کمبود سیستمهای کنترل پرواز جدید چه در فرودگاه و چه در هواپیما تو این پروسه کاملا مشهوده الان حتی خودروها هم دارن به سنسورهای مجهز میشن که اشیا رو تشخیص بدن اگه سیستمهای جدید داشتن حتی خود فرودگاه میتونست تو این شرایط هواپیما رو راهنمایی کنه . افسوس الان نرم افزار گوگل مپ هم از کنترل پرواز ما قویتر عمل میکنه
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اين هواپيما اخرين سيستم مانع يابى داشته كه كار هم كرده و بمدEGWPS ت ١٢ ثانيه هشدار داده
ولى به ان توجه نشده تا لحظه اخر
از اين سيستم پيشرفته تر هنوز براى هواپيماهاى مسافربرى ساخته نشده
پس فهمیدیم خلبان باید کوه را با چشم واقعی ببیند وگرنه خبری از رادار و امواج رادیویی و اینا نیست اگر شرایط این گونه هست پس اصلا چرا اجازه پرواز در زمستان به هواپیما ها داده می شود، بگید اینجا ابری و وضعیت اینطور است منطقه پرواز ممنوع هست.
پس نتیجه می گیریم ، کوه کور بوده و خلبان هم اشتباه کرده که به کوه گنده بی شعور که وسط راه ایستاده بوده برخورد کرده ، خدا رو شکر که همه چی مشخص شد الحمد الله . حالا بریم سراغ سانچی من که میگم خدمه و کاپیتان مقصر اصلی بودن آخه میتونستن نوبتی روی کشتی نگهبانی بدن و اطراف کشتی رو خوب نگا کنن تا با قایقی چیزی نخورن ، حادثه پلاسکو هم اون نگهبان مقصره که از گاز پیکنیکی استفاده میکنه ، آخه مگه نمی تونسته غذاش رو بره بیرون ساختمون گرم کنه ، حادثه هم یکی از قطارها بی احتیاطی میکنه و لوس بازی در میاری میاد بپره جلوی اون یکی قطاره که سورپرایزش کنه که متاسفانه اون قطاره حواسش به راننده قطار بوده و در مورد گرونی بحث میکرده و حواسش به جلوش نبوده و اینطوری میشه ، خوب خدا رو شکر . می بینید واسه همه اتفاقات تو ایران یه دلیل منطقی و موجه وجود داره . الحمد الله که وسایل ما هیچ کدوم مشکلی ندارن و تازه قرار بوده که هواپیما رو بیان از فرانسه بخرن
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
نتیجه اینکه اخون ی ابقا شد. میگم با چه سرعتی اطلاعات در اختیار همه قرار گرفت اصلا ربطی به اخوندی هم نداره
دستگاههای هشداردهنده برای این است که خلبان بدون دید به پرواز ادامه دهد. چرا باید از ابتدای کار مقصر جلوه داده شود. رانندگی ماشین که نبوده. دو مورد هشدار در مورد سرعت کم و کاهش لیفت (Stall)و نزدیک شدن به موانع داده شده.(!Terrain Ahead!, Pull Up). پس مشکل افت کار موتور و یا کاهش لیفت وجود دارد که احتمال وجود برف و یخ برروی بال هواپیما هم هست. حالا بیاندازید گردن ندیدن کوه. چرا وقتی گزارش کامل و نهایی نشده رو اغلام میکنید که خانوادهای بازمانده اذیت بشن.
پاسخ ها
Armin
||
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دوست گرامی وجود یخ و برف بر روی. بال هنگام برخاستن هواپیما خطر آفرین است نه در طول پرواز
ناشناس
||
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
در طول پرواز هم وجود یخ روی بالاها خطر کاهش ارتفاع را دارد
ناشناس
||
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
شاید اشکالی در سیستم اتو پایلوت رخ داده . ما وقتی سوار هواپیما می شویم مهمانداران از ما می خواهند موبایل خودرا بدین منظور خاموش کنیم
ناشناس
||
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اگر شرایط دما و رطوبت در هوا مناسب باشد روی بال هواپیما در حین پرواز هم یخ تشکیل میشود و جریان هوا در بالای بال را مختل و کاهش لیفت ایجاد میشود.
ناشناس
||
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خاموش کردن موبایل برای جلوگیری از اختلال در تماس خلبان با رادار یا برج مراقبت است. در این مورد حادثه برداشتن و دوباره فعال کردن اتو پایلت قابل برسی است. هر هواپیما برای خودش دستور عمل خاص خود را دارد.
ولى به ان توجه نشده تا لحظه اخر
از اين سيستم پيشرفته تر هنوز براى هواپيماهاى مسافربرى ساخته نشده