شش علت گرانی لجام گسیخته خودروهای وارداتی و مونتاژ داخل در دو ماه اخیر :1- در سال 97 ارز به واردکنندگان خودرو، مگر در موارد معدود، داده نشده است(حتی به قیمت آزاد هم ارز به وارد کنندگان داده نمیشود).2- قیمت ارز در بازار غیررسمی 7 هزار تومان میباشد که نسبت به اسفند 96افزایش 50 درصدی میباشد و حتی در صورت تخصیص ارز 4200 تومانی نیز تاثیر روانی بر افزایش قیمت دارد 3- واردکنندگان خودرو به دلیل عدم دریافت ارز، خودروهای موجود را در بازار عرضه نمی نمایند 4- صحبتهای مسولان به صورت تلویحی بیانگر آن است که قرار نیست ارزی به واردات خودرو تخصیص داده شود، هرچند که مستقیما این موضوع را بازگو نمیکنند اما تاکید آنها بر تخصیص ارز به کالاهای ضروری به معنی عدم اختصاص ارز به واردات خودرو میباشد5- نقدینگی بالا و ایجاد جو روانی ناشی از نزدیک شدن به زمان اجرای کامل تحریمهای آمریکا و هدایت بخشی از نقدینگی به سمت بازار خودرو برای حفظ سرمایه 6- توقف خط مونتاژ خودروسازانی مثل مزدا و پژو و هیوندا به دلیل تحریمها.
همیشه دلال ها با سود فراوان و بدون کوچکترین خطری فعالیت می کنند و نقش تعیین کننده ای در اقتصاد ایران دارند و افرادی که نمی توانند دلالی کنند تقریبا بدبخت و نابود می شوند. باید درس دلالی در دوره دبیرستان و در دانشگاه ها به عنوان یک رشته اقتصادی تدریس شود تا همه به دلالی تسلط داشته باشند و خسارت نبینند
خوب این کجاش جنگ روانی است این کجاش کار دشمن است. این واقعیت جامعه ما در تمام امور است منتها آقایان وقتی نمی توانند کاری کنند سفسطه می. کنند و می گویند کار دشمن است. حالا کدام دشمن. داخلی یا خارجی!!؟
مردم رو چی فرض کردیم، خودروسازها خودشون بزرگترین مافیا هستن. تا زمانی که این نوع تجارت در جامعه رواج دارد، وضع اقتصاد ما همین است. بد نیست که برخی موارد از جمله اخلاق در تجارت رو از بلاد کفر یاد بگیریم، هر چه را که ما شعار میدیم اونا عمل میکنند.
حالا که به هیچچی نظارتی نیست و کسی نمیتونه ارز،طلا،خودرو،مسکن و ... رو کنترل کنه ۴ صباح دست مردم رو باز بزارید و اختیارات بدید خودشون بازار روکنترل میکنند و قاچاقچیا و .... رو مجازات میکنن.
وزارت صنعت سکوت ونمایندگان نیز وقت ندارندیا دنبال مدرک تحصیلی دیگران می گردند یا جمع اوری امضا وپس گرفتن آن و یابعضی هم سینه چاک خودرو سازان مردم نیز فی امان الله