اتفاقاً ما هم موافق صددرصدی آزادسازی قیمت خودرو و پرهیز از دخالت دولت در امور شرکت های خودروساز هستیم حتی حاضریم یک سری تسهیلات ویژه از قبیل معافیت های مالیاتی و بیمه ای هم با هدف حمایت از تولیدات داخلی صورت بگیرد تا خودروساز داخلی بتواند فروش داشته باشد اما به شرطی که تعرفه های واردات و گمرگ برداشته شود و یک ایرانی بتواند آخرین مدل تولیدات شرکت های خارجی را با قیمت ارائه شده توسط شرکت مبدا، کمترین بروکراسی اداری و تاخیر در ترخیص خودرو از گمرگ و سایر موارد ... خریداری کند. اگر این انحصار را بردارید که مردم مجبور به مراجعه به خودروسازان داخلی نباشند مطمین باشید هر چقدر هم قیمت افزایش یابد و با هر مدلی قیمت گذاری شود مشکلی نیست چرا که کسی نخواهد خرید.
نکته دوم اما تحویل خودروهای تعهدشده به مشتریان با همان قیمت و شرایط اعلامی اولیه است و به بهانه های واهی و تاخیر در تحویل محصولات و ایجاد فرافکنی و فضای کاذب مبنی بر بیکار شدن کارگران نمیشود دست در جیب مردم کرد و سومدیریت فعلی و دوران گذشته را از آنان مطالبه نمود
وقتی قطعات خودرو به تولید کنندگان ایرانی نمیرسه معنی ازاد سازی قیمت یعنی چی؟وقتی رنو به ایران قعطه برای اصمبل نمیده چه فرقی میکنه قیمت کارخونه ای ساندرو 60 ملیون باشه یا 130 ملیون؟وقتی کیا به سایپا قطعات سراتو رو نمیده چه فرقی میکنه سراتو 104 ملیون بده یا 200 ملیون چون به هر حال اون کسی که ساندرو داره چون تولید این شرکت در حد صفر شده دلش میخواد ساندروش رو 150 ملیون بفروشه و همچنین باقی ماشین ها.ایراد جای دیگه ای هستش .
از یکطرف ورود خودرو رو ممنوع کردند از طرف دیگه خودرو سازها هم به بهانه تعطیلی کارخانه ها تقاضای افزایش قیمتها را دارند دم خروس و باور کنیم یا قسم حضرت عباس و ولی چیزی که مشخص است بازنده اصلی در این بازی ملت ایرانه که باید تاوان بی مدیریتی و بی سیاستی مسئولین رو پس بدهند.
سلام
جای تعجب است که اکثر مسئولین در وزارت صمت و دولت و مجلس علاقمند به اظهار نظر در مورد قیمت خودرو هستند ولی در مورد سایر موارد مثل مسکن و لبنیات و دارو و ویزیت پزشکان و .. سکوت اختیار میکنند.چرا در مورد مسکن سازمان حمایت ورود نمیکند ؟
به نظر من اگر مسئولین محترم مدیریت صنعت را به خود صنعتگران واگذار کنند خواهید دید که در زمان کوتاهی بهبود در اشتغال و واقعی و رقابتی شدن قیمت خودرو نیز حاصل میشود.
قیمت را عرضه و تقاضا مشخص میکند و هیچ یک از آنها را دستوری نمیتوان کنترل کرد .
متاسفانه مدیریت صنعت خودرو کشور سیاسی شده و اظهار نظرها هم همه سیاسی است . و این درست نمیشود مگر تغییر نگاه از سیاسی به اقتصادی.
یا حق
دولت بجای حمایت از خودروسازها، کشاورزان زحمت کش را حمایت کنند در شرایط کنونی کشور با بحران کم آبی مواجه هست و دولتمردان بجای حمایت کشاورزان به فکر خودروسازها هستند و مدام اعلام می کنند با این وضع چند هزار نفر بیکار خواهند شد اولا نگران بیکاری کارکنان خودرو سازی نباشید زیرا با واردات خودروهای خارجی که به اندازه 2 برابر قیمت خودرو عوارض دریافت می کنه که میشه با اون پول ها جلوی بیکاری را گرفت در ثانی با ایجاد نمایندگی خودروهای خارجی اتفاقا بر میزان اشتغال افزود
دولت محترم بایستی قیمت گندم را بر اساس دلار تعیین کنه و امکانات استاندارد آبیاری را توسعه بده مطابق با استانداردهای اروپا اولا میزان بهره وری افزایش می یابد و ثانیا با افزایش راندمان آبیاری میزان زمین زراعی افزایش می یابد و ثالثا میزان اشتغال افزایش می یابد و رابعا مهاجرت به شهرهای بزرک کاهش می یابد و خامساً با توجه به اختلاف فرهنگی بزه در شهرهای بزرگ کاهش می یابد و ..هزاران فواید دیگر
با سلام فقط یکسال تعرفه های هنگفت را بردارند واردات ماشین از کشورای همسایه را آزاد کنند بعد ببینن قیمت خود رو چند میشه اخه دوتا کارخانه خودروسازی کلا ورشکست بشن بهتره تا همه مردم روز به روز بد بخت تر بشن اخه با چهل 50 میلیون میشه بهترین ماشینها را وارد کرد چرا یه مشت آهن پاره میدن به مردم 200 میلون
بزرگترین غولهای صنعت خود روی دنیا به واسطه بیماری کرونا ونبود تولید وتقاضا دارند ورشکسته میشن اونوقت تو مملکت ما خورو سازهامژده میدن که قرعه کشی میکنیم نصف پولم میگیریم تو نیمه دوم سال بهتون خود رو تحویل میدیم وچه سعادت خبری بود امروز قیمت پراید پنج میلیونی که به صدو هیجده میلیون رسیده به نا گه با سقوط به صدو شانزده میلیونو پانصد رسید مژده ای جانا چه مسیحا نفسی میاید من که به عنوان یک ایرانی تو پوست خودم نمیگنجم و این خبر مسرت بخش را باغرور به همه تبریک وشاد باش عرض میکنم۔شما بگید جون همدیگه الان وقتش نیست درکنارتورم مسکن و ۔۔۔ همه باهم بخونیم برطبل ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔بکوب پیروز و۔۔۔۔۔۔۔۔
نکته دوم اما تحویل خودروهای تعهدشده به مشتریان با همان قیمت و شرایط اعلامی اولیه است و به بهانه های واهی و تاخیر در تحویل محصولات و ایجاد فرافکنی و فضای کاذب مبنی بر بیکار شدن کارگران نمیشود دست در جیب مردم کرد و سومدیریت فعلی و دوران گذشته را از آنان مطالبه نمود