برخی از این نمایندگان چه موج سوارهای حرفه ای هستند، چقدر پوپولیست حرفه ای هستند. از آقایی که می گفت خودرو کیلویی چند؟ و خود را ابر کارشناس میدانست تا این آقای نماینده، همه دریک طیف و کفه ترازو هستند
من آگاهی نسبی از وضعیت صنعت خودرو دارم، از محدودیت های تامین تکنولوژی تا عقد قرارداد با کشورهای دیگر تا افتتاح اعتبار اسنادی و ....
آخر یکی نیست به این آقای نماینده بگه چرا شما اسم بقیه را می آوری وسط؟ غیر از موج سواری هست؟ هیچ می دانی چرا قطعه ندارند؟ چرا پژو و رنو رفتند؟ وقتی رفتند چطور قطعه تامین شود؟ فکر می کنید بنز و بی ام دبلیو و آئودی و تویوتا و... همه شان خودکفا هستند؟ یعنی همه قطعات را در ژاپن و آلمان و آمریکا تولید می کنند؟ خیر
فرضا تویوتای آمریکا برخی قطعات را از آلمان(فرضا زیمنس یا خط تولیدش در آمریکا) تامین می کند،ورق فولادی را از یک کشور دیگر و.... ولی خودرو یا برند متعلق به کارخانه تویوتاست
نمایندگان ما فاقد اطلاعات جامع هستند یا اگر هم دارند به نفع شان نیست صحبت کنند چون مسئولیت دارد و باید سختی بکشند تا راه حلی برای برون رفت از این اوضاع پیدا کنند
لذا بهترین راه داد و فریاد و گریه کردن با مردم است
آخه آقای عزیز! مردم گریه کن میخواهند چکار؟ مردم راه حل و چاره جو می خواهند.
در کمیسیون های تخصصی چه می کنید؟
دقیقا حرف دل مردم را زدید حمایت از فرزند ناخلفی مانند خودروسازی حاصلی غیر از ورشکستگی وضرر وزیان مردم چیزی حاصل نشده استوقتی شبکه 2 فردی بی اطلاع مانند قالی باف را به عنوان مجری انتخاب می کند ومدیر عامل دو شرکت خودروساز حرفهای مفت تحویل مردم می دهد اتفاقی نخواهد افتاد
با سلام . با محاکمه و بگیر و ببند و حتی تغییر مدیران ، مشکلات حل نمی شود بایستی فکر و چاره اساسی اندیشیده شود . مثلا با اصلاح ساختار و عزل و نصب مدیران بر اساس مقررات و شرایط احراز و شایسته سالاری و مجوز به مطبوعات آزاد و کانال های خصوصی رادیو و تلویزیون می توان بر مشکلات فائق گشت . و الا با ساختار ااگاهه که در آن منصب های بزرگ را در اختیار افراد کوچک قرار می دهند و افراد کاردان و شایسته اتوماتیک وار از گردونه خارج و یا کنج نشین می شوند انتظاری بیش از این وضعیت وجود ندارد.
سلام، كمي واقع بين باشيم. خودرو يك موجودي نيست كه از يك موجود ديگر متولد شود. لاستيك دارد كه افزايش قيمت سرسام آور داشته، فولاد افزايش قيمت سرسام آور، لاستيك افزايش قيمت سرسام آور، پلاستيك افزايش قيمت سرسام آور و ... در كل بيشتر از 70 درصد از ابتداي سال قطعات آن افزايش قيمت داشته است دو خودرو ساز سايپا و ايران خودرو به تمام سازندگان قطعات بدهكارند به حدي كه اين سازندگان بعضا بيش از 5 ماه حقوق پرسنل شان را ندادند اين دو شركت حداقل حقوق را به پرسنل شان مي دهند. كاهش هزينه بسيار زيادي در محل شركت جاري كرده اند. در صنعت خودروسازي دنيا جهت كسب سود بيشتر، خيلي از قطعات در اقصي نقاط دنيا تهيه مي شوند. يك كشور قطعات برقي دارد يك كشور قالب سازي خوبي دارد يك كشور ورق هاي خوبي دارد و ... ما نيز از اين قاعده استثناء نيستيم. در تامين يك سري قطعات برقي و ديگراز كشورهاي ديگر تامين مي كنيم و جهت صدق اين مدعا نمايندگان محترم مجلس و از دانشگاه ها به محل خودرو سازي مراجعه كنند و صدق اين موضوع را از نزديك مشاهده كنند. نماينده مجلسي كه بايد واقعيت را به مردم بگوئيد، چرا با اين حرف ها، مردم عزيز ما را به اشتباه مي اندازي؟ لطف كن و باتفاق كارشناسان ديگر يك سري به اين دو شركت بزن و آنگاه اعلام نظر فرمائيد.
کشور یک انقلاب مدیریتی میخواهد . عزل همه افراد تصمیم گیر و صاحب نفوذ که منافع فردی را بر منافع ملی ترجیح میدهند در همه جا. بجنبید دیر میشه و پشیمانی بعد از آن فایده ای ندارد