در هر کاری وقتی نوعی اجبار باشد فطرتا مقاومتهایی هم می شود درصورتی که اگر احساس اجباری نباشد داشتن حجاب ورعایت ان یک امر بسیارعادی تلقی می شود واستقبال بیشتری هم ازان خواهد شد .البته درصورتی که تحمل چند نفر بی حجاب هم وجود داشته باشد .
پاسخ ها
امین
||
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
سلام
اول اینکه،حجاب را خدا واجب ساخته نه این که ما اجباریش کرده باشیم. دوم اینکه، رعایت آن در جامعه را قانون الزامی کرده است، مثل همه قوانین ما در زمینه های مختلف. وقتی میگویید اگر اجبار باشه مقاومتهایی میشه پس باید اختیاری باشه، این یعنی این که مثلا رد شدن از چراغ قرمز هم اختیاری باشه چون اگه اجباری باشه مقاومت میکنند!!!! سوم اینکه تحمل چند نفر که احیانا به طور غیر عمدی یا تا حدی محدود، بیحجابی میکنند، با کسی که عمدا و از روی نقشه قبلی و گاهی به طور دسته جمعی و با تبلغات وسیع به رفتار مخالف قانون مبادرت میکنند، فرق میکنه. تحمل اولی اسانه، ولی توطئه دومی مبارزه میخواهد نه تحمل، منتها در مبارزه باید درست و انسانی و قاطع و همگانی رفتار کرد
ناشناس
||
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
تفاوت این است که فایده چراغ راهنما فارغ از هر عقیده ای و طبق عقل بشری بر همه محرض است. اگر روزی چیزی بهتر از آن برای نظم دهی ابداع شود خوب بازهم سراغ آن می رویم و از این رو اجبار کردن آن منطقی است.
اما فایده و تاثیر حجاب بر همگان محرض نیست و بنابر عقیده افراد ممکن است واجب باشد و نزد برخی نباشد. فایده یا عدم فایده آن هم به صورت قطعی در آن جهان دیگر مشخص می شود . برای چیزی که عقل همه قطعی آن را نپذیرفته است اجبار نباید باشد.
بحث شنود و فاظت اطلاعات از مسولین ارشد و میانی یک کار عادی برای سرویس های کنترلی هر سیستمی است و ایرادی نیست در تمام کشور ها سازمان امنیت این کار را برابر مقررات امنیتی انجام می دهند اینکه مسولان ارشد فکر کنند از کنترل باید بدور باشند اشتباه محض است . همه باید در قالب قانون فرایند را طی کنیم و روند کنترلی نیز برابر قوانین امنیتی باید جاری شود و این روند نه برای مچ گیری بلکه برای جلو گیری از انحراف و خطا کاری است
پاسخ ها
محمد
||
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
آیا امام خمینی را قبول دارید؟؟؟
"ا یادآوری خاطرهای از امام خمینی(ره) گفت: «امام عنوان فقیه مجتهد و رهبر جمهوری اسلامی به کلی با قضیه شنود مخالف بودند. یادم میآید صدای یکی از مقامات را که ضبط شده بود و ادعا میشد با خانمی در ارتباط است برای امام پخش کردند اما امام گفتند اصلاً شما به چه حقی شنود کردید و از کجا معلوم این صدای خودش باشد و کسی صدای او را تقلید نکرده باشد؟ یعنی امام در این حد جانب احتیاط را رعایت میکردند اما متاسفانه خودسریهایی در این زمینه انجام و شنود، عام شد.»
نه دوست من! اشتباه نکنید و فریب مغالطه رو نخورید. در ترکیه رعایت عمومی حجاب اصلا قانون نیست چون حکومتش لائیک و قانون اساسی اون سکولار هستش. اقبال به حجاب توسط زن مسلمانان نوعی مبارزه برای حفظ اسلام هستش برای همین باغیرت حجاب خودشون رو حفظ میکنند و غیر محجبه ها هم که از بی عفتی جامعه صدمه میبنیند مانند خیلی از زنهای اروپایی به حجاب روی می آورند. در کشور ما قانون اساسی مبتنی بر اسلام و حکومت اسلامی است و بیحجابی نوعی قانونگریزی است. قانون الزام می آره نه اجبار و الا باید همه قوانین در تمام زمینه های دیگر رو هم اجباری بدونیم و حذف کنیم
من خودم به اکثر کشور های اسلامی سفر کرده و با چشم خودم دیده ام
فقط در بعضی از شهرهای بزرگ و محله های توریستی شاید آمار حجاب دار کم باشد
حتی بی حجاب ها مانند ایران آرایش غلیظ ندارند
باید کار فرهنگی کرد
آیا یک زن با حجاب با آرایش غیر عادی از یک زن بد حجاب ( مثلاً نیمی از موهایش بیرون باشد) بهتر است، کدام تحریک کننده است؟
امین
||
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
سلام
در حقیقت ، حجاب و آرایش دوتا مسئله هستند.در اسلام، اصل، عفاف هستش. حجاب، بخشی از رعایت عفاف هستش. بخشهای دیگه هم چیزهایی هستند مثل عدم آریش غلیظ در جلوی نامحرم، پرهیز ار حرفها و رفتارهای زننده، پرهیز ار رفتار خلاف عفت عمومی در اماکن عمومی و غیره. لذا ممکنه یکی در پوشش، عفّت رو رعایت کنه اما مراقب آرایش و یا کلام یا رفتار خودش نباشه. باید همه جوره مراقب بود. کسی که توی یکی رعایت میکنه و توی موضوع دیگری رعایت نمیکنه، هردو دارند ناقص رفتار میکنند. منتهی، مسئله اصلی در تفاوت بین تأثیر بی حجابی با تأثیر بقیه نمونه های بیعفتی هستش. مسلما فرهنگ برهنگی و بیحجابی تأثیر مخرّت تری داره و برای همین تلاش میشه با قانون از این معضل عمومی جلوگیری بشه
اگر شما درست کار می کردین اینقدر مشکل حجاب نداشتیم
در ضمن بهتر است به وظیفه پلیس ورود نکنید اگر بلد نیستید و یا نمی خواهید به وظیفه اتون عمل کنید
عجب گیر افرادی افتادیم که دم به ساعت ضد قانون خودشون عمل می کنند مانند بقیه کارها
در جامعه اسلامی نباید بی حجابی و بی حیایی باشد.
خواری و دروغ و ریا کاری و اختلاس اشکالی ندارد