متاسفانه از دوره نوجوانی در سی و پنج سال پیش یادم هست به چنین وضعیتی که خود دولت ها بانی آن هستند دچار هستیم ابتدا دلار را آنقدر اجازه گران شدن میدهند وقتی به خط قرمز رسید بعد در یک قیمت نگه میدارن . اول جو روانی و التهاب درست میکنند که خودرو در حال گران شدن هست عرضه را متوقف میکنند سپس ثبت نام میکنند . با این پولهای ثبت نام میشود بزرگترین شرکت های خودرو سازی را داخل ایران دعوت کرد . بنظرم هیچوقت خودرو سازی و صنایع ایران خصوصی نخواهد شد چون با بودن این شرکت های خصولتی به دلایل سیاسی براحتی میتوانند با ترفند ثبت نام نقدینگی جامعه را سرو سامان بدهند آیا علوم اقتصادی این روش را میپذیرد
کره جنوبی بعد از ما خودروسازی را شروع کرد وضعیت خودرو سازی دو کشور نشان میدهد که خودروسازهای ما بخاطر حمایتها و عوارض گمرگی که روی خودروهای خارجی گذاشتن اصلا دلیلی برای ارتقاع کیفیت ندارند و دائم در فکر لابی کردن برای حفظ شرایط انحصاری هستند مجلس ها هم در بوجود امدن این شرایط مقصر هستند
متاسفانه مشکل خودمون هستیم وقتی به احمقانه ترین شکل ممکن هجوم میارم واسه خرید حلب پاره های خوروسازها نتیجه ای جز همین اوضاعی که می بینیم عایدمون نمیشه. از ماست که بر ماست. امیدوارم بالاخره یه روز دست از حماقت و خودخواهی و نان به نرخ روز خوردن برداریم
خودروسازهایی که مردم چندین سال بی کیفیتی و گرانی محصولاتشان را تحمل کردند تا مثل امروزی با توان داخلی عصای دست اونها بشن شدند بلای جان مردم.
با این امتحانی که این خودروسازهای داخلی پس دادند دیگه جایی برای دفاع از صنعت خودروی داخلی اون هم به این شکل انحصاری وجود نداره .
روز شنبه براساس اعلان ایران خودرو نوبت ثبت نام بود قرار بود سر ساعت ده صبح شروع شود مرتب مینوشت شروع ثبت نام اما خبری نبود ده ونیم تمام وخبری نشد حتی نمایندگی ایران خورو از طریق اینترنت نتوانست برای من ثبت نام کند در روزنامه نوشتند شماره کارت به هشت ملیون تومان بوسیله دلالها خریده میشد این دلالها اگر با ایران خودرو هم دست نبودند چگونه درحالیکه بنده ومسؤل فروش نماینده ایران خودرو موفق به ثبت نام اینترنیتی نشدیم دلال هشت ملیون تومان پول پرداخت میکرد برای تابناک همانروز نوشتم خبری نشد