ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
برای بنده بعنوان یک استاد رشته زمین شناسی خیلی جالب است که افراد مختلف بدون داشتن اطلاعات تئوریک یا میدانی راجع به یک موضوع کاملا تخصصی اینقدر با اعتماد به نفس و قاطعانه اظهار نظر می کنند. تقریبا در همه دریاها و دریاچه های دنیا چرخه آب و جریانهای دریایی وجود دارد و پر واضح است که این جریانهای آبی نقش تعیین کننده و حیاتی در وضعیت آن دارند. بعنوان مثال در خزر حداقل چهار چرخه آبی و جریان دریایی شناسایی شده است چرخه جریان شمالی، چرخه جریان جنوبی، چرخه جریان میانی و چرخه جریان سرتاسری دریای خزر. در کتابهای درسی مدرسه هم راجع به جریان های دریایی و اقیانوسی مثل گلف استریم و جریانهای استوایی مطالبی وجود دارد که قاعدتا باید به گوش همگان رسیده باشد. حالا اینکه شما انتظار داشته باشید در این چرخه های طبیعی مانع ایجاد کنید ولی این کار شما تاثیری بر وضعیت منطقه از نظر مسائل مختلف نداشته باشد یک انتظار نابجا است. آنهم برای یک دریاچه ای مثل ارومیه با این عمق نسبتا کم آب که از ابعاد مختلف دیگر مثلا میزان دبی رودخانه های وردی و مسایل دیگر نیز به شدت مورد تهاجم قرار گرفته است. خوبست راجع به دریاچه ارومیه این سوالات مطرح شود که آیا در زمان طراحی و حتی سالهای بعد از آن در حین اجرا، و یا اکنون که در حال بهره برداری هستیم، گزارش کارشناسی راجع به چرخه آب در دریاچه ارومیه تهیه شده است؟ آیا برای دستکاریهای بزرگ دیگر در طبیعت مثلا ورود آب دریای عمان به کویر لوت هم باید بعد از اجرا به فکر کار کارشناسی باشیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
تخریب پل میان گذر هیچ نقشی در دریاچه ارومیه ندار د افزایش جمعیت صنعتی شدن شهرها تخریب محیط زیست سد سازی کلان در اطراف دریاچه ارومیه وابسته شدن اب تبریز به آذربایجان غربی استفاده اب آذربایجان زرینه رود سمینه رود به صورت عمده در صنعت تبریز مهم دلیل خشگ شدن دریاچه ارومیه هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
خود تبریز دریاست نیاز به اب عمده جهت مصرف در قسمت آشامیدنی و صنعتی دارد و افزایش جمعیت شهر نشین افزایش ساختمانها برجها حمامها استخرها همه گویایی نیاز اب آشامیدنی هست که خود تبریزیها دریاچه راخشک کردن الان امدن پل میان گذر دریاچه یکی از شاهکارهای عمرانی هست رو خراب کنن نمیشه تخریب کرد وهیچ نقشی در خشک شدن دریاچه ارومیه ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
این پل هیچ ربطی به خشک شدن دریاچه ندارد، هر کس کمی عقل داشته باشد می فهمد که دبی ورودی آب دریاچه نسبت به گذشته خیلی کم شده است دلیل آن نیز احداث دهها سد بی حساب و کتاب بروی آب های ورودی به دریاچه می باشد
باید به حال دانشگاه ها هم گریست و هم فکری کرد با این به اصطلاح اساتید نابغه!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
اجازه استاد، این طرح شما وقتی جالب میشه که پل را خراب کنند بعد دریاچه خشک بشه، استاد فکر نمی کنی حق آبه دریاچه را بدهند دریاچه بعد از مدتی به حال طبیعی بر می گرده
طلبه
|
Saudi Arabia
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
این کارشناس زمان ساخت پل اگه اعتراض داشتند رسانه ای کنند واگه نداشتند چرا اون موقع اعتراض نکردند
البته پرفسور کردوانی علت خشک شدن رو چاه های طراف در یا چه میدونند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
پل میانگذر تاثیری بر خشک شدن دریاچه نداره، دلایل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه : حفرچاههای غیر مجاز عمیق و نیمه عمیق بیش از حد و خالی کردن سفره های زیرزمینی، تغییر الگوی کشت از محصولات کم نیاز آبی به محصولات با نیاز ابی بالا از جمله سیب و انگور و چغندر قندر ، احداث سدهای زیاد و عدم مدیریت انها ( مافیای آب پشت صحنه ان جاخوش کرده اند.) و عدم رعایت حقابه دریاچه ارومیه ، و در کل می توان گفت مدیریت غلط منابع آبی باعث این بحران شده است.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
خوشم میاد بعضیا اصلا اطلاعات ی راجب پل شهید کلانتری ندارند نظر کارشناسی میدن!!! هر فرد بالغی ساختار پل و ببینه می‌فهمه چه افتضاح ی ساختن! پل کجا بود بیشتر شبیهه سده !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
بیشتر مشابه همین نظر را یک گروه تحقیقاتی از بلژیک، پل میان گذر اعلام نموده بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
کلا از گوگل مپ هم ببینی بالی جاده پر اب هست ولی پایین جاده خشک و این خشکی دریاچه از زمانی که پل ساخته شده شدت وافر گرفته است
نظرات بیشتر