باید قبول کرد که در حال حاضر و با توجه به این همه تحریم، بد نیست که مجدداً به توسعه و تست جدیتر هواپیمای کوچکمقیاس داخلی روی بیاریم. این همه دانشگاه و این همه شرکتهای دانشبنیان داریم که نیاز به بودجه و عزم قوی مسئولان دارن که کارشون رو انجام بدن. البته ایشون قطعا منظورش این نبوده مردم رو بذاریم تو هواپیمای مسافربری و بعد تست کنیم.
مثلا اومد از تولید و صنعت و مهندسی داخلی حمایت کنه! اگر اراده ای برای ساخت باشه شدنیه ولی ما میخواستیم پای حریفو توی تله قراداد سنگین نگه داریم غافل از اینکه ما شلوارشو دیدیم نفهمیدیم پاش فلزیه! تازه فقط پاش گیر کرده بود با دستاش داره تله رو باز میکنه میره سراغ یه طعمه دیگه!!
اون قسمت راجع به ایران 140 درست است. ایراد اون هواپیما موتور ضعیفش بود نه سازه آن ( بال و بدنه) که در اصفهان تولید شده بود. اگر اون روز گرم تابستان اون خلبان نظامی را بر خلاف دستورالعمل سازنده هواپیما مجبور نمی کردند که با بار و مسافر حداکثر take off کند، اون سقوط اتفاق نمی افتاد.
اما قسمت دوم صحبت ایشان راجع به تولید هواپیما و آزمودن آن با بار و مسافر و پذیرش سانحه برای آن ، بدور از عقل و منطق است.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
چرا همه ایران ۱۴۰ ها سقوط کردن؟؟؟!!! همشون ایراد داشتن دیگه خودتو گول نزن