این طرح ها هدفش فقط و فقط درآمدزایی هست و واسه مردم هیچ سودی نداره...
ایرادهای بیشمار این طرح جدید:
*افراد شاغلی که مجبورن صبح بیان سر کار و ماشینشون رو پارک کنن و عصری به سمت خونشون برگردن الکی باید بیشترین هزینه رو پرداخت کنن... در حالی که سهمشون در آلودگی شهر خیلی کمتر از افرادی هست که مدام دارن تو شهر در این زمان حرکت میکنن....
*از اون ور افرادی که کارشون مسافرکشی و آژانس و اسنپ و باربری هست با توجه به پرداخت هزینه ی بیشتر در نهایت کرایه هاشون رو به طور نجومی افزایش میدن و دودش در نهایت میره تو چشم مردم...
*موتورسوارها در این محدوده بیشتر و بیشتر میشن... تازه همین الانشم تعداد موتورسوارا در مرکز شهر وحشتناک زیاده ، با این اوصاف به تعدادشون افزوده خواهد شد...برقی کردن موتورها هم یه طرح خوشبینانه است که سالها طول میکشه اجرایی شدن واقعی اش....
*همین الان که طرح ترافیک و زوج و فرد داره اجرا میشه وضع ترافیک و آلودگی شهرمون اینه... وای به حالی که این محدودیت ها هم برداشته بشه دیگه در اون صورت همین وضع هم بدتر و بدتر خواهد شد...
*ممکنه نتیجه اولیه و فوری این مدل طرح ها ، کاهش اولیه ترافیک باشه برای مردمی که سخته واسشون این میزان هزینه ... اما به مرور که هزینه تاکسی و آژانس و ... بیشتر شد باز همون مردم هم مجبور میشن همین هزینه طرح ترافیک رو پرداخت کنن و مجدد ترافیک بیشتر و بیشتر از قبل خواهد شد...
*این جور طرح ها پیش زمینه ی اولش اینه که حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کنه و به اندازه کافی اتوبوس و تاکسی و خطوط مترو وجود داشته باشه تا مردم خودشون تشویق به استفاده نکردن از وسیله شخصی بشن نه اینکه مجبورشون کنیم به این کار اونم با این وضع...
*البته خیلی عجیب نیست.... مسئولان عزیز خودشون با خودرو و راننده شخصی راحت میان سر کار و نیازی به هزینه کردن و نگرانی واسه طرح ترافیک و هزینه های سرسام آور دیگه ندارن و طبیعیه که راحت بشینین پشت میزشون و بگن هزینه این قدر باید باشه و مردم برن با اتوبوس و مترو بیان در حالی که اگر خودشون مجبور بودن شلوغی مترو و اتوبوس ها و مشکلات مردم رو واقعا تحمل و تجربه کنن این جوری نمیومدن طرح پیشنهاد کنن...
*جالبیش اینه که همه این طرح ها هیچ سودی از نظر کم کردن آلودگی و رفع ترافیک شهر و .... نداره و فقط و فقط مردم بیچاره باید هزینه هاشون روز به روز بیشتر بشه...
اساسا مگه کل 4 میلیون خودروی تهران همگی نیاز دارن که بیان توی محدوده طرح ترافیک؟
نیاز به مجوز طرح ترافیک برای افراد زیر هست:
ساکنین منطقه نیاز دائمی
افزاد شاغل منطقه نیاز دائمی
افراد دیگر نیاز مقطعی
دو دسته اول نیاز دائمی دارند به طرح ترافیک که باید توی هر طرحی که ارائه میشه به این افراد توجه بشه... این طرح جدید برای این دو دسته سالی 8 میلیون هزینه بوجود میاره!!! البته همین طرح قبلی هم حدود 2.5 تا 5.5 میلیون هزینه داشت برای کسانی که کل سال رو طرح رو گرفتند...
پس طرح جدید تنها تفاوتش بیشتر شدن هزینه واسه افرادی هست که در تمام سال نیاز به دسترسی به این محدوده دارند...
افرادی هم که هر از چند گاه بسته به کاری که در مرکز شهر دارند نیاز به مجوز دارند چه در طرح قدیم و چه در طرح جدید باز باید پول پرداخت کنند و وارد بشن پس فرقی به حال اونها هم نداره!
نتیجه گیری نهایی اینه که این طرح فقط و فقط دنبال درآمدزایی واسه شهرداری هست...
به حال مردم فرقی نمیکنه و فقط بدتر میشه و هزینه هاشون بیشتر میشه...
البته آلودگی و ترافیک مرکز شهر هم طبعا بیشتر خواهد شد!
به نظرم اصلاح همین طرح فعلی خیلی بهتر هست... افرادی که دائمی نیاز دارند اگر ساکن منطقه هستند باید تخفیف قائل بشن... افراد دیگه هم که نیاز مقطعی دارند طرح رو خریداری میکنند اما نه با این قیمتهای کذایی... که همین شرایط هم تا حدودی داره اجرا میشه... با این تفاوت که به ساکنین طرح زیاد توجهی نشده و تخفیف مناسبی واسشون در نظر گرفنه نشده...
به نظر من طرح قدیم باید جمع شه و حداقل طرح جدید از طرح قدیم بهتره! ۳۰ ساله مردمی که خونشون تو طرح و ترافیک هست که همگی از قشر متوسط و پائین جامعه هستند مشکل رفت و آمد دارن. نه سهمیه ای دارن نه مزایایی، ماشین رو هم قیمت بقیه میخرن، مثل بقیه مالیات و ... میدن ولی از ماشینشون نمیتونن استفاده کنن چون پول ندارن و پائین شهر یا مرکز شهر هستند.
