اصلا رای و نظر و جان مردم مگه اهمیتی داره ؟؟؟؟!!! سالهاست مردم همه جوره مخالفتشون را با این خوردوسازهای ظالم اعلام کرده اند مگه کوچکترین توجه و اهمیتی داشته ؟
اصلا نظر مردم اهمیتی نداره . اصلا چرا خود شما نظرات مردم را پخش می کنید وقتی گوش شنوایی برای رای و نظر مردم وجود نداره ؟؟!!!
و یا همین خود شما تابناک چرا مثبت و منفی ها را حذف کردی اگر به رای و نظر مردم و دمکراسی معتقد هستی ؟؟
با حذف مثبت و منفی ها می خواهید کسی متوجه مخالفت ها با تصمیمات دولت نشه ؟؟ ولی مردم از همه چیز با خبرن . و این ظلمها بی عدالتی ها را می دونن .
اگر قرار باشه واردات آزاد بشه و تولید کننده بدون پشتوانه، همه چیزهای دیگر هم باید آزاد بشه. مثلا پول نفت از اقتصاد کاملا جدا بشود تا مردم با دلار 40000 تومانی ماشین خارجی بخرند و اجازه بدهند پزشکان هندی و کارگران بنگلادشی در ایران فعالیت کنند. کارمندها هم از نفت نباید هیچ حقوقی بگیرند. شغلهای کاذب هم مثل دفترخانه های ثبت باید تعطیل شوند.
فقط یک سوال دارم از شما وهمه کسانی که دائم مقایسه می کنند می شود بفرمائیدآن وقت اشتغال چه می شود و مثلا مردم باید کارشان چه باشد در ضمن لطف بفرمائید بگویید آن وقت پول وارد کردن این ماشین ها را از کجا خواهند آورد ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اشتغال به چه قیمت؟ کارگر خودروسازی چقدر از رونق این صنعت سود میبره؟ اون کارگر خط تولید هم قربانی نفهمی مدیرانش هست.
پول خودرو وارداتی هم بنده خودم میدم. من سهم خودم از فروش نفت مالیاتی که میدم و ... را میخواهم ماشین بخرم. همه که سرطانی نیستند ک دولت بخواد براشون با پول نفت دارو بخره.
اگه دولت پول نفت را نقدا به مردم میداد خیالم راحت بود به بهانه های مختلف تو جیب دزدها نمیره یا با ندونم کاری برخی مدیران تباه نمیشد.
من الان خودروم تصادف کرده حدودا یک ماه است که درنمایندگی سایپا ست چون بیمه بدنه سایپا وکارت نارنجی(طلایی ) رو داره .این کارت به این معنی است که اگر قطعه ای را سایپا نداشته باشد ودر بازار موجود باشد تا چندین برابر قیمت بایستی قطعه از بازار تهیه شده وکار مشتری را انجام دهند .با این که ما استعلام گرفتیم وقطعه در بازار موجود می باشد ولی هنوز قطعه ای تامین نشده وهمچنان ماشین در نمایندگی سایپا موجود است . این را برای این نوشتیم که چرا وقتی سایپا بیمه تکمیلی ارایه می دهد که به تعهداتش عمل نمی کند اگر بیمه بدنه دیگری داشتیم قطعه را تهیه وماشین را تحویل گرفته بودیم .چه کسی خسارت این همه مدل بدون ماشین بودن وهزینه های تحمیلی و فشاری که از نظر روحی به ما وارد می شود را می دهد .
باتشکر
پس چرا کسی اقدامی نمیکنه؟؟
اول واردات خودرو را آزاد کنید بعد اجازه بدهید خودروسازها قیمت تعیین کنند و شواری رقابت بره کنار.
اونوقت ببینیم کسی میره 115 بده دنا پلاس بخره یا میره حتی یه چیزی میذاره روش یه ماشین خارجی میخره.
خودروسازها که ثابت کردند این کاره نیستند حداقل بذارید ملت ماشین خوب سوار بشوند.
من فکر می کنم اگه واردات آزاد بشه خودروسازهای خارجی برای رقابت به مشتری ایرانی آفرهای خیلی خوبی هم خواهند داد.
