ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
ورشکستگی خواسته ی دلهای همه مردم بخاطر خیانت خودروسازان داخلی به آنهاست.

انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
اين حرفها چه قدر آشناست در خصوص لوازم خانگي هم نمي گفتيد؟؟؟
کارمند خودروسازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
سلام. امیدوارم نظرم رو منتشر کنید.
بعنوان یکی از کارمندان همین به قول مخاطبان گاری سازی یا ارابه مرگ سازی ایرانی باید بگم که مساله اصلی ما اینه که همه چیزمون سیاسی شده . زمانی بود که شرکت تویوتا آمد و ایرانخودرو رو بازدید کردن و اعلام کردن میان خط خودروسازی رو نو سازی میکنن و تولید رو با انتقال تکنولوژی انجام میدن برامون. بجاش ما به اونها پیکانها و ماشینهای مدل پایینمون رو بدیم.و اونا هم کلی خدمات دیگه بدن بهمون. مخالفت کردن و اعلام کردن که ما می توانیم خودمون و الی آخر... نکردن اون کارو چون پورسانت قرارداد به مدیران ارشد سازمانی و ایران خودرویی تعلق نمیگرفت.
از این دست اتفاقات زیاده. وقتی که ما در واحد تحقیقات و نوآوری مثلا سایپا مسابقه طراحی خودروی کانسپت برگزار می کنیم و جایزه میدیم و یکیشون رو بعنوان چشم انداز آینده انتخاب می کنیم، یهویی از یه جایی که هیچکدوم ما چه در ایرانخودرو و چه در سایپا، نمیدونیم، یه نامه میاد که برنامه عوض شده و دیگه قرار نیست اون کاره انجام بشه. بجاش باید برید سمت خودروسازان چینی و از اونها جنس بخرید و بعد از 2 الی 3 ال تازه بهتون قالب و ملزومات لازم برای تولید داخل میدن، تازه حق ندارید دست ببرید توی طراحیها و یا ارتقاء سیستمهای مختلف اون خودروها...
بعد از یه مدت که برجام نقل محافل بود و کمی سایه سنگین تحریم از سرمون دور شد، جلسات متعددی با خودروسازان شهیر آلمانی داشتیم که متاسفانه باز هم بدلایل کاملا سیاسی کنار گذاشته شدند و بجاش دوباره رو کردیم به صورت کاملا دستوری، به فرانسه و چین با افزایش خریدهای بیشتر. حتی در موردی فروش یکی از کارخانه های تولیدی زیر مجموعه به رنو فرانسه باعث لغو حکم مدیر عامل شد.
ببینید، شما میخواهید باور کنید یا نه، ما در سایپا و ایران خودرو متخصص کم نداریم، البته اون عده ای که در صدر هیات مدیره ها و مدیران عامل شرکتهای زیر مجموعه هستند که کاملا سفارشی انتخاب میشن رو منظورم نیست، منظورم کارمند ها و روسا و کارگراییه که واقعا از جون و دل مایه میذارند و زحمتشون دیده نمیشه. متاسفانه سیاستهای اشتباه و انحصار طلبی و رانت بازی و رانت خواری باعث شده ما پیشرفت نکنیم. مثلا همین ساینا قرار بود سال 90 یا 91 بیاد بیرون، فیس لیفت ال 90 6-7 ساله معلق نگه داشته شده...
تجهیزات تولید و موادی مثل ورق فولادی و قطعات ریز و درشت کم نداریم. اتفاقا همه هم ایزو و استاندارد دارن اما متاسفانه وقتی دستوری ازمون میخوان بجای خرید مثلا رنگ از فلان شرکت خارجی که بهترین نوع رنگدانه های خودرویی رو تولید میکنه و ضریب مصرف رو 60 درصد کاهش میده، میان میگن از فلان شرکت داخلی با قیمت مثلا 5 درصد پایین تر از خارجیه بخر در صورتی که ضریب مصرف رو یک و نیم برابر افزایش میده، باید چه کنیم؟ خودمون رو از نون خوردن بیاندازیم؟
موضوع دیگه سهم طلبی های سازمانی از خودروسازهاست که فقط به همین نکته بسنده می کنم.
مهمترین قسمت هم اینه که ما در خودروسازیهامون نمیتونیم بهای تمام شده واقعی کالا رو در بیاریم و یکی از دلایلش هم نوسانات نرخ ارز در سنوات گذشته تا امروز بوده بعلاوه اینکه سیستم بانکی کشور، تامین اجتماعی، دارایی و ... هم هیچ نوع کمکی نکردند تا امروز وباعث شده که دو خودروساز عمده کشور بیش از 6 هزار میلیارد تومن زیان انباشته داشته باشند.

دلالان واردات خودرو هم که بسته و وابسته جاهای خیلی خاص هستند هم در طرف دیگر ماجرا هستند. مردم متاسفانه فکر می کنند که کمپین نخریدن خودروی داخلی رو خودشون راه اندازی کردن، اما ای کاش که یه خبرنگار مستقل بود و بررسی میکرد که در مدت اون کمپین چقدر میزان فروش خودروی وارداتی افزایش یافته بود و هم اینکه سود اصلی در جیب چه کسانی رفته بود؟!!!!!
به هر حال، این مافیا تا زمانی که سیاست اقتصادی و بازرگانی تثبیت نشه و برنامه مدون قابل اجرا براش نوشته نشه و قانون نشه، آش همین خواهد بود و کاسه هم همین
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
دقیقا قبول دارم حرفشونو بعد برجام هم که مدیر فروش شرکت پژو اومد با دنیای اقتصاد مصاحبه کرد اونم گفت ما میخواییم بروزترین خودرومونو وارد ایران کنیم ولی خود مدیران خودروسازا ایرانی مخالفت میکنن و میگن همین ماشینا خوبه!!
بله وقتی مردم مجبورن پژو405 رو که دیگه سالهاس تو دنیا تولید نمیشه رو بخرن و چاره ایی دیگه ندارن اونم با هر قیمتی که خودروسازا میگن چرا باید مدیرا خودروسازا کشور بخوان برن دنبال به روز شدن
و باید جلو اومدن خودروها به روزو بگیرن
استاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
جناب کارمند، چرا فرافکنی می کنی؟ سفسطه می بافی ،
خودرو ها قدیمی، پر مصرف، بی کیفیت، بدون گارانتی واقعی، قطعات چینی، عمر کم و البته گرونند
نحوه برخوردها، قرارداها و فروش هم بسیار تحقیر کننده و ظالمانه است، عقلم میگه نخرم، دیگه دشمن و توطئه و .. اینا چیه؟ بیش از وظیفه ام حمایت کرده ام (پراید، 206 و ساندرو خریده ام) دیگه نمی خرم، والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
کارمند عزیز
چرا از استفاده قطعات نامرغوب، وامهای خارج از نوبت خودتان، دلالی فروش خودروها توسط کارمندها و ... که در سطح کارکنان هست و شاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
بخدا یکی از چیزای که آدم رقبت نمیکنه به کالای ایرانی نگاه کنه همین تولید خودرو ایرانیه!و گرنه وسایل گرمایش ایران شومینه تا آبگرمکن حرف نداره، لامپ و روشنایی ایران با همینطور و یا کارخانه لاستیک سازی ایران حرف ندارن و خیلی چیزهای با کیفیت ساخت داخل که حتی مردم حاضرن پول بیشتری نسبت به مشابه خارجی شون واسه ساخت داخل بدن
از لابیم گذشته کار خودروسازا داخلی واسه خودشون سلطنت میکنند و هیچکسم جلودارشون نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
چه فایده؟؟؟چندبار این حرفا تکرار شده ولی مگر فایده ایی دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
یه نکتهههههههههههه خیلیییییی مهممممممممم
خودرو سازا به اسم اینکه کارگرا ایرانی بیکار میشن دارن بهانه میارن و خودروی بی کیفیت به مردم میدن
راه حل ساده این موضوع:
قراداد بستن با دو شرکت معتبره که کارخونه تو ایران بزنن و 70% یا بیشتر کارگراشو از ایرانی ها انتخاب کنند اینجور -مشکل بیکار شدن کارگرا حل میشه
-تکنولوژی روز وارد کشور منتقل میشه
-درصد تصادفات کاهش پیدا میکنه
-مصرف سوخت به طور چشمگیری کاهش پیدا میکنه
-و رضایت مردم خیای خیلی بالا خواهد رفت
تازه ایران میتونه قطب صادارت منطقه بشه ولی حیف که کسی جلوی لابی سازای خودروسازای ایرانی و چینی ها رو نمیتونه بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
تو خوابم نمیبینیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
والله مافیا در کل تاریخ اش این همه آدم نکشته که خودروسازان وطنی به کشتن داده اند !
جاي خالي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
از ...... كه هنوز با ولع اين آشغالا رو ميخرن چه.........ميشه داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
مجلس باید از سالها پیش مثلا یک دوره ده ساله ابتدا تعرفه را جهت حمایت به صد درصد یا بیشتر می رساند سپس اعلام می کرد که این تعرفه در پایان سال دهم به صفر میرسد آنگاه خودرو ساز مکلف میشد خودروی با کیفیت و قیمت مناسب تحویل دهد در غیر این صورت خود بخود از صحنه کنار می رفت نه اینکه تازه به فکر افتاده باشند.....
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
تقصير از من مصرف كننده است وقتي خودرو آشغال رو با هر وضعيتي مي خرم و تحويل مي گيرم چرا خودرو ساز بايد به فكر افزايش كيفيت باشه
اگر اين ارابه هاي مرگ ايران خودرو و سايپا رو نخريم مجبورن فكري به حال قيمت و كيفيتشون بكنند
اما افسوس وقت وقتش كه ميشه ميرم جلوي در نمايندگي چادر ميزنم كه از خودرو هاي شرايطي يكيشو هم من بردارم
دوست ندارم بگم خلايق هر چه لايق ولي به نظر اين طوري مياد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
پیکان را شرکت تالبوت انگلیس در ایران مونتاژکرد وما آنقدر بی کیفیت ادامه دادیم تا بالاخره آقای جهانگیری دستور توقف تولید دادند اما برسیم به خودروی اسما ملی سمند که ظاهر آن همان بی ام و بامختصری تغییراست وباطن آن تماما پژو قدیمی وکیفیت سمندها وپژوهای اولیه بهتر میباشند این خودروی ملی هم مثل صدا وسیمای ملی است فقط اسما هرگاه یکی اصلاح وواقعا ملی شود دیگری هم به تبع ملی میشود ولی فعلا یکدیگر را ساپورت میکنند ملی ؟ من میگم ملی توهم بگو ملی
نظرات بیشتر