دولت در یک حرکت خیلی راحت دلار را از 4200به بالای 8000رسوند و 99درصد کالا ها را مشمول این برنامه کرد و اسمش را گذاشت بسته جدید ارزی و جالب تر که صدای هیچ کس هم در نیامد...خیر سرتان این کار را یک بچه دبستانی هم می توانست بکند پس چه نیازی به شما ها بود
چرا دولت انقدر در زمینه خودرو مستبدانه عمل میکند؟؟؟یکبار برای همیشه باید این تابوی خودروسازی رو شکوند و واردات خودرو آزاد بشه و خودروسازا داخلی هر قیمتی میخوان بزارن!!هم به نفع مردمه هم خودروساز و هم جو روانی جامعه و هم پیشرفت صنعت
قابل توجه دوستانی که از صفر شدن تعرفه و آزاد شدن واردات صحبت می کنن
صفر کردن تعرفه واردات به بهانه ایجاد رقابت و اصلاح صنعت خودروسازی ، در شرایط تحریم های فعلی و کمبود ارز و در سرایطی که قیمت دلار و مایحتاج اساسی زندگی ، مانند طناب دار به گردن 80 درصد مردم داره فشار میاره اصلا راه حل خوبی برای حل شدن مشکل خودروسازی ایران نیست ..
ارزان ترین خودرویی که بشه وارد کرد و ارزش وارد شدن داشته باشه و از پراید و سمند بهتر باشه ، کمتر از 15 هزار دلار نیست یعنی اگه فرض کنیم بخواهیم سالانه یک میلیون دستگاه خودرو 15 هزار دلاری وارد کنیم و با اضافه شدن فشار دلار واردات خودرو به بازار ارز ، باز هم دلار در محدوده ی 10 هزار تومان ثابت بمونه ، قیمت خودرو خارجی (بدون در نظر گرفتن سود وارد کننده) حداقل 150 میلیون تومان خواهد شد که مطمینا 80 درصد جامعه توان خرید حتی ارزان ترین خودرو خارجی را نخواهند داشت ..
البته مطمینا وقتی حداقل 15 میلیارد دلار به درخواست ارز اضافه بشه ، قیمت دلار بالاتر خواهد رفت و با گران شدن مایحتاج اساسی مردم ، فشار بسیار زیادی بر مردم وارد خواهد شد و قشر متوسط و فقیر جامعه باید تاوان ماشین خارجی سوار شدن کمتر از 20 درصد مردم را بدهند
راه حل اساسی برای حل تمام مشکلات کشور ، مبارزه با رانت و فساد آقازاده ها و تولید کننده های کم فروشه که متاسفانه انگار یا مسوولین اراده کافی و میل زیادی به این کار ندارن دیگه کسی جرات نمیکنه با این اژدهای هفت سر دربیوفته
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
پاراگراف آخر چقدر تابلو سانسور شده !!!
رسانه هامون که این باشه توقع آزادی و آزادگی و مبارزه با فساد و اقتصاد سالم ، جوکی بیش نیست
رسانه هامون یکی از سرهای همین اژدهای هفت سر فساد و رانته
من آذر پارسال وقتی دلار برای آقایان ۳۸۰۰ بود یک استپ وی تحویل شهریور امسال با پرداخت ۲۷ میلیون تومان یعنی حدود ۷۰۰۰ دلار ثبت نام کردم. خیلی مسخره است که آقایون الان با دلار ۸۰۰۰ تومن به من بخوان ماشین تحویل بدهند. من ماشین و سود مشارکت نخواستم لطفا همون ۷۰۰۰ دلار منو بدین!!
الان کجای این بهانه بود؟ مگه نرخ ارز سه برابر نشده؟ تازه با توجه به تحریمها هزینه واردات مواد اولیه و قطعات برای تولیدکنندگان باز هم بیشتر میشه چون ناچارند تحریمها رو. با روشهایی دور بزنند که هزینه ها روافزایش میده.
تا حالا فكر كرديد چرا " چاي " كالاي اساسي به حساب آوردن؟!!!
و براي وارداتش دلار ارزان بگيره؟
وارداتش دست كي هست؟
گزارشي از بهداشت چاي هاي وارداتي وجود داره؟
چرا براي مردم شمال باغات چاي صرفه اقتصادي نداره؟
ما كه شمالي هستيم اين چايي كه تو بازار هست رو چايي نميدونيم