یعنی سانتافه با همین ریال کمر شکسته، بدون تعرفه یک چهارم قیمت فعلیه
اونوقت شرکتی که این خودرو را با تمامی هزینه های مادی و انسانی تولید می که و به قیمت مذکور می فروشه و سود می کنه و براش می صرفه
چه دلیلی داره که درکشور ما که بدون هیچکدام از این هزینه ها دولت چهار صددرصد سود ببرده و بیاد هزینه راه اندازی خوروی با کیفیت را متقبل بشه
یعنی دولت خدمتگزار ما بدون تولید سانتافه و تحمیل یک ریال هزینه، چهار برابر شرکت هیوندا سود خالص می بره
دستور العملهای عجیب و غریب وزارت صنعت مجال برای خودرو سازهای جدید را هم نمی دهد . مثلا گفته شده باید حداقل اینقدر تولید کند یا اینقدر قطعات یدکی مازاد تولید کند و ... در صورتی که همین خودرو سازهای رانت خوار کنونی هم به مقدار لازم قطعات تولید نمی کنند
همین دستورالعملهای تولید خودرو باعث شده که مخترعین مجال تولید یک خودرو برای پلاک کردن را نداشته باشند درصورتی که در کشورهای صاحب صنعت خودور سازی این محدودیتها برای تولید کنندگان و استارتاپها وجود ندارد
به دوستانی که فکر می کنند خودرو سازی های ایران مافیا هستند،
هر دو خودرو سازی ایران برای کشور فرانسه بوده و مال ایران نیستند! فلذا از مسولین ایرانی دستور نمی گیرند!
کشور ما یک کشور مستعمره هست، لطفا بیدار شید !
متاسفانه به نظر ميرسد يك عده از هموطنان عزيز سهوا يا عمدا براى نابودى صنايع خودرو سازى ميهن مان كمر بسته اند.در اين صنعت قديمى حدود ٣٠٠،٠٠٠ نفر بصورت مستقيم مشغول بكار ميباشند. ايا براى حل مشكل بايد صورت مسئله را پاك كنيم يا با تدبير و درايت مشكل را برطرف سازيم. نسل هاى قديمى تر كه سن شان افزون بر ٧٠-٦٠ سال است بخوبى بخاطر دارند كه كالاهاى ژاپنى حدود ٥٠ سال قبل چه كيفيت نازلى داشتند و در بازار صرف اينكه گفته ميشد ساخت ژاپن است خريدار از خريد ان منصرف مى شد ( دقيقا همان وضعيتى كه متاسفانه امروزه براى كالاهاى ايرانى وجود دارد) . ژاپنى ها با هشيارى و تعصب و غيرت ملى توانستند با اعمال روشهاى علمى كيفيت توليدات خود را به حد إعجاب اور فعلى برسانند ، نه اينكه بيايند صنايع خود را تعطيل بكنند و جنس مرغوب از خارج وارد نمايند. به نظر ميرسد وارد كنندگان گردن كلفت مفت خوار براى دريافت ارزهاى دولتى و نيمايى دندان تيز كرده اند تا با فروش كالاهاى وارداتى با نرخ هاى ٢٠-١٠ هزارتومانى بر ثروت هاى باد اورده و صد البته حرام خود بيافزايند.
پاسخ ها
ایرانی دانا
||
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
دوست عزیز حرف شما درسته و ما باید از تولید ملی حمایت کنیم
ولی سوال مهمی که اینجا مطرحه اینه که بعد از این که ملت ما علیرغم اینکه خیلی هم مرفه نبودن 40 سال از صنعت خودرو سازی حمایت کردن، آیا این حمایت نتیجه ای جز فربه شدن عده ای از رانت خواران و افزایش فشار به ملت داشته است
بنده به شخصه اگر تاثیر مفید این حمایت را میدیدم به هیچ وجه و حتی در شرایط بازار آزاد بین المللی حاضر به خرید کالای خارجی نبودم. ولی در شرایطی که خالی شدن جیب ما با پر شده جیب عده ای از ما بهترون و تسلط بیشتر اونها همراهه چه انگیزه ای برای امثال ما باقی میمونه
ما از ژاپنی ها بدتر نیستیم، سرانمون بدترند
اصلا نظر مردم اهمیتی نداره . اصلا چرا خود شما نظرات مردم را پخش می کنید وقتی گوش شنوایی برای رای و نظر مردم وجود نداره ؟؟!!!
و یا همین خود شما تابناک چرا مثبت و منفی ها را حذف کردی اگر به رای و نظر مردم و دمکراسی معتقد هستی ؟؟
با حذف مثبت و منفی ها می خواهید کسی متوجه مخالفت ها با تصمیمات دولت نشه ؟؟ ولی مردم از همه چیز با خبرن . و این ظلمها بی عدالتی ها را می دونن .