این آقا مطهری وامثالهم خودشون را صاحب انقلاب و کشور می دانند. یکی نیست بپرسد شما چه کاری برای مملکت کرده اید. شما وارث پدرتان هستید.ولی وارث انقلاب نیستید
در نتیجه سوءمیریت اسفناک و فاجعه بار مدیران و مسولین دولت و مجلس قبلی و فعلی است که وضع مملکت فاجعه بار شده است و مردم بدبخت و بیچاره شده اند قیمتها بسیار زیاد شده و از اول سال تا حالا اگر حساب کنید حدود 100 تا 600 درصد افزایش قیمت داریم و ان وقت میگویند تورم 20درصد است ......
گزارش جامع م مبسوطی بود که انشاءالله مسئولان به آنها عمل کنند. در ضمن موقع رای گیری مردم فراموش میکنند و اگر هم خدای ناکرده رای داده نشود بالاخره تعدادی انتخاب میشوند.
این دوره ریاست جمهوری و مجلس اکثریت با اصلاح طلبان بود چه گلی به سرمان زدند؟ دولت نهم و دهم دست رصولگرایان بود 8سال چکار کردند؟ البته هر دولتی کار مثبت هم داشته ولی رئیس جمهور فقط 25% اختیار دارد و بارها گفته شده که تدارکاتچی هستند.سال 1400 هم میاید و وضع به همین منوال.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
این دیگه قابل قبول کسی نمیفتد،که اکثریت نمایندگان مجلس از اصلاح طلبان تشکیل شده است!
اصلاح طلبان اصلی یا در حصر وزندانند ویا هیچکاره و نمایندگانی که اصول گرا ناب هستند و ظاهرا اصلاحی هستند اقلیتی بیش نیست!
جالب اینجا است که همه مون میدونیم مشکل کجا است ولی خودمونو میزنیم به اون راه و به کسانی گیر میدیم که در بیشتر موارد حرف دلمون رو میزنند . مثل این میمونه که پدرم بهم زور بگه چون زورم بهش نمیرسه بگیرم تا میخوره برادر کوچکم رو به بهانه فضولی زیر مشت و لگد بگیرم تا جونش در بیاد!
گوسفند از گرگ می ترسدبه چوپان پناه می برد غافل اینکه عاقبت توسط همان چوپان خورده می شودازدولت می ترسیم نمایندگان پدرمان را درمی آورندخدا قوت پهلوان خسته نباشی قهرمان یک نگاهی بکن به افکار شهید مطهری بعد نظربده
سخنان مورد اشاره آقای مطهری را من نشنیده ام ولی از آنجاییکه معمولا ایشان نسنجیده سخنی نمیگویند مطالبی را باید جهت روشن تر شدن موضوع نرخ سوخت قلمی کرد. گزاره اینکه چون ارز گران شده سوخت درایران بسیار ارزان شده و قاچاق آن رونق یافته کاملا صحیح است و باید برای آن راهکاری یافت. گزاره اینکه اتومبیلهای ساخت داخل از کیفیت لازمه برخوردار نیستند و حق انتخاب مردم در خرید اتومبیل محدود است نیز صحیح است گرچه اطلاق آن به همه خودروهای داخلی بی انصافی است. گزاره اینکه سوخت باید در یک بازه زمانی مثلا ۵ ساله به نرخ فوب خلیج فارس برسد نیز صحیح است. یعنی هم نرخ آن و هم گران شدن تدریجی که در اصل گزاره مستتر میباشد. اما آمیختن این چند مسئله و نتیجه گیری آن و فرض اول که ایشان اینک و در دولت آقای روحانی وکیل آلدولت شده اند و یا حداقل دیگر وکیل المله نیستند دارای اما و اگر و استدلال و یا حتی اثبات است. اما در باب سوخت باید به آمارها توجه بیشتری شود. روزانه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه سوخت توسط دولت در اختیار مردم ( صاحبان خودرو ) گذاشته میشود . از این مبلغ سهم طبقه کم در آمد ۱۰ در صد و سهم طبقه مرفه بیش از ۷۰ در صد میباشد. سهم قاچاق سوخت در حال حاضر روزانه بیش از ۱۵ میلیون لیتر برآورد میشود. سهم عده ای که صاحب هیچ خودرویی نیستند و یا از وسیله های دیگر مانند تاکسی و غیره استفاده نمیکنند و یا خیلی کم استفاده میکنند و البته از این رانت سوبسیدی استفاده نمیکنند را هم حداقل از باب عدالت باید احصا و در نظر گرفت. پس گران کردن بنزین یک الزام جدی است که بر زندگی مردم از طبقه کم درآمد حداقل روی کاغذ فشار آنچنان نمیاورد.
حد اقل از دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی در دستور دولتها بوده که در یک بازه زمانی مناسب و به تدریج نرخ سوخت به قیمت فوب خلیج فارس برسد. در همان تاریخ بسیاری از تحلیل گران و صاحب نظران اقتصادی که اکثرا متعلق به جناح اصولگرا بودند با این گرانی مخالفت و اجرای انرا عملا متوقف کردند. نقطه قوت مخالفت نیز حمایت از قشر آسیب پذیر و اینکه گرانی سوخت به تنهایی موجب چه گرانیهای عمومی خواهد شد را نیز در طی مقالات و تحلیلها و غیره تحت عنوان نظریه ای کارشناسانه در مجامع و رسانه های عمومی تبلیغ و در جلسات خصوصی ابزار کوبیدن کارشناسان دولتی کردند. نتیجه آن بوده که هم اینک بعد از گذشت نزدیک به بیست سال این موضوع و اجرای آن محل کشمکش است. همواره و در طی این مدت طولانی اجرای امری مسجل به لحاظ شرایط ویژه کشور موکول به آینده ای نا معلوم و یا موقوف بوده. ناگفته پیداست که آنچه انجام این مهم را به عهده تعویق انداخته عدم شجاعت کافی در اجرای تصمیمی صحیح توسط رؤسای جمهوری وقت و یا دیگر عناصر تأثیر گذار بر اجرای آن بوده است. هم اینک نیز شرایط کشور ویژه است . پیش بینی شرایط ویژه برای سالهای در پیش نیز کار چندان سختی به نظر نمیرسد. اگر درست و صحیح اطلاع رسانی شود و کارشناسان بدون قصد تخریب رقبای سیاسی بر جامع عمل پوشیدن به یک خواست عمومی ( حداقل خواست عمومی کارشناسان دولتهای مختلف ) همراه شوند ادعای آقای مطهری که این موضوع خواست مردم نیز هست به نظر و در عمل گزاره صحیحی هست. مجلس نیز میتواند با ارائه طرحی ودر یک بازه زمانی مناسب حمایت بی قید و شرط از خودروسازان داخلی را تعدیل کند تا از این جهت حق انتخاب مشتریان خودرویی را بالا ببرد. البته لازم به ذکر است که پروژه کاستن از حمایت دولت از خودرو سازان داخلی در جهت بهبود کیفیت و حمایت از مصرف کننده در گیر و دار درآمد تعرفه ای دولت از محل واردات خودرو با اعمال حقوق وعوارض وهزینه پلاک بسیار بالا عملا در جهت عکس عمل نموده است. همه ساله پیش بینی در آمد ناشی از واردات خودرو در بودجه چنان فربه وکمک به محل نأمین هزینه های دولت بوده که دولتها گذشتن از آن به قیمت حمایت از مصرف کننده را بر نمی تابند. حل این معضل نیز راهکار خود را دارد. در این مورد نیز شجاعت رییس جمهوری تیم اقتصادی او پر رنگ است. مجلس نیز با ورود کارشناسانه به موضوع میتواند حافظ منافع مصرف کنندگان باشد.
در رابطه با سخنان ايشان بي انصافي كرده ايد
حرف ايشان را مختصر نوشته ايد و بر آن حاشيه نوشته ايد. انصاف به خرج دهيد
كي گفته ايشان دغدغه خودروي با كيفيت ندارد
كاش انگشت شماري نماينده مثل ايشان داشتيم
پاسخ ها
علي
||
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
با سلام
در پي نوشت گزاره ها مرقوم مي فرموديد بيان اين مطالب و ختم به خير شدن اين مقوله علاوه بر شجاعت دولت، نگرش كلي به حرز مردم ، تبعيض و عدالت اجتماعي شرط اجراعي مي باشد لذا ما
دامي كه دوستان مطامع حزبي و شخصي بر مصالح مردم ارجعيت دارددر واقع مي توان گفت اين تزاحم اخلاقيست اقاي وكيل
الدول ها از زمانهاي دور دنبال كاسبي خود بوده اند زماني با كيف انگليسي و حالا هم جوري ديگر شما ببيند فرزند همين اقاي عدالت محور نرسيده از راه استخدام شهرداري و پست معاونت ميگيرد . اره دوست گرامي صاحبان ژن خوب دنبال مصالح خود هستند...
درآمد قشر متوسط ایرانی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار در ماه است. با کدام یک از کشورهای همسایه قابل قیاس است؟ اگر ماهم ماهی حدود ۵۰۰۰ دلار درآمد داشتیم اهمیتی به پرداخت قیمت واقعی بنزین نمی دادیم.
باسلام هیچ کدام ازنماینده ها به فکر مردم بیچاره نیسن اگر بودن این طوری نمیشد ،بادونرخی کردن بنزین یعنی کالای موردنیازاصلی خانوار 500درصد دوبارگران می شودهیچ کدام از مسیولین 1500 حقوق نمیگرن که مردم درک کنند