از سالها تبلیغات پیاپی و طرح و جلسات بیرون آمد باز هم تنگ تر کردن عرصه بر مردم و ایجاد محدودیت های بیشتر و اخذ جرائم جدید تر بود و نیز تعویض تابلو های قبلی با نوشته های جدید. آنچه در طرح جدید پیشنهاد شده بسیار بروزتر و با حفظ حرمت و شخصیت مردم است. حالا که مدیریت شهری یک تصمیم انقلابی و سریع برای طرح جدید دارد که با واقعیت زندگی مردم تطبیق دارد. برای ناکام گذاشتن و بی اثر کردن آن تیترها و تحلیل های به ظاهر حق طلبانه شروع شده است.
الان دیگه وجود طرح ترافیک در مرکز شهر توجیحی ندارد...وقتی بیشترین خطوط مترو و اتوبوسراانی در این منطقه به طور نسبی وجود دارد..اما کافیه شما به بالا شهر بروید..خیابان های مثل جردن - شریعتی شمال- همت - صدر- نینایش و...همگی دربیشتر ساعات روز قفل می باشد..
در واقع وجود طرح ترافیک باعث شد که بیشتر شرکت های تجاری و دولتی به مناطق دیگر شمال تهران بروند و الان هر گوشه شهر یک وضعیت ترافیکی بسیار سنگین و با توجه به عدم سازمان دهی خوب اتوبوسرانی - مترو - تاکسی ..
همه کارکنان با ماشین شخصی تردد دارند..در بعضی خیابان های جردن شما در کوچه ها حتی جای پارک پیدا نمی کنید..
واقعا یک نویسنده(منظورم نویسنده این خبر) خیلی بیش از معاون که هیچ کارشناسان این طرح فهم و درک و اطلاعات و حقوق و شعور و .... داره!؟!؟ خوب چرا این باید نویسنده باشه و اون معاون یا طراح!>!>!>>!>>!
البته قصد اولشاید افزایش درآمد شهرداری باشد شخصا از سابقه اجرای طرح ترافیک اطلاع دارم ولی هیچ آماری از شرایطو چگونگی واگذاری طرح های ترافیمدر این سالها در دست نیست والبته باز خوب میدانیم آمارموجودبرای ویترینعمومتزیین شده هستند. اصولا همه دوستان درتهران میدانند چه تعداد یاز همکارانو آشنایان هستند که طرح سالانه گرفته اند و اتفاقا هیچ تفاوت و امتیازی خاص بر آنها نداشتند و فقط با رابطه این امتیاز نصیبشان شده
بنظر میرسد علیرغم وجود مشکلات ساختاری تغییر در همه نوع برنامه و طرح، هر چندسال یکبار خوب و ضروری است و هیچعقل سلیمی ادامه طرح های یکیدو دهه قبل یا همان شیوه را معقول نمیداند.یادان باشد در دنیا فقطتغییر است که تغییر نمیکند.
تابناک عزیز مثل همیشه خوب ببینو درست بنویس...
سلام جای تعجب دارد که بک طرح پیشرفته که خود نیز اقتباس از شهرهایی با مشکلات شبیه تهران است به کلی رد می شود شاید جای داشت نقطه ضعف های پیش بینی شده نقد می شد تا شکل بومی آن مناسب شرایط ما تدوین گردد. به هر حال امیدوارم خبرنگاران که یکی از گروه های استفاده کننده از طرح ترافیک فعلی هستند بی طرفانه گزارش دهند و مفسران بخش مطبوعات نیز بی غرض این اقدام را تفسیر کنند.
به جای مدیریت تردد باید توقف را مدیریت کرد.از4ملیون خودرودرتهران و800هزارتایی که هرروزازحومه وارد می شوند،نزدیک دوملیون شخصی ازصبح تاشب درپارکینگ حاشیه ای آنهم بیشتر درخیابان های اصلی و مسیر حمل و نقل عمومی پارک هستندودرحالیکه کمتراز10% جابجایی19ملیونی تهران را بعهده دارند،بیش از50% معابر را اشغال می کنند!بنابرفرمول جریان F=pr2/8nl اگرشعاعr باحذف پارکینگ حاشیه خیابان اصلی افزایش یابد بالطبع تراکم n خودروها کاهش و جریانFبیشترمی شود.راه حل:
1.خط کشی زرد ناپیوسته لاین راست همه خیابان های اصلی به علامت مسیر حمل و نقل عمومی با جلوگیری از پارکینگ – نه عبوریا مکث – خودروها.
2.خط کشی پارکینگ در فرعی با تعیین پارک بها.
با این طرح مسیرباز، سرعت و ظرفیت حمل ونقل عمومی سه برابر،پارکینگ هزینه بردار،لذا استفاده از خودروتک سرنشین به صرفه نخواهد بود
با سلام
این طرح بسیار غیرکارشناسی و غیرعملی است و مشکلات فراوانی را ایجاد میکند. جناب آقای دکتر نجفی اگر خودرویی فرسوده خارج از محدوده حرکت کند هوا آلوده نمیشود و اگر فقط داخل طرح بیاید هوا را آلوده میکند ؟ ضمنا عمده آلودگی هوا ناشی از موتور سیکلتهای کاربراتوری و خودروهای دیزلی سنگین است برای آنها چه راه کاری دارید ضمن اینکه همه روزه هزاران خودرو با برف شادی و نایلون و پارچه پلاک خود را مخدوش میکنند برای آنها چه راه حلی دارید ؟