دولتی ها و خصوصی ها ، حقوق ها را بر مبنای نرخ جهانی نه ، به نرخ ترکیه پرداخت کنند و تعرفه واردات خودرو خارجی هم به ده درصد کاهش پیدا کنه اونوقت من ایرانی فرض می کنم ایران هم مثل ترکیه اصلا نفت و گاز نداره و وارد کننده صرف گاز و نفت و بنزین هستیم و با این فرض حاضرم بنزین لیتری 1.1 دلاری را در یک خودروی امن و استاندارد خارجی بریزم و سوار بشم .. حداقل خیالم راحته که خودروام بصورت خودبخود آتش نمیگیره ، منفجر نمیشه ، با افتادن در یک دست انداز چپ نمیکنه ، در یک تصادف جزیی ، کشته و معلول و مجروح نمی شم و از آلودگی هوای ناشی از خودروهای از رده خارج با تکنولوژی 40 سال پیش ، سرطان ریه نمی گیرم
.. با استفاده از کارت سوخت و سیستم های اطلاعاتی و رایانه هایی میشه براحتی جلوی بخش اعظم قاچاق سوخت را گرفت بدون اینکه لازم باشه بنزین را گران کرد .. آخه مسوولین چطوری روشون میشه در کشوری که 80 درصد مردم ماهانه زیر 100 دلار درآمد دارن و میلیون ها بیکار هم وجود داره ، حرف از گران کردن بنزین بزنن ؟؟؟
تابناک چرا قیمت در کویت رو نزدی، اصلا هدفت از این نوع خبرا چیه چرا قیمت ماشین چینی یا انواع کیا یا هیوندای یا تویوتا رو در این کشورها که زدی با داخل ایران مقایسه نمی کنی تازه اونجا تمام ماشین ها رو از دم قسط با ماکزیمم سود 5% میدن اونم تحویل فوری و با گارانتی معتبر و واقعی نه اینکه ماشین رو بعد از چند ماه یا یکسال به مردم بدن و بگن همینه که هست به نظر من مردم پیشاپیش پول بنزین و قیمت اضافی بنزین رو قبلا در هنگام خرید داده اند بهنوان مثال اگه یک خودرو ماهی حتی 300 لینر مصرف کنه میشه سالی 3600 لیتر که اگه حتی بنزین رو لیتری 5 هزارتومان هم حساب کنیم میشه 18 میلیون تومان حالا تفاوت یک ماشین کره ای در اون کشورها که گفتی با داخل ایران چند تا 18 میلیون تومان میباشد حداقل 10 این یعنی پیشاپیش پول 10 سال بنزین رو داده ایم در هنگام خرید اونم بدون گارانتی با اصالت
با چه دلاری حساب کردی؟ با دلار 20000 تومانی؟ می توان قیمت دلار را به 100000 رساند و دولت بگوید بنزین لیتری 1000 تومان را به قیمت مفت دارم به مردم می دهم.
درسته بنزین ما ارزانتر هست ولی ی لطفی کنید گزارشی از دستمزد و سایر مولفه ها هم تهیه کنید