تنها عامل گرانی خودرو در بازار آزاد دوگروه بزرگ خودروساز ایران خودرو وسایپا هستند اگه خودروهای ثبت نامی 13 ماه پیش به بعد را به موقع تحویل میدادند الان اختلافی بین خودرو نمایندگی وبازار وجود نداشت
با سلام
سوالی که برایم پیش آمده اینست که: چرا با وجود جو نارضایتی که خودروسازان در میان مردم ایجاد کرده اند، نهادهای نظارتی مانند تعزیرات و مدعی العموم و سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی بیت رهبری و شورای عالی امنیت ملی و .... قوه قضائیه دخالتی در این قضیه نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
مثل روز روشنه.شما بعد از چند ده سال نفهمیدی هنوز؟؟
چون برخی از این منبع کسب درآمد می کنند
کمسیون صنعت و معدن همه اعضای انها نماینده خودرو سازان میباشند نه نماینده مردم که حتی عوارض گمرکی ماشینهای هیبریدی را صفر نکرذنند فکر سلامتی مردم هم نیستند نمیدانم فکر چی هستند البته فکر لابی برای خودشان هستند بهرحال ما مردم کشور شاید متوجه نیستیم البته خودشان ( نماینده گان) انقدر در مادیات غرق هستند که ........
من موندم اگه مردم یکسال و یا دو سال هیچ خودرویی ثبت نام نکننن... همه چی حل میشه... چرا اینقدر منتظرید دولت کاری بکنه... بابا خودروساز دولتیه... شما نباید بخرید... قبول کنید که مردم کم شعوری هستیم... دنبال چیز دلیل دیگه نباشید...
كارشناسان ايرانخودرو ماهي ٨ ميليون و رئيسان ايران خودرو حدود ١٢ ميليون و مديران بالاي ٢٠ ميليون حقوق ميگيرن
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
برارد من این حقوقها که شما عرض فرمودید پول تو جیبی برایاین آقایون.این حقوق 8 تومن و ده تومن رو الان دارند کارگران و سرپرستان نه حتی مدیران کارخانه های فولاد دولتی و گندله سازی می گیرند.باور نداری بیا بهت نشون بدم
خودرو سازان و همه تولید کنندگان خدمتگزاران کشورند و باید خدماتشان ارج نهاده شوند. بنده با تجارب فراوانی که در عرصه انقلاب دارم وجود هرگونه مافیا را تکذیب میکنم. الان در کجای دنیا پراید و پژو و... به این راحتی در دسترس است؟ کشورهای دیگر مردم مجبورند بخاطر خودرو وابسته و استعمار غرب شوند ولی ما مستقلیم. همین ماشین تویوتا چندوقت پیش اعلام کرده که بخاطر اشتباهی کوچک در بدنه مصرف سوخت خودرو مقدار کمی افزایش دارد و مجبور شدند ماشینها را پس بگیرند و به مردم بیچاره ماشین جدید بدهد. ولی تابحال این اشتباهات برای ماشبن های ما پیش نیامده و این نشاندهنده پیشرفت ماست.
باید در خودرو سازی شفاف سازی از لحاظ سهامدار بودن مشخص بشود .آنانکه سهامدار اصلی هستند عامل گرانی و لابی گری و نابسامانی در این صنعت مسئولین ، بانکهای خصوص و غیر ..................................... هستند . بانک مرکزی و وزارت صنعت میبایست اعلام نماید آیا اشخاصی که بدهی بانکی کلان دارند نیزدر این صنعت وجو دارد یا خیر .در کشور تا ارز گران میشود همه متضرر میشوند در صورتیکه با نرخ قبلی ارز قطعات وارد کشور شده است ولی نرخ ارز وقتی که پائین میآید همه سکوت اختیار کرده و تولید را کم میکنند. بدهی خودرو ساز به بانکها مربوط به چه سالیست .بدهی خودرو ساز به قطعه ساز مربوطبه چه سالیست .وفقط دستمزد کارگران است که در این بخش مشغول بکار هستند طبق قانون کار است نه طبق نوسانات ارزی .خودرو سازان که نه حرف دولت را گوش میدهند ونه حرف سازمانهای نظارتی و غیر........................ بهتر است دولت دیگر به آنان کم نکند و تصمیم جدید تری را برای آن بگیرد