با پارکبان که مشکل جدید هم اضافه کرده بودن که ماشین رو تکون نمیدادی هم کنار خیابان بود باید پول میدادی یا جریمه میشدی
اين طرح زماني خوبه كه:
1- تمام مديران و مسئولان شهرداري و ديگر ادارات عوارض را از جيب خودشان پرداخت نمايند .
2- وسايل نقليه عمومي گسترش يابد .
3 -عوارض فقط براساس زمان ورود و خروج نباشد بلكه ساعات تردد واقعي در سطح معابر در نظر گرفته شود .
4- براي ساكنين و ادارات مستقر در طرح تسهيلات منظور گردد.
5 - ماشينهاي فرسوده اجازه تردد نداشته باشند.
اقا باید از همه تردد های شهری شهر داری پول بگیره و همه ماشینها هم که نمره تهران هستند 100 هزار تومان شارژ را یگان کنند هر کس هم استفاده نکرد سر سال بجاش بلط سینما مترو تاتر بگیره هر موقع هم الودگس زیاد شد پول روزانه را زیاد کنند با این وضع کم کم ترافیک درست میشه الان راهی ندارن یا بنزینا گرون کنند یا طرج را گسترش بدن اگر بنزین گرون کنند روستاها ویرون میشه اگر طرج را گسترش بدن ساکنین طرج اذیت میشن بهتره مکانیزمهایی طراجی بشه کسانی که از ماشین استفاده نمیکنند درامد هم داشته باشن
اگر کمی توجه کنید می بینید که نارضایی عمومی چطور شکل می گیرد.
با پرداخت پول شما می توانید هرجور دلتان خواست در تهران برانید
طرح کاهش دود در مرکز شهر به اسم عدالت اجتماعی (از نوع قابل خریدتوسط افراد متمکن) برباد می رورد.
باسلام
طرح ترافیک حرام است وان سلب مالکیت افرادی است که داخل طرح میباشند
اگر قرار باشد طرحی برای ترافیک باشد بایستی برای همه باشد همه اتوموبیل در ساعتهای معین بیرون نیاورند حتی پزسکان
نه اینکه مرکز شهر محدوده ترافیک باشد خارج ازان نه یک عده اتوموبیل بیرون بیاورند وعدهای هم نتواننو وحتی نتوانند پنچری اتوموبیل خود رانگریرند
ایرادهای بیشمار این طرح جدید:
*افراد شاغلی که مجبورن صبح بیان سر کار و ماشینشون رو پارک کنن و عصری به سمت خونشون برگردن الکی باید بیشترین هزینه رو پرداخت کنن... در حالی که سهمشون در آلودگی شهر خیلی کمتر از افرادی هست که مدام دارن تو شهر در این زمان حرکت میکنن....
*از اون ور افرادی که کارشون مسافرکشی و آژانس و اسنپ و باربری هست با توجه به پرداخت هزینه ی بیشتر در نهایت کرایه هاشون رو به طور نجومی افزایش میدن و دودش در نهایت میره تو چشم مردم...
*موتورسوارها در این محدوده بیشتر و بیشتر میشن... تازه همین الانشم تعداد موتورسوارا در مرکز شهر وحشتناک زیاده ، با این اوصاف به تعدادشون افزوده خواهد شد...برقی کردن موتورها هم یه طرح خوشبینانه است که سالها طول میکشه اجرایی شدن واقعی اش....
*همین الان که طرح ترافیک و زوج و فرد داره اجرا میشه وضع ترافیک و آلودگی شهرمون اینه... وای به حالی که این محدودیت ها هم برداشته بشه دیگه در اون صورت همین وضع هم بدتر و بدتر خواهد شد...
*ممکنه نتیجه اولیه و فوری این مدل طرح ها ، کاهش اولیه ترافیک باشه برای مردمی که سخته واسشون این میزان هزینه ... اما به مرور که هزینه تاکسی و آژانس و ... بیشتر شد باز همون مردم هم مجبور میشن همین هزینه طرح ترافیک رو پرداخت کنن و مجدد ترافیک بیشتر و بیشتر از قبل خواهد شد...
*این جور طرح ها پیش زمینه ی اولش اینه که حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کنه و به اندازه کافی اتوبوس و تاکسی و خطوط مترو وجود داشته باشه تا مردم خودشون تشویق به استفاده نکردن از وسیله شخصی بشن نه اینکه مجبورشون کنیم به این کار اونم با این وضع...
*البته خیلی عجیب نیست.... مسئولان عزیز خودشون با خودرو و راننده شخصی راحت میان سر کار و نیازی به هزینه کردن و نگرانی واسه طرح ترافیک و هزینه های سرسام آور دیگه ندارن و طبیعیه که راحت بشینین پشت میزشون و بگن هزینه این قدر باید باشه و مردم برن با اتوبوس و مترو بیان در حالی که اگر خودشون مجبور بودن شلوغی مترو و اتوبوس ها و مشکلات مردم رو واقعا تحمل و تجربه کنن این جوری نمیومدن طرح پیشنهاد کنن...
*جالبیش اینه که همه این طرح ها هیچ سودی از نظر کم کردن آلودگی و رفع ترافیک شهر و .... نداره و فقط و فقط مردم بیچاره باید هزینه هاشون روز به روز بیشتر بشه...