ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دوربین امنیتی حداقل بدرد پلیس ما نمی خورد بطور مثال سال گذشته از پارکینگ ما سرقت شد و چون دوربین داشتیم تصویر دزد را پرینت گرفتیم بردیم کلانتری
افسر به ما نیشخندی زد و گفت واقعا توقع دارید من این عکس را دستم بگیرم بین 80 میلیون نفر دنبال چهره دزد شما بگردم؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
موافقم به شرطی که سو استفاده ازش نشه ، دادگاهها هم توجیه بشن چون بعضی از اونها فکر می کنند هر مس در صحنه وقوع جرم بود مجرم هست
ایرانی مقیم چین
|
China
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
در کشور چین از زمانی که از منزل خارج میشوی میتوانی حضور دوربین را در همه مسیرها و اماکنی که قدم بر میداری احساس کنی و چیزی که به ارمغان آورده است ایجاد امنیت در یک کشور با بیش از یک میلیارد و جهارصد میلیون نفر جمعیت است.
اگر نیمه شب در شهر شانگهای و یا هر شهر دیگری در خیابان ها قدم بزنم هیچگونه احساس خطری نمیکنم و بنظرم این طرح برای کشور ما هم بسیار ضروری است به شرطی که حقوق شهروندی در آن رعایت شود.
البته این را نباید فراموش کرد که بی امنی های احیر به خاطر شرایط سخت اقتصادی هم هست که ان شا الله این مورد زودتر برطرف شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دوست عزیز به کشورهای دیگر هم سر بزنید امنیت خواهید دید.حتی نیمه شب.اما علتش فقط وجود دوربین نیست.دوربین بتنهایی نمیتواند مانع جرم شود و به عوامل زیاد دیگری بستگی دارد که انها در کشور ما چندان رعایت نمیشود
جواد سیاهکالی مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
سلام و درود
من رساله دکتریم دقیقا روی همین موضوع بود. نقش افسران پلیس در تفسیر و اجرای قوانین راهنمایی رانندگی.
در بیشتر مصاحبه های صورت گرفته، افسران از درگیری و برخورد و فشار روانی ایجاد شده به دلیل اصطکاک با شهروندان پس از تخلف، اکراه داشتند و به همین دلیل در خیلی از موارد، نسبت به تخلفات صورت گرفته بی تفاوت بودند مگر اینکه موارد تخلف جزء تخلفات حادثه ساز باشه.
یکی از راهکارهای ارائه شده توسط این افسران، استفاده از دوربین و سیستم های نظارتی بدون حضور فیزیکی پلیس بود. چون اینطوری دیگه اصطکاکی ایجاد نمیشه. اما نکته ای که وجود داره این هستش که جریمه متخلفان باید به منظور خاموش کردن رفتار متخلفانه باشه. یعنی وقتی من تخلف میکنم، همون موقع جریمه بشم و بدونم جریمه شدنم برای کدوم رفتارمه و اثر بد جریمه، باعث بشه من تا مدتی رفتار متخلفانه رو انجام ندم، چون در زمان انجام تخلف، یاد جریمه می افتم و قرار گرفتن در اون موقعیت برام استرس زا و ناخوشاینده، پس تخلف نمیکنم.
اما وقتی دوربین شما رو جریمه میکنه، در حال حاضر اصلا متوجه نمیشید، و بعد که میرسید خونه براتون پیامک اومده که فلان ساعت در فلان مسیر تخلفی مرتکب شدید که جریمه ش میشه فلان مقدار. اون حالت ناخوشایند ایجاد شده در این وضعیت ایجاد نمیشه. چون بعد از رفتار خطا نیست و شاید اصلا شما یادتون نباشه که می تخلف کردید.
اگر سیستمی طراحی بشه که دقیقا در زمان وقوع تخلف، فرد متخلف با استفاده از سیستم های الکترونیکی جریمه بشه و همون موقع هم جریمه بشه، اونوقت میشه جایگزین کردن بخشی از نظارت رو از افسران انسانی پلیس به افسران الکترونیکی پلیس منطقی دونست.
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
در مفيد بودن موضوع هيچ شكى نيست ،به شرط انكه فقط پليس دسترسى به اين دوربين ها داشته باشد و انهم باز به شرط انكه فقط در بحث موضوع مشخص و مشهود جرمهايى كه براى پليس تعريف شود ، وليكن ايا پليس مى تواند در تمامى لحظات تمامى دوربين ها را كنترل فيزيكى انلاين نمايد . از اين دوربين ها حداقل پليس بايد٠/٠٨٠بمنظور حجلوگيرى از وقوع جرم استفاده كند و ٠/٠٢٠ براى كشف مجرم بعد از انجام جرم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
این برای کشوری صادق است که به قانون احترام بگزارد واز آن آتش به اختیار استفاده نکند!
جوهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
موافقم بهترین راهکار است کسانی باید بترسند که مجرمند انگار پلیس از ما مراقبت می کند یا چشمی ناظر بر کارهای ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
یکی از اهداف طرح رجیستری گوشی ، مبارزه با سرقت گوشی بود ولی تنها هدفی که دنبال نمیشه همینه چون برای دولت منفعت نداره بلکه پیگیری دزدها و پیدا کردنشون و زندانی کردنشون برای دولت و دستگاه قضا هزینه داره..

طرح نصب دوربین هم فقط در موارد امنیتی که به نفع دولت و مقامات باشه کاربرد خواهد داشت وگرنه فکر نمیکنم بعلت اینکه ورودی پرونده ها و زندانی ها رو به دادگاه ها و زندان ها بیشتر میکنه و برای دولت و دستگاه قضا هزینه داره ، در جهت منافع مردم کاربردی باشه

پس بهتره به دلیل هزینه هایی که نصب گسترده ی این دوربین ها به بیت المال تحمیل میکنه ، پیگیری نشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اگر به شگل گسترده و جامع باشد، طوری که اگر مجرمی در مکانی حین ارتکاب جرم مشاهده شد ؛ با رؤیت سلسله دوربینها بتوان مجرم را تا مخفیگاهش تعقیب کرد ارزشمند خواهد بود.
جامعیت و فراگیر بون نیاز چنین سیسمی است!!!
علیجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
* آیا گسترده شدن استفاده از دوربین‌های مداربسته و سپردن دسترسی آن‌ها به نهادی مانند پلیس، می‌تواند تغییری در شرایط به وجود آورد و بساط جرایم خرد که رو به افزایش هستند را برچیند؟ بله
* آیا با پیش گرفتن چنین راهکاری موافقید و آن را راهگشا می‌دانید؟ بله
* نظرتان در خصوص نقض حریم خصوصی با استفاده گسترده از دوربین‌های مداربسته چیست؟ در خیابان حریم خصوصی نداریم
نظرات بیشتر