این مافیا از کجا خودرو وارد میکنه؟
چطور از گمرک رد میشه اونم منطقی و رسمی؟
چطور پلاک میشه و چطور میاد برا فروش با نرخ معلوم روزانه؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام اینها یک طرف و در طرف دیگر جالبتر این میشه که با این همه اعلام نخریدن و گران نخریدن و نالیدن مردم از گرونی غیر منطقی باز مردممون که همواره در صحنه اند در صف خرید خودروهایی با قیمت نجومی می ایستند!!!!!!
منافع بعضی از اعضای کمیسون صنایع ،ودولتیها ، و مافیای قدرت که اقتصاد کشور را در اختیار گرفته اند بجز منافع خود چیزی دیگری را نمی بینند ؟ تیم اقتصادی دولت که با دستان مافیای پشت پرده هدایت میشوند از عاقبت این گرانیها الخصوص مواد غذایی ،و لوازمات اولیهٔ زندگی مردم بیخبر هستند خروج پنجاه میلیارد دلار ارز از اقتصاد ،یک فاجعه است ؟ قیمت همهٔ اجناس را به قیمت دلار گره زدن به معنای شکست کامل اقتصاد ، داخلی کشور میباشد ؟ و استقلال کشور را بخطر می اندازد ؟ در این صورت مسئولان وظیفه دارند برای جلو گیری از فروپاشی کامل اقتصاد که خطری بزرگ است اقدام عملی عاجل نمایند ؟ آنقدر دیر شده که همین اکنون لازم است اقدام عملی قاطع انجام شود ؟،،،،
برادر من وقتی مدیران ارشد مالکان قطعه سازی ها و دلالان وادات قطعات چینی و غیر چینی برای خودرو ساز ها هستند، وقتی برای خرید امتیاز ساخت در داخل محصولات خارجی پورسانت های نجومی دریافت می کنند، مصرف کننده و قانون حمایت کیلویی چند است .
تنها راه تقلیل تعرفه واردات و نظارت بر قیمت گذاری محصولات وارداتی است . آن وقت همین مدیرانی که چار چنگولی پست های مدیریتی را گرفته اند و ادعای درایت و کاردانی شان گوش فلک را پرکرده و حقوق هایی می گیرند که در خواب هم متصور اش نبودند ، وقتی منافعشان از بین رفت یا باید رها کنند یا باید برای فروش محصولات نجل شان التماس کنند و امتیاز بدهند . فساد در خودرو سازی ، ناشی از حمایت های انجام شده از افرادی مرتبط است . واگر نه سازمان های مرتبط با دولت عددی نیستند که بتواند این وضعیت را تا کنون پا بر جا بماند.
وقتی مدیر ایران خودرو و سایپا توسط جناخهای سیاسی منصوب و حمایت می شوند . بعد صنعت و تولید چه اهمیتی دارد .
همین الان در گروه ایران خودرو بین مدیران ارشد، به دلیل انتصاب از سوی جناح های سیاسی متفاوت ، تضاد و اختلاف دیدگاه عمیق و خاموشی در جریان است . مصداق ان هم رکود تولید در ایران خودرو دیزل و رفتن این شرکت به قهقرای ورشکستگی و نابودی است . همه در پست های مدیریتی جا خوش کرده اند ، در جلسات بهم لبخند می زنند ، اما دریغ از یک ذره وجدان کار صنعتی .
همه میدونند اشتغال بهانس ولی اشتغال به قیمت کشته شدن و در فشار بود چند میلیون آدم؟؟
چگونه است که وقتی در شرکت ها خودرو برای عرضه نیست در بازار آزاد هر تعداد خودروی صفر بخواهی وجود دارد فقط با قیمت خیلی بالاتر
من دیگه پشت دستم را داغ کردم دیگر در این کشور در انتخابات شرکت نکنم ، که شریک به یغما رفتن بیت المال با منتخبین انتخابات باشم ، بی روی درواسی بگم هیچ کدام جز منفعت شخصی به فکر مردم و کشور نیستند.
وظيفه خبرنگار اطلاع رساني و پيگيري آن تا كشف حقيقت است . ولي در ايران علاوه بر مافياي خودرو روزنامه ها و خبرگزاريها و سايتهاي خبري نيز از اين رانت خودرو سازي استفاده ميكنند . و گرنه كيست كه نداند مافياي خودرو سازي چه كساني هستند
چطور از گمرک رد میشه اونم منطقی و رسمی؟
چطور پلاک میشه و چطور میاد برا فروش با نرخ معلوم روزانه؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام اینها یک طرف و در طرف دیگر جالبتر این میشه که با این همه اعلام نخریدن و گران نخریدن و نالیدن مردم از گرونی غیر منطقی باز مردممون که همواره در صحنه اند در صف خرید خودروهایی با قیمت نجومی می ایستند!!!!!!