خودرو سازها تمام مواد اولیه که از پارسال وارد کرده بودن و در گمرک بود رو با نرخ ارز 4200 تومان و بدون دادن مابه اتفاوت دارن ترخیص میکنن/ توجه کنید :دارن ترخیص میکنن /و همچنان جنسای درکمرک با همان ارز 4200 دارن / ولی درعین حال بخاطر اجهاف به مصرف کننده هاشون دم از افزایش قیمت دلار رو میزنند .
سلام
گزارش نادرست و عوامفريبانه اي بود.
كجا قيمت خودرو در خودروساز مطابق افزايش دلار بالا رفته كه انتظار كاهش داريد.
اگه منصف هستيد و غرض نداريد يه گزارش مقايسه اي از قيمت فولاد، آلومينيوم، پليمر و. ... داخلي طي يك سال گذشته تهيه و ارائه كنيد و ببنيد كه حداقل 2.5 تا 3 برابر شدن.
مگه خودرو چيزي غير از اين هاست؟!!
همش داخليه. مگه قيمت مواد داخلي ثابت بوده؟!
انصاف هم خوب چيزيه
یه کم واقع بینانه نگاه کنیم . مگر چقدر از تولید یه دستگاه خودرو گیر ایران خودرو و سایپا میاد .من با افتخار جزو کارکنان شرکت ایران خودرو هستم.مشکلات تولید وتامین قطعات در این وضع آشفته را هم در نظر بگیریم.کوچکترین قطعات در حال حاضر به سختی تامین میشوند . تولید قطعات داخلی از پایه با مشکل روبروست . عدم تولید وبسته شدن شرکتهای تولیدی اقتصاد وبخصوص بازار خودرو را به شدت متلاتم میکند. خود من هم ماشین ثبت نام کرده ام قطعا" گران شدن آن به ضرر من هست ولی با قطع یقین میگم اگر به همین روال وبا این قیمت پیش بریم بیشترما مصرف کننده ها ضرر میکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
با اون ماشین های بی کیفیتتون
حسین
||
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
شیر بی کوپال و یال و دم که دید؟
این چنین شیری خدا کی آفرید؟
وست عزیز تا بحال فکر می کردیم تولید این ارابه های مرگ و تابوتهای روان سود زیادی برای تولید کننده دارد گر آن را هم ندارد پس چه دارد؟ و چرا حاضر نیستند این شبه خودروهای آدمکش بی کیفیت گرانقیمت بدردنخور بی سود و صرفه برای تولید کننده را متوقف کنند؟
ناشناس
||
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
تمام مشکلاتی را که میفرمایید بلافاصله بعد از افزایش قیمت جدیدشان مرتفع میشود !ودر آن زمان منت سر مصرف کننده میگذارند که بخاطر شما تولید را افزایش دادیم
ناشناس
||
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
منم با شما موافقم .
آنکه هیاهوی گران شدن خودرو را در گلویش میاندازد و میگوید چرا باارز 4000 تومنی خریدیید وبا ارز 8000 تومنی میفروشید همان مغازه داری است که کالایی را که پارسال خریده اکنون سه برابر میفروشد و استدلالش هم این است که باید برای خرید مجدد سه برابر پول بدهد . اما این موضوع را برای دیگران نمیپسندد.
اکنون این دو خودروساز داخلی، خودروهایی که هنوز شاید سنگ آهن آن از معدن استخراج نشده را فروخته اند؛ آن هم با شرایطی که خودشان گذاشته اند و به دلخواهشان بوده است.
اینها ظلم به مردم نیست چرا کسی با اینها برخورد نمیکنه قوه قضاییه کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باسلام و ادب
با اين كه شايد از كيفت محصولات داخلي رضايت نداريم ولي بايد نقد منصفانه باشد
تنها كالا يا خدمتي كه توي اين دوران قيمت كارخونه اش گرون نشده خودرو هستش.نويسنده طوري مطلب را نوشته كه انگار قيمت خودرو با ارز بازار آزاد محاسبه شده و الان با كاهش آن بايد قيمت بالا نرود.در صورتيكه قيمت قطعات وارداتي از ارز 4200 به نيمايي تبديل شده و تمام مواد و قطعات داخلي مانند فولاد،مواد پليمري و... افزايش شديد داشتند و با فرض توليد صد در صد توليد داخل بودن خودرو ،باز بدليل گراني مواد اوليه داخلي افزايش قيمت منطقي خودرو نياز مي باشد.در غير اينصورت سود نصيب دلالان ميشه و خودرو ساز يا مجبور به استفاده از قطعات بي كيفيت تر ميشه يا توليد را بدليل نبود نقدينگي كاهش ميده كه خود باعث عرضه كم و گروني مجدد ميشه و دود همه اينها به چشم مردم بيچاره ميره.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
درسته . خودرو سازها قبلا با ارز 3900 مواد اولیه و تجهیزات تولید وارد میکردند و الان با ارز 8000 تومن نیما که اون هم براحتی در اختیارشون قرار نمیگیره و کلی دوندگی داره
سلام یکی از دلایل اصلی مشکلات ارزی کشور همین دو کارخانه ایران خودرو وسایپا هستند که بر سر ما کلاه میگذارند با خودروهای بی کیفیت و پیش فروشهای الکی.؟؟؟؟/؟