بحران هایی که روزانه کشور با آن مواجه است مسئولین را به حالت انفعال کشانده و قدرت تصمیم گیری صحیح را از آنها گرفته است. لذا تمام تصمیمات با تاخیر گرفته میشود و این تاخیر در تصمیم گیری ها باعث آزردگی افکار عمومی میشود و نهایتا موجب نا امیدی و نارضایتی مردم شده . علت هم شاید عدم مشارکت دادن بخش عظیمی از نخبگان در ارکان مختلف باشد.
انصاف داشته باشید، نفرمایید لطفا این حرفا رو! جناب آقای کیانارثی هم عمیقا از این حادثه متاسف هستند.
قراره ایشون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفتکش هم مثل مدیرعامل سابق راهآهن، تو فاجعهٔ برخورد قطار در محور سمنان–دامغان، استعفا بدن و بشن مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک دریایی کشور!!!
به نظر من بیرون گودی هستید و نظر شخصی میدهی اگر جناب عالی در پلاسکو بودی یا در آن کشتی دلت میخواست یکباره به خانوادهات بگویند تمام شدو یا حداقل امید بدهند و پس از اینکه همه چی فرو ریخت یا فرورفت ،به خانوادهات بگویند تمام شد.
اولا"در حوادس امکان هر رویدادی وجود دارد . مگر در حادثه زلزله بچه های را از زیر آوار ساختمانها، آن هم بعد از چندروز در نیاوردنند.
ثانیا" محموله تحویل خریدارشده بصورت فوب بنا بر این خریدار باید پول محموله را بدهد. کشتی وافراد هم بیمه میباشند. پرسنل محترم نفتکش هم در حال انجام وظیفه حادثه دیده اند . روحشان شاد .این همه جنچال ندارد . مدیر عامل نفتکش هم خوب دنبال کمک به رفع مشکل بود دستش درد نکند . باید با دید درست به وقایع نگریست.
به نظر ميرسه چون مسئله رقابت انتخاباتي در ميان نيست و علي القائده رقيب دولت و طرفداران اون در فضاي مجازي نيازي به پوشش خبري حادثه اتفاق افتاده نميبينن.
[b]تمامی ابعاد حادثه کشتی سانچی مشکوک و قابل بررسی است![/b]1-
بنا به نقلی اسم اولیه کشتی سامان بوده که به دلیل تحریمها برای تردد در آبهای آزاد و بین المللی به سانچی تغییر اسم داده است
2-کشتی با پرچم پاناما در حرکت بوده است و به لحاظ قوانین بین المللی دریا نوردی و کشتیرانی مسئولیت و مالکیت حقوقی از آن کشوری است که پرچمش در کشتی مربوطه نسب باشد
3-گفته شده جعبه سیاه کشتی را پیدا کرده اند و قانوناً باید تحویل کشور پامانا و صاحب پرچم داده شود
4-گفته شد که این حادثه بر اثر برخورد کشتی چینی حامل غلات با کشتی سانچی رخ داد.مگر کشتیهای غول پیکر نفتکش امروزی، با امکانات 150 سال پیش در دریا حرکت می کنند که همدیگر را مشاهده نکرده باشند و فرصت تغییر مسیر با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت نداشته باشند
5-کشتیهای مربوطه مجهز به سیستم های پیشرفته راداری و الکترونیکی هستند که اشیاء کوچک را از فاصله 80 کیلومتری خود را تشخیص و شناسایی می کنند
6- این کشتیها مجهز به اتاقهای مخصوص ایزوله به لحاظ انفجار و حرارات و نشت گازهای سمی هستند که برای نجات پرسنل تعبیه و پیش بینی شده است و به اندازه کافی هم دارای هوا و اکسیژن جهت زنده ماندن پرسنل در مواقع بحرانی می باشد
7-چطور می شود جعبه سیاه کشتی پیدا شود ولی خبری از تمامی پرسنل نفتکش نشود
8-نفتکش مربوطه به غیر از قایقهای کوچک و طیوب های زیادی که در سراسر کشتی وجود ، مجهز به قایقهای مخصوص نجات می باشند که حتی در میان آتش هم قابل حرکت هستند و پرسنل به راحتی می توانستند در لحظات اولیه حادثه از آنها برای نجات خود استفاده کنند
9- چرا هیچ تصویری از قایق چینی که با نفتکش برخورد کرده بود و باعث این حادثه تلخ و دلخراش شد نمایش داده نشد
10- چرا هیچ تماس رادیویی و فرکانسی از اتاق فرماندهی کشتی مخابره نشده است!
11- قسمت وسط متمایل به جلو نفتکش دچار حادثه شده است و از آنجایی که این کشتی نفکش بوده است و تقریباً 2/8 حجم و فیزیک آن دارای مخزن است قاعدتاً مکانهای مختلفی که پرسنل در آنها مشغول به خدمت و انجام وظایف هستند مربوط به قسمت انتهایی کشتی و اتاق کنترل می باشد پس بنابراین فرصت نجات خود را داشته اند
12-چرا در سه روز اول حادثه امکان امداد ونجات بسیار کند پیش رفت و تقریباً اقدامی برای نجات نفتکش نشد