بالاخره باید بحث و نقد ا ز یه جا شروع بشه و چه بهتر که توسط اقای ازغدی باشه و ادامه بحث ها بصورت تخصص ی در حوزه ادامه پیدا کنه و تکلیف یک سری مسائل مثل موسیقی روشن بشه
هنوز تلویزیون جرات نداره الات موسیقی را نشون بده چه اشکال داره تکلیف این موضوع اساسی حل بشه و امثال این
علما بزرگوارند ولی اگر در روایت دقتی کنیم معصوم میفرماید با فوت یک عالم آسیبی به اسلام وارد میشود که چنین و چنان است بنظر من این خود یک ملاک برای شناسایی عالم از غیر عالم است. یعنی با خودم فکر میکنم امام راحل وقتی فوت کردند چنان آسیبی به جامعه وارد شد که جبران نشدنی است در مورد رهبری هم وقتی منصفانه فکر کنیم همینطور است ولی برخی این آقایون اصلا محلی از اعراب ندارند و هیچ تاثیری تو جامعه ندارند که بود و نبودشان تاثیری بذاره
سلام.حقیقتا به نظر من آقای پور ازغدی قبلا حرف های تندتری هم زده بود ولی این دفعه در نماز جمعه حرف هاش زد.واقعیت اینست اگر کسی ناراحت نمیشه ، فاصله حوزه با این همه مبلغ و پیشینه با مردم خیلی خیلی زیاد شده و برای اکثر مسایل بخصوص برای جوانان جواب قابل پذیرشی ندارند.برای مثال وقتی آقای مکارم اعلام کردن گرفتن یارانه حرام است اکثریت مردم که حوزویان و طلاب بخشی از همین مردم هستند اعلام موافقت یارانه کردند.آیا به معنی فاصله زیاد حوزه و مردم نیست.واردات بی رویه ، تولید داخلی را به سخره کشید.برای کارت ملی .کارت گواهینامه.کارت پایان خدمت. اوراق اسناد ملی.برنج.گوشت برزیلی .پوشک بچه .و.......از خارج وارد شوند.و در کوتاهترین زمان زندگی مردم تحت شعاع قرار گیرند.مواد مخدر زندگی بعضی از مردم نابود کرده.تصادفات جاده ای بیداد مکنند.بیکاری ،بالا رفتن سن ازدواج،روحیه اشرافیگری و اسراف بعضی از مدیران.راهکار برای نقدینگی جامعه.و مسایل از این قبیل باید حوزه بصورت شفاف و قاطع نظرش را اعلام کند.
بنام خدا و با سلام
بنده سالها مقالات و سخنرانیهای اقای ازغدی را دنبال میکردم وهم سالهاست که بریده شدم از انجاییکه بنظر نامبرده تبدیل شدند به تربیون دولتها
پشتوانه صحبتهای آقای ازغدی ریشه در اندیشه دکتر علی شریعتی دارد. مضمون اندیشه شریعتی این بود که "دینی که پاسخگوی معضلات اینجهانی انسانها نیست نمیتواند پاسخگوی مسائل آنجهانی آنها باشد." اکثریت اعضای بلند پایه حوزه علمیه امروز بدرستی دریافته اند که موضوع دین آموزش اخلاق و آداب مناسب برای جامعه است و باید سیاست و اقتصاد را به دولتمدران و حکومت واگذار کنند چرا که در صورت حمایت آنها و از سوی دیگر شکست سیاستمداران در حل معضلات اجتماعی (سیاسی - اقتصادی) مطمئنا دین نیز آسیب خواهد دید. البته اقلیتی از آنها با این یافته مخالفند و عدم حمایت حوزه از سیاستمدران حکومتی را در جهت تضعیف نظام دینی میدانند.
آقای آزادی بخوبی آگاه هستند که قادر به پاسخگوئی به مسائل روز نیستند چون این روحانیت به امور فقهی تسلط دارند ولیکن از فلسفه، جامعه شناسی، اقتصاد، سیاست و مسائل بین المللی بهره ای نبرده اند چون در این زمینه آموزش ندیده اند و اغلب مطالعات فردی هم ندارند. علم بر مسائل روز نیاز به دانش از مسائل در عرصه های دارد. کسی که نه مطالعه فردی در این زمینه ها دارد و طی دوره طلبگی چنین آموزشی دیده نمیتوان توقع داشت در درس خارجاز فقه بتواند در عرصه های مختلف صاحب نظر باشد.
این مسایل را آقای آزغدی بخوبی میداند. پس چرا هر چند مدت بر طبل آن میکوبد.. ایشان خواهان روحانیتی هست که در مورد مسائل روز همان نظری را بیان کند که آقای ازغدی تائید میکند.
آقای سروش هم مذهب را از دیدگاه جدیدی که بر امور جاری تکیه دارد مطرح میکند. ولیکن اقای ازغدی با نظرات ایشان موافق هستند؟ اگر روی صحبت آقای ازغدی آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی پس باید پذیرفت که ایشان با نظرات آقایان موافق هستند. پس کدام آیات مورد نظر ایشان هست؟ اندسته از آیات که موافق حضور دین در سیاست نیستند اصولا از ابراز نظر خوداری میکنند و تنها به امور دینی و فقهی می پردازند و بنابراین نقشی در تحولات سیاسی ندارند و اغلب فاقد بلند گو میباشد. پس ایندسته از آیات نیز نمیتوانند روی صحبت آقای ازغدی باشند. بنابراین تنها آن گروهی از روحانیت که مخالف طیف فکری ایشان هستند میتواند روی صحبت آقای ازغدی باشد. صواب خواهد داشت اگر ایشان صریح و شفاف این مسئله را روشن بکنند.
بنام خدا و با سلام
بنده سالها سخنرانیها و مقالات جناب ازغدی را مطالعه می کردم.بعدها از ایشان جز ترببونی برای دولتها و قوا چیزی ندیدم لذا تجدید نظر کردم ودیدم طرف اصلی جامعه و مطالبات معوق ماندهشان را نادیده انگاشته اند
اما پس از مدتها دیدم جنابشان حرفهای را مطرح کرده اندکه سالها ازان دور بودند یا حداقل ما چیزی متوجه نشدیم بهر حال یک جهش مثبتی بود برای کسیکه ساعات زیادی از صدا و سیمای ملی مان صحبت کرده بودند و دستاوردی نداشتند حتما الان خواهند دید مطالبات مردم به همچین تریبونی احتیاج نداشت و بهترین تریبون برای شان حلقوم مظلومین جامعه است .و از انجایکه خودشان تحصیلات حوزوی هم داشته اند بحق بیشترین تاثیرگذاری را هم از نقد حوزه خواهند داشت .بنده هیچ گاه نخواندم و نشنیدم که یک حوزوی تحلیل صحیحی از بانک و بانکداری که اندکی در ان تحصص دارم ،ارایه داده باشند و جزء اتهام زنی و انتقاد به ربوی بودن فعالیت بانکی چیزی برای بیان نداشتند چون احتمالا یکی از وابستگان و یا نزدیکانشان دیون معوقی در بانکی داشته اند .البته انتقادات فراوانی بر فعالیتهای بانکی وارد می باشد.اما نه به دلایل مطروحه تو سط غیر متخصصین .انشا الله این فتح البابی باشد در رویه نگاه حوزه بطور تخصصی تر به مسایل مهم و اساسی و مورد نیاز مردم و جامعه .
سالهاست این نقد ها به حوزه وارده ولی فرد دلسوزی نیست که اینها رو بیان کنه یکی مثل برادر ازغدی که انتقاد میکنه جلوش وای می ایستند کسی که هم خودش هم پدرش در حوزه پرورش یافتند و دلسوز حوزه های علمیه هستند
سلام دوستان مطالب و نظرات شما بجا و محترم.صرف نظر از نام سحنران و اینکه جزو کدام جناح و حزب است باید عرض کنم که نماز جمعخ سنگر دفاع از حکومت و نظام و منویات رهبر حکومت و نظام است.اینکه گفته تریبون نماز جمعه باید پاسخگویی مسوولان به مردم باشد امری واضح و روشن است.چون خود نماز جمعه ساختارش سیاسی و روشنگری برای مردم ایران و جهان است.پس برای رفع ابهامات و مشکلات باید مسوولان از این تریبون به مردم گزارش دهند و به مردم امیدواری دهند که ای مردم مسلمان تابع نظام و رهبر اسلام ما این خدمات را به شما دادیم و میدهیم ک شما هم دلتان به این جمهوری اسلامی گرