مگرمجبوریم اجناسی را تولید کنیم که در آن "مزیت " تولید نداریم صنعت که زورکی نمی شود هر گاه خودرویی را تولید کردیم که 60 کشور مشتریش بودند آنگاه می توانیم ادعا کنیم که خودرو ساز داریم
اگر ایران خودرو توان تحویل 30 روزه خودروها رو داره چرا نسبت به تعهدات و پیش فروش های خود عمل نمی کند چرا هنوز خودروها با موعد تحویل شهریور 97 رو که سه ماه تاخیر دارند را تحویل مردم نمی دهند. اونها باید شکایت شان را به کی و کجا ببرند
ایها نماینده گان ملت نیستند بلکه از ترس مقام و منزلت خویش نماینده دولن و حزب هست نوای بر اونایی که با انتخاب مردم بد بخت دارن به مردم و مستضعفین پشت می کنند اگر قیامتی هست سوال و جوابی هست ..........
خودرو گران نشده ارزش ریال که وسیله مبادله ما شده خیلی پایین آمده سال 85 5000000 وام گرفتم پراید صفر خریدم 6000000 معادل 20 سکه حالا شده 40 میلیون معادل 10 الی 12 سکه پس گران که نشده ارزانتر هم شده خودرو هم مانند سایر کالاها ی اساسی یا غیر اساسی که دو یا سه برابر و بیشتر شده که اگر برای کاهش ارزش پول فکری نشود این گرانی تا ابد ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
عجب تحلیلی
سال ۸۵ با پول ده تا پراید تویوتا میدادن الان با پول ۲۰تا هم نمیدن
دو شركت بزرگ خودروسازي كشور مثل دو موجود غول پيكر كم تحرك هستند كه تا يك جراحي اساسي نشوند و چربيهاي اضافيشان را جدا نكنند نميتوانند كار مفيدي انجام دهند !
اقا دلال کیلویی چند؟چرا قیمت مثلا 206 تیپ 5 قیمتش 72 ملیون هست ؟چرا 74 ملیون نیست چرا 65 ملیون نیست؟این قیمت رو دلال ها از کجا اوردند که اینقدر دقیق هستش و باب دل خودرو ساز ها هم هست؟ این نشون میده از اول این قیمت کار خود کارخونه بوده و هجوم خریداران و سود دلالان همش حرف هستش.از اول و از زمان پیکان هم همینطور بود که کارخونه به صورت مخفی خودرو در اختیار تعدادی از نمایشگاه داران مورد اعتماد قرار میداد و قیمت هم تعین میکرد و بعد به بنگاه داران سود فروش پرداخت میکرد.یعنی قیمت بازار و بالاتر از کارخون رو هم خود کارخونه تعین میکرد .این داستان اینقدرتکراری و واضح هستش که من نمیدونم چرا دوباره همین داستان رو سرهم میکنند و تحویل مردم میدهند.چیزه دیگه ای هم که مشخص هست اینه که این پروژه رو همه بجز مردم ازش اگاه بودند.یعنی نماینده میدونسته و وزیر میدونسته ریس جمهور میدونسته.خوردو ساز میدونسته و همه میدونستند ولی با نقشه قبلی یه جور وانمود میکنند که یعنی هیچکس نمیدونسته و یه هویی اینطوری شده!!!!!یعنی قطع ثبت سفارش ماشین های وارداتی و افزایش تعرفه و قیمت دلار و همه اینها رو دولت و مسولین نمیدونستند و فقط تقصیر دلال ها و مردم بوده دیگه؟؟؟؟؟!!!!
در هیچ جای دنیا خودرو سازان بصورت قطره چکانی تولید خود را به بازار عرضه نمیکنند که هم بازار را داشته باشند و هم با لابی مسئولین ذیربط را وهم طبل گرانی را هم بکوبند ,وهم گران آن را بر مردم تحمیل کنند وهم کارتکسی خودرو فروشی کنند . وهم مدیران آن و خانواده شان شرکت های تولید قطعه داشته باشند متاسفانه شفاف سازی در این صنعت در کشور نیست و بختک و سایه بخش خصوصی ،بانکها و رانت بر روی آن سایه افکنده است . و چرا کنکاشی دراین صنعت صورت نمیگیرد تا جلوی موانع زیان دهی آن بر طرف شودوچرا با این همه زیان دهی وبدهی بانکی دولت میبایست از این صنعت حمایت و به آن نیز ارز دولتی بدهد بدون آنکه آنان بدهی خودشان را به بانکها بپردازند و خود را پاسخگوی مردم وخریداران ندانند وجان مردم وخانواده ایشان برایشان بی ارزش باشد وچرا مدیر عامل ومسئو لین این شرکتها و قطعه سازان از خودرو داخلی برای استفاده خود و خانوده هایشان استفاده نمیکنند تا طعم بی کیفیتی خودرو تولیدی خودشان را بچشند .ضمناٌ دلالان خودرو در بازار همان خودرو سازان وقطعه سازان میباشند باید در صنعت خودرو سازی در کشور باز سازی صورت پذیرد تا بومی سازی نه تنها در قطعه بلکه به موتور نیز برسد.. و چرا معاونت فناوری ریاست جمهوری در این صنعت ورود پیدا نمیکند که جوانان با استعداد ما خودی در این صنعت نشان دهند کدام دستتنانی است که باعث عدم ورود قشر جوان و تحصیلکرده به این صنعت میشود.