آقای تابناک!! شرکت نفت هیچوقت ملی نبوده و هیچوقت هم ملی نخواهد شد2 این استدلال که چون فلان شرکت بجای یک وزارتخانه زیرمجموعه وزارتخانه دیگری است چه ربطی به ملی بودن یا نبودن ان دارد..یعنی فقط وزارت نفت ملی است!!!؟؟؟ 3 زمانی که این تغییرات انجام شد تابناک در خواب ناز بوده و پس از یک دهه از خواب بیدار شده4 فرمایش شما این است که رییس جمهور هاله نورتان که میخواست نفت را سرسفره مردم بیاورد نه تنها اینکار را نکرد بلکه انرا از ملی بودن هم دراورد و محفلی و خصوصی اش کرد
تابناك جون بازم نظرسنجي بذار
بانظرسنجي هات خيلي حال ميكنم و بسيار به واقعيتهاي جامعه نزديكه
تابناك يه مدته بي شيله پيله حرف دله مردم رو ميزني نكنه يه وقت پايكوتت كنن
با خواندن این مقاله از خودم می پرسم آیا واقعا نویسنده مقاله و بسیاری از افرادی که کامت گذاشته اند با این شرکت و دلیل برخی از عملکرد های آن آشناهستند؟ از افراد بالا یک نفر از خود سوال نمی کند که این شرکت در زمان جنگ و تحریم ها چطور اقتصاد کشور را به عنوان تنها حمل کننده نفت زنده نگهداشت؟ چه هزینه های برای این کار داد؟ شما می دانید اخیرا به مدت چند سال سازمان بازرسی کشور در این شرکت فرد مستقر داشت؟ می دانید این شرکت به واسطه سهامداران متعدد خود هر سال مورد حسابرسی دقیق دولتی است؟ حادثه اخیر بزرگ است و باید دلایل آن روش شود که می شود بلکه چهار کشور بطور مستقل در مورد آن تحقیق می کنند. ولی متاسفانه در داخل هنوز عده ای دنبال کشف موشک خوردن کشتی و مقصد کره شمالی آن هستند و با نوشتن مقالاتی مثل مقاله بالا فضا را غبار آلودمی کنند، اگرچه برخی موارد را بدرستی مطرح ولی عمدا آدرس غلط داده و مخاطبین را گمراه می کنند. تا کی باید هرکسی هرچیزی را که دلش می خواهد به مردم بخوراند و مورد پیگیری قرار نگیرد. صادقانه بگوییم بسیاری از این آدرس های غلط منافع ملی را نابود کرده وملت را بهای آن را در نهایت می پردازند.
یک گزارش هم در مورد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تهیه کنید و ببینید انجا چه خبر است..............و همینطور در مورد کشتیرانی ایران و هند که بعد از 40 سال فعالیت بدست اقایان در جهت منافع شخصی تعطیل شد.
یک سوال . چرا نام کشتی سانچی بود؟ اصلا سانچی یعنی چی ؟ اگر گفته شود چون پرچم پاناما داشته اسم کشتی بایستی اسم خارجی باشد یک دروغ محض است .
در مورد پرچم پاناما گفته می شود این یک رسم عادی است و خیلی از کشورها از پرچم کشورهای دیگر استفاده میکنند . بله درست است ولی هیچ شرکت کشتیرانی که متعلق به دولت باشد اجازه نمیدهد که کشتیهای ان شرکت پرچم یک کشور دیگر را افراشته کند. بلکه تعداد کشتیهای زیر یک پرچم افتخار و امتیازی برای ان کشور در مجامع بین المللی میباشد. مسیله ایی که میگویند عادی است در مورد شرکتهای خصوصی در یک کشور میباشد که میتوانند در جهت تسهیل کارها و فرار مالیاتی از پرچم یک کشور دیگر استفاده کنند.
لطفا بررسی کنید چرا اسم کشتی سانچی بود؟
با سلام به سر دبیر محترم اخیرا با توجه به اکثر مطالبی که چاپ میکنید متوجه شدم که فضای انتشار نظرات هموطنان کمی باز تر شده و چه خوبه که بیشتر مطالب بجای اینکه از کانالهای تلگرامی به نظر مردم برسه از طریق سایتها و خبر گذاریهای رسمی چاپ و نشر بشود و اینکه مسئولین هم وقت گذاشته یه مطالعه ای بکنند که اگر واقعا بخواهند برای کشور کاری انجام بدهند بهترین اطلاعات و آگاهی را میتوانند از نوشته های مردمی کسب کنند.
حال میرسم به تیتر تابناک:
دوستان هم وطن کم و بیش مطالبی را در ارتباط با ملی نفتکش گفتند که صحیح و ناصحیح مخلوط شده که بطور خلاصه بشرح ذیل عرض مینمایم قبل از هرچیز باید بگم اصلا اهل سیاست و سیاست بازی نیستم چه اصول گرا چه اصلاح طلب ، مطالب من بازگو کننده روند جاری در چند سال اخیر و ضررهایی که به منافع ملی وارد شده.
1- در زمان دولت اصلاحات فروش نفت داشتیم اما به قیمت بسیار پائین بطوری که ایتالیا 6 ماهه نفت ما را پیش خرید میکرد و به موازات آن بودجه کمی حاصل میشد و بدهکاری دولت بیشتر به تامین اجتماعی و بازنشستگی بیشتر.
2- از آنجایی که بازنشستگی زود رس یا قبل از موعد باب شده بود ( جهت باز نمودن مسیر کار برای نیروهای جوانتر ) درامد صندوق و تامین اجتماعی ضعیفتر گردید .
3- برای جبران چنین مسئله ای شرکت ملی نفتکش چون در آن زمان بصورت حرفه ای اداره میشد درامد زا بوده لذا با استفاده از اصل 44 ( بر خلاف طبیعت ذاتی این اصل) سهام این شرکت بین سازمانهای زیر مجموعه دولت بصورت دیون دولتی واگذار گردید واز این زمان افتاد مشکلها .
4- از آنجایی که در شروع و ادامه دولت اصول گرا این شرکت بین شرکتهای زیر مجموعه وزارت کار ( شستا- بازنشستگی کشوری - تامین اجتماعی) تیکه پاره شده و هئیت مدیره های مختلفی ایجاد و هر کدام از اعضاء هئیت مدیره وامداره مسئول بالاتر بودند بنابر این سفارشات بکار گیری خواص شروع شد حال به عنوان مشاور رئیس یا مدیر داخلی که اولا هیچ تخصصی نداشتند یا اگر داشتند بی ربط با طبیعت ذاتی شرکت ملی نفتکش
5- حال تصور کنید شرکتی که ناوگانش در این 5 سال اخیر اضافه که نشده کم هم شده ولی پرسنلش حدودا 150 نفر به اشکال مختلف زیاد شده آن هم در سطح مدیریت که انتظار حقوق بالا دارند ، جالب است بدانید آنهایی که بعنوان مشاور هستند خودشان به راهنمایی بیشتر نیاز دارند !! ( از بازنشسته وزارت اطلاعات ، بازنشسته وزارت نفت بالای 70 سال سن ، بازنشسته وزارت خارجه و....در هئیت مدیره). و کارمندان پائین دست الا ماشاالله .
6- با توجه به نکات بالا آیا میخواهید انگیزه کارمندان اصلی شرکت به چه صورت باشد ( زحمت گل را بلبل کشید اما فیض گل را باد برد) کارمندان ارشد با تجربه و محارت کاربردی در گوشه نشسته اند و نظاره گر که آقای رئیس بی تخصص بفرمایند چه کنند .
7- در پایان عرض کنم که با چنین روشهایی آیا نمیخواهیم درک کنیم اثرات مدیریتهای اشتباه و کشتن انگیزه شایستگان این صنعت اثراتش را در لایه های پائینی به شکل حادثه ببینیم .
8- همانطور که جناب آقای جهانگیری فرمودند مدیران رانتی آویزان زیادی داریم که الان فقط عافیت طلب هستند این شرکت را خراب میکنند بعد با رانت میشوند مدیر سازمان دیگر یعنی زاتا" مدیر بدنیا آمده اند
سر دبیر محترم سعی کردم مطالب را طوری بنویسم که چاپ کنی وگر نه مسایل وحشتناک تر و دقیق تر از این هست اگر چاره ای اندیشیده نشود مجور میشوند باز سهم های بیشری واگذار و ...!!