وجدان کاری زمانی درست است که اشتباه جزئی !!!!!!!!!!!!!!!!!! رخ نمیداد، چطور به اشتباهی که باعث ازدست رفتن جان سی و دو نفر و برباد رفتن میلیونها دلار شد، میتوانید بگویید اشتباه جزئی، خجالت دارد واقعا
با سلام .اول اینک در هر کشتی فقط یک مهندس برق داریم و بر اساس تجربه باسابقه (ارشد ) گفته میشود بنا بر این در کشتیهای اقیانوس پیما یک مهندس مکانیک ارشد ( با گذراندن دوره های متعدد و مهم) با سابقه داریم که سرمهندس گفته میشود و همه مهندسین دیگر از جمله مهندس برق چه با سابق زیاد یا کم زیر نظر سر مهندس موتورخانه کار میکند . بقیه موارد بیشترش را صحیح فرمودند ودر قضیه انفجار مخازن بایستی تصحیح شود که حتی در فیلم برخورد اولیه انفجارها شدید و پی در پی بوده که شیشه ها خرد شدند ( این شیشه ها استقامت تار فشار 5 بار را دارند) پس موج انفجارها انقدر زیاد بوده که توانست شیشه ها را بشکند و بعد ورود گاز سمی ( بیشتر از 30 ثانیه کار فرد تمام هست) سر دبیر محترم اکثر کسانی که با آنها مصاحبه میکنید متا سفانه اطلاعات ناقص میدهند که موجب برداشتهای ناصحیح در عموم مردم میگردد . اینو کسی خدمت شما عرض میکنه که حدودا 30 سال تجربه نفتکش ان هم کشتیهای پهن پیکر را دارد و 15 سال فرمانده دوم و کاپیتان بوده وتمام مسیر های خطرناک دریانوردی را پیمودم . هم وطنان عزیز فقط به توضیحات سخنگوی نفتکش که بالای 90 در صد صحیح میباشد باور داشته باشند تا انشالله جعبه سیاه بازخانی بشود ( سر دبیر محترم لطفا چاپش کنید )
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
آقای کاپیتان باسابقه، میشه بگید اگر انفجار انقدر شدید بوده چرا کشتی چینی آسیب جدی ندیده و فقط جلوش مقداری غر شده ؟؟؟؟؟
یه فرمانده قدیمی
||
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
با سلام به دوست ناشناس چون کشتی چینی از سر دماخه (جلو) که بیشترین مقاومت در برابر ضربه را داردچند ثانیه قبل از تصادف با تما سرعت به عقب موتور زده بود اما خیلی دیر بنابر این انفجار هایی که صورت میگرفت در حین اینکه هواکشهای سانچی در حال کار کردن بودند بیشتر گاز را به داخل ساختمان مسکونی میکشید و کشتی چینی که مو تور به عقب گرفته بود گازهایش به فضای باز متصاعد میشد و میسوخت و چند نفری که به آب افتادند هم فضای باز و اکسژن کافی به آنها میرسید .اما پرسنل سانچی در فضای داخل تعدای خواب واستراحت میکردند تعدادی در حا غذا خوردن وتعدادی در سالن تلویزیون مشغول تماشای فیلم و یا بازی فکری میشوند البته اینا بر اساس چیزی که تجربه کردم میباشد . حال تصور کنید در یک ان برخورد شدید -انفجارشدید -ورود گاز به داخل محوطه مسکونی و فقط 30 ثانیه فرصت ( 100% کار تمام است).
ناشناس 2
||
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
آقای فرمانده از نظرات منطقی تانکه باعث روشنگری است متشکریم
ولی یه سئوال
آیا یک فرمانده متخصص و با تجربه این اجازه را به خو و پرسنل مربوطه اش
می دهد که 100% به تجهیزات و دستگاههای الکترونیکی که قابل هک شدن یا اخلال و خرابی است اعتماد کرده و واقعیتهای عینی خارج از کشتی رصد نکند؟ و آن کشتی چینی را نبیند؟
چرا وزیر نفت خبری نیست ازش؟
همون لحظات اول همه ۳۲ نفر توی یه نقطه جمع نشده بودن که در اثر برخورد کشته بشن
اگر موج انفجار اون هایی رو که دورتر بودن کشته پس کشتی چینی هم همین اتفاق برای افرادش باید میوفتاد!
اگه افراد احساس مسئولیت کردن پس همون اول کشته نشدن!
پس قطعا با افزایش حریق به قسمت های دیگه کشتی میرفتن البته نه موتورخانه، چون هر آدم عاقلی میدونه هیچ چیزی جلوی انفجار این همه سوخت دوم نمیاره، پس فرار با قایق نجات بهترین کاره یا رفتن توی قسمت های دیگه عرشه که دورتره تا شاهد اوضاع باشن تا در صورت نیاز بتونن فرار کنن به اقیانوس.
چطور چینیا رفتن فقط جعبه سیاه رو برداشتن با خودشون بردن و کار دیگه ای نکردن؟
چرا ساعت ۸ شب اتفاق افتاده اما نه صبح چینیا اومدن برای کمک؟
چرا بعد از چند روز وزیر کار مسئول موضوع شد؟ چه عدم تفاهمی این وسط وجود داشته که با این تاخیر این اتفاق افتاده و کسی مسئول شده که تخصصی راجع به کشتی و دریا نداره؟
وزیر کار مسئول پرونده شد زیرا نفتکش متعلق به تأمین اجتماعی بود
وزارت نفت کمترین دخالت را داشت زیرا میعانات را فروخته و پولش را گرفته بود
وزارت راه تا اندازه ای درگیر بود چون سازمان بنادر زیر نظر وزارت راه است
میگن خدمه کشتی چینی پریدن تو اب پس چجوری اونا فرصت داشتند دنده عقب بگیرند!! اون یه نفر از ملوانان ما که پریده تو اب و چرا چینی ها وقتی خدمه خودشون را با هلیکوپتر نجات دادند نجاتش ندادند !!!