اخيرا تجربه بسيار تلخي از مديريت كلان نظام داشتم.
روز يكشنبه برفي ساعت 8 صبح مسافر پرواز خارجي با ايران اير به اروپا داشتم. ساعت 5 پيام تاخير تا ساعت 10 به دليل عدم ديد افقي كافي اعلام شد و دوباره 2 ساعت بعد اعلام شد تاخير تا ساعت 12. ساعت 7 با ايران اير و فرودگاه امام تماس گرفتم. گفتند پرواز برقرار است و فقط تاخير دارد. به آنها گفتم در صفحه مانيتور سايت فرودگاه نشان ميدهد تمام پروازهاي خارجي (خروجي و وروودي) كنسل است جز اتيران اير و ماهان. گفتند پايران اير حتما پرواز خواهد داشت. گفتم مسير اتوبان قم مسدود است ، گفتند از جاده ساوه بياييد. مسير ساوه را انتخاب كردم ولي بدليل ترافيك سنگين به فرودگاه نرسيدم و نهايتا بعد از 8 ساعت در كوران برف برگشتم.
در تمام اين مدت فرودگاه امام و ايران اير اظهار داشتند پرواز با تاخير خواهد بود. ولي نهايتا كنسل شد. مديريت فرودگاه و ايران اير اگر نمي دانسته نمي شود پرواز كرد كه واقعا جاي تاسف است. به نظر ميرسد ساير هواپيماييها از همان ابتدا از وضعيت جوي و وخامت اوضاع، و قابليت هاي فرودگاه امام اطلاع داشتند چراكه كه پروازهاي خود از مبدا يعني في المثال از اروپا به ايران را كه روز قبل (شنبه) مسافر مياورد را كنسل كردند. اين واقعا تاسف بار خواهد بود كه آنها در آن فاصله بهتر از مديران و مسئولين ما در صحنه از اوضاع خبر داشتند.
من باور ندارم آنها نميدانستند چرا كه اين يك مديريت رده چندم مدرك قلابي و سفارشي گرفته نيست بلكه تحت نظر سازمان بين المللي است كه استانداردهاي بسيار سخت گيرانه دارد و كليه پرسنل آن بايد دوره هاي آموزشي/كاربردي و تجربي مشخصي را گذرانده تا مجوزهاي فعاليت داشته باشند. مگر اينكه بگوييم ايران اير و فرودگاه امام (به مانند بسياري از سازمانها ديگر) هم سر سازمان جهاني هواپيمايي كلاه گذاشته.
اگر مديران و مسئولين اطلاع داشتند و دفع الوقت مي كردند و در تصميم گيري ظعيف بودند و مردم خودشان را اين چنين بازي ميدادند كه نمي دانم لايق چه نفريني هستند.
من از 8 ساعت گير افتادن در ترافيك و اوضاع بد غافلگيري مسئولين راه هرچند دلگير هستم ولي اين نوع بازي مديريت فرودگاه امام هيچ جاي تفسير و بهامه سازي ندارد. ما همه تجربه هاي تلخي از مديريت هاي ريز و كلان غلط ايران داريم ولي تو اين چند دهه عمرم چنين نفهمي را سراغ ندارم .
با سلام و عرض ادب، دوستان گرامى واقعا دقت كردين كه ما در ايران از نظر داشتن مدير لايق هم تحريم هستيم؟البته مديريت در ايران فقط زمانى بدست مياد كه تا كمر براى روسا خم بشى و بله قربان گوى خوبى باشى ، نه سواد مديريتى ميخواد نه تدبير و پشتكار براى اصلاح امور وگرنه مثلا همين فرودگاه امام ٤ سال پيش هم همين مشكل رو در موقع بارش برف داشت و بعد از ٤ سال همان آش و همان كاسه!
من تا کنون استفتاء نکرده ام چون خودم یه جوری با مسائل مطروحه کنار آمده ام ولی سوال این شهر داری کرج از هر منطقه نازل سالی حدود یکصد هزار پیست هزار تومان بابت خدمات وعوارص نوسازی طلب میکند ولی در همین برف اخیر هیچ اقدامی نکرد آیا ما باید پول بدهیم اگر نپر داریم وبعدا ادعای جریمه کند آیا مرجعی است مثل دیر کرد وان های میلیاردی که برخی فتوا دادند جریمه وسود مطلقع تصاعدی نام مشروع است از ما هم دفاع کنند اگر مشمول شعار پوپلستی نمیشود اگرمطرح شود ممنون هستم
روز پنج شنبه دوازدهم بهمن به مرکز مخابرات حکمت شعار مراجعه کردم احساس کردم که عده ای در دستگاه های دولتی با یک برنامه ریزی می خواهند در مردم ایجاد نارضایتی کنند. این موضوع با ارسال پیامک قطع تلفن ثابت در صورت عدم مراجعه به مرکز مخابراتی شکل گرفته است.
اینکه با بارش یک برف جاده کوهستانی بسته شود قابل قبول است ولی انسداد شریانهای بزرگراهی کاملا نا معقول وغیر قابل بخشش است.
متاسفانه عده ای که در بدنه دولت و در چارت اجرایی قرار دارند یا عامدانه ویا نا آگاهانه در بسط و گسترش این مشکلات و نارضایتی ها دخیل هستند.
لطفا یا نظرات رو منتشر نکن یا اگه میکنی دیگه سانسور نکن که خیلی بدتره. کامنت بنده کلا مفهومش عوض شد با سانسور شما!