فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
ضمن عرض تسليت به تمامي بازماندگان سانحه هوايي اخير و نيز به همه ملت عزيز ايران، توجه شما را بنكته زير جلب ميكنم.
طبق سايت بين المللي flightradar24.com كه از اولين لحظه پرواز تا زمان فرود ارتفاع هواپيما را بفاصله هاي زماني چند ثانيه ثبت ميكند، در مورد اين پرواز بخصوص، اخرين رقم ثبت شده در ساعت 05:55:59(utc) كه معادل ساعت 09:25:59 صبح ايران است براي ارتفاع اين هواپيما عدد 16975ft كه معادل 5137 متر است، ميباشد. بعد از ان ديگر ركوردي وجود ندارد. اما اين ارتفاع از بلندترين قله هاي رشته كوه دنا بالاتر است. پس امكان برخورد با كوه در اين ارتفاع وجود ندارد. پس چرا اين اخرين ارتفاع ثبت شده است؟ اگر فرض كنيم كه ارتباط با دستگاه ثبت بعلت برخورد با كوه قطع شده باشد بنابراين بايد كاهشهاي ارتفاع تا زمان برخورد به كوه نيز ثبت ميشد درحاليكه چنين نشده و ارتباط در همان ارتفاع بالاتراز مرتفعترين قله هاي دنا قطع شده. ايا اين نشان دهنده يك اختلال در سيستم هاي ناوبري و instrument نيست؟ به اين معنا كه پس از ان لحظه ثبت شده يعني ساعت 09:25:59 صبح، به دليل يا دلائلي، سيستمهاي ارتباطي و نيز سيستمهاي نشاندهنده ارتفاع از حالت سالم و نرمال خارج شده اند و چون بدليل شرايط نامساعد جوي نيز ديد خلبان كمكي بتشخيص ارتفاع نميكرده حادثه برخورد با كوه پيش امده.
ضمن اينكه محو شدن ناگهاني از روي رادار شايد احتمال انفجار را هم دور از ذهن نگذارد.
تماسها از طريق موبايل به مسافر هواپيما در ساعات ذكر شده كه مورد تاييد وزارت مخابرات نيز واقع شده بسيار سوال برانگيز است كه بايد مورد نظر داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
خیلی خوب نوشتید.
.امیدوارم این تحلیل شما مورد توجه بیشتری قرار بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
تابناک عزیز لطفا از هواپیمایی کشوری درخواست کنید که گزارشات 17 هواپیمایی که در شب 7 بهمن 96 همگی به دلیل برخورد با کولاک و برف در قم و تهران نتوانستند در فرودگاه امام و مهرآباد فرود بیایند و بالاجبار در فرودگاه اصفهان فرود آمدند را دقیق و با جزئیات بپرسید. خود ما یکی از آنها بودیم که از شیراز به تهران می آمدیم و فقط به لطف خدا الان زنده ایم ، پرواز آتا که به دلیل تاخیر 6 ساعته پرواز بوئینگ 737 کاسپین جایگزین آن شد و خدا می داند که 12 دقیقه چه لحظات سختی را گذراندیم و به لطف خدا و دور زدن به موقع خلبان و البته قوی بودن هواپیمای 40 ساله توانستیم سالم در اصفهان به زمین بنشینیم. یعنی داستان اینه که هواپیمای ای تی آر متاسفانه به دلیل برخورد به کولاک و برف و طوفان شدید و ضعیف بودن هواپیمای مذکور و مسیر و کانال نامناسب پروازی و کهنه بودن هواپیما سقوط کرده است . در هواپیماهای نوین هوای پر فشار و غیره همه به خلبان نشان داده میشود و خلبان به وضوح می بیند که دارد وارد چه توده هوایی می شود و غیره....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
احتمال خودکشی خلبان رو هم در نظر بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
شاید وقتی خلبان حمام آفتاب گرفته عقرب زدتش!
نظرت جیه؟
خلبان به اون باشعوری و سرحالی و باایمانی چه طور شد به فکرت رسبد که شاید خودکشی کرده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
آیا ممکن است چیزی به آن برخورد کرده باشد مثل یک موشک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
دوستان فیلم زیاد میبینن مثل اینکه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
با اینکه متخصص پرواز نیستم اما زاویه محل سقوط با شهر یاسوج نشون میده که هواپیما دقیقا" در مسیر W144 قرار داشته و انحراف از مسیر میتونه منتفی باشه. توجه داشته باشید که مسیرهای از پیش تعیین شده ی پرواز لزوما" در راستای باند فرودگاهها نیست. هواپیماها بعد از طی مسیر در داخل این کوریدورها ، با طرح های تقرب که اونها هم از پیش تعیین شده هستند ، مانورهای لازم رو انجام میدن تا در راستای باند قرار بگیرند و با شیب مناسب به باند نزدیک شده و فود بیاند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
درتمام دنیا تمامی هواپیما های مسافری عمل گردش به چپ را انجام می دهند .یقیناً خلبان برای گرفتن پوزیشن لندینگ در حال کاستن ارتفاع و گردش به چپ برای تقرب به فرودگاه را داشته که بعلت شرایط بد جوی و عدم دید کافی وتشخص نادرست با کوه برخورد کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
اتحادیه اروپا از دو سال پیش گفته شرکت آسمان حق پرواز در محدوده اروپا ندارد ، به دلیل عدم ایمنی
خونسرد باش و مراقب که سکته نکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
تحریم جهانی دلیل اصلی این فجایع است . این هواپیما ها مسن وصله پینه شده و خلبانان مسن که با اجبار باید با این قراضه ها در شرایط هوای خراب پرواز کنند و مدیریت مسن و نا کار آمد غیر متخصص و دستگاههای پشتیبانی کهنه و ناکافی که با پرسنل نا راضی و حقوق کم اداره میشود و البته تحریم هواپیما و قطعات جدید و استاندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
اگر این ارتفاعات بیش از ۴۰۰۰ مترند چرا هیچ برفی بر روی آنها نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
عکس تابستونه نابغه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
تصاویر گوگل گاهاً مربوط به یک تا چند سال گذشته است
نظرات بیشتر