چند سوال برای مخاطب ایجاد می شود:
1- رییس محترم شورای شهر اعلام کردند که مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ چه تضمینی برای مسافرین قائل شده اید که در روزهای برفی مثل چند روز گذشته، یا در روزهای گرم تابستان، یا هنگام غروب در ماه رمضان، سرویس دهی توسط وسایل نقلیه عمومی انجام پذیرد؟
2- چطور توقع دارید در گرما و سرما، مسافر در انتظار وسیله نقلیه باقی بماند که کارآیی و حجم حمل مسافر آن مشخصا ناکارآمد است اما از وسیله نقلیه شخصی محروم باشد؟
3- موتور سیکلت ها آلودگی بیشتری نسبت به خودرو دارند اگر بحث الودگی در میان است باید در اولویت عدم عبور از طرح باشند؛ در مورد اتوبوس ها نیز وضع بسیار بدتر است اگر یک اتوبوس 40 تا 50 مسافر را جابجا می کند قطعا بیش از مجموع 50 خودرو تولید آلودگی میکند
4- بسیاری از خودروهای داخلی قادر به دریافت معاینه فنی برتر نیستند و میزان تولید دی اکسید کربن و مونو اکسید کربن آنها بسیار بیشتر از خودروهایی است که از ورود آنها جلوگیری می شود، نمیتوان باور داشت که دغدغه محیط زیست و آلودگی هوا در میان است
5- آیا درآمد چند صد میلیاردی و یا هزار میلیاردی سبب حمایت بی چون چرا از این طرح نیست ؟
6- از نظر فنی نیز دارای ایراد است؛ فرض بفرمایید خودروی فردی در ساعت 8 وارد طرح گردید و در پارکینگ اداره متوقف شد و بعد از ساعت 16 به منزل مراجعت نمود ؛ آیا میزان آلایندگی این خودرو با خودرویی که وارد شده و مدام در حال حمل مسافر،کالا و یا کارهای شخصی است متفاوت نیست؟ گفته شده به نسبت تردد هزینه باید پرداخت شود هوشمندی سیستم چطور این مساله را مدیریت میکند ؟ پس عدالتی که در این طرح جز مزایای آن مطرح شده بود کجاست؟
تابناک عزیز لطفا یه مقاله راجع به صاحبان خودرو دوگانه سوز بنویسید که برای معاینه فنی بیچاره کردن مارو کسی هم جواب گو نیست.چرا ما باید تاوان بی مسولیتی بدیم.گناه ما چی هستش که قبلا خودرو دوگانه خریدیم الان برای طرح ترافیک باید حداقل 182 هزار تومن بدیم به اضافه هفته ها علافی و در به دری و ندونم کاری .برای یه معاینه فنی باید بریم گواهی سلامت کپسول گاز بیاریم تازه برای این همه خودرو دو گانه کلا 4 تا مرکز گذاشتند .تکلیف ما یی که اصلا از گاز استفاده نمیکنیم چیه؟
برای تست کپسول باید 4 صبح بریم نوبت بگیریم برای دو ماه بعد.بعد که نوبت ما شد باید بریم اون مرکز کپسول رو باز کنند بعد از چند روز باید بریم دوباره پسول رو ببند بعد با گواهی دوباره بریم در به در صف معاینه فنی بشیم.تازه از کجا مطمعن باشیم که کپسول مثل روز اول و استاندارد دوباره نصب شده.چون به خاطر مراجعه کننده خیلی خیلی زیاد وقت کافی نمیزارند برای نصب مجدد.حتما باید چندتا کپسول منفجر بشه تا بفهمند طرح غلط هستش.
لطفا پیگیری کنید ما که صدامون به هیچ جایی نمیرسه.
به نام خدا
مسئولین محترم مثل اینکه همواره به فکر خودشان و اطرافیانشان هستند کسانی که در شمال شهر زندگی نموده و فقط جهت رفت و آمد وسر کار رفتن نیاز به طرح ترافیک را احساس میکنند و نمیدانند که اگر ممنوعیت ورود و خروج در محدوده طرح ترافیک مانع راحت کارکردن عده ای میشودولی در عین حال باعث فلج شدن زندگی ساکنین منطفه طرح ترافیک بوده و هست و این مسئله هیچگونه دغدغه ای را برای مسئولین به همراه ندارد . البته میدانم نگارش این نامه به غیر از اینکه شاید کمی وجدان شماتابناکیها رابیدار کند فایده ای ندارد زیرا به لحاظ اینکه شما از خانواده خبر نگاران بوده واز اینکه مبادا با طرح این مسئله خدشه ای به سهمیه طرح ترافیک شما وارد آید از بیان و پیگیری آن خودداری مینماییدولی بدانید ما ساکنین مناطق طرح ترافیک روزگار سختی رامیگذرانیم و این مسئله را مردم دیگر مناطق وقتی احساس مینمایند که اعلام میشود طرح زوج وفرد از درب منازل اعمال میگردد.پس اگر ذره ای به عدالت ایمان دارید لااقل پیگیری نمایید متشکرم
فاصله خط قرمز و آبی از اطراف یکسان و یک اندازه نیست و این با عدالت جور در نمی آید و بعد دو مستطیل موجود به یک اندازه کوچک نشدند باید ضلع ها از چهر طرف یک اندازه کوچک شود و ما به این امر محترز بوده شدیم
از جهتی میتوان گفت که محدوده سبز برای سکونت بسیار آرام تر و تمیز تر خواهد شد.
البته فقط از یک جهت ;)
واقعا شهرهای مطرح دنیا مانند لندن نیویورک و برخی دیگر مرکز شهر گرانترین منطقه شهر است
باسلام
من از ساکنان داخل طرح اصلی هستم وبرای انجام بعضی از امور مجبورم گاهی از اتومبیل خورم استفاده کنم . تا قبل از این خروج از طرح در ساعات اولیه صبح اشکالی نداشت .چون ما ورود در طرح نداشتیم واز شب قبل در داخل طرح بودیم .حالا با این طرح خروج ما ظاهرآ عواقبی برای ما وعوایدی برای دولت دارد در حالی که ما مجبور به این عمل (خروج از طرح)هستیم .لطفآ فکری برای ما کنید.مثلآ افراد ساکن در طرح وقت داشته باشند تا ساعت 8صبح از طرح خارج شوند.
1- رییس محترم شورای شهر اعلام کردند که مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ چه تضمینی برای مسافرین قائل شده اید که در روزهای برفی مثل چند روز گذشته، یا در روزهای گرم تابستان، یا هنگام غروب در ماه رمضان، سرویس دهی توسط وسایل نقلیه عمومی انجام پذیرد؟
2- چطور توقع دارید در گرما و سرما، مسافر در انتظار وسیله نقلیه باقی بماند که کارآیی و حجم حمل مسافر آن مشخصا ناکارآمد است اما از وسیله نقلیه شخصی محروم باشد؟
3- موتور سیکلت ها آلودگی بیشتری نسبت به خودرو دارند اگر بحث الودگی در میان است باید در اولویت عدم عبور از طرح باشند؛ در مورد اتوبوس ها نیز وضع بسیار بدتر است اگر یک اتوبوس 40 تا 50 مسافر را جابجا می کند قطعا بیش از مجموع 50 خودرو تولید آلودگی میکند
4- بسیاری از خودروهای داخلی قادر به دریافت معاینه فنی برتر نیستند و میزان تولید دی اکسید کربن و مونو اکسید کربن آنها بسیار بیشتر از خودروهایی است که از ورود آنها جلوگیری می شود، نمیتوان باور داشت که دغدغه محیط زیست و آلودگی هوا در میان است
5- آیا درآمد چند صد میلیاردی و یا هزار میلیاردی سبب حمایت بی چون چرا از این طرح نیست ؟
6- از نظر فنی نیز دارای ایراد است؛ فرض بفرمایید خودروی فردی در ساعت 8 وارد طرح گردید و در پارکینگ اداره متوقف شد و بعد از ساعت 16 به منزل مراجعت نمود ؛ آیا میزان آلایندگی این خودرو با خودرویی که وارد شده و مدام در حال حمل مسافر،کالا و یا کارهای شخصی است متفاوت نیست؟ گفته شده به نسبت تردد هزینه باید پرداخت شود هوشمندی سیستم چطور این مساله را مدیریت میکند ؟ پس عدالتی که در این طرح جز مزایای آن مطرح شده بود کجاست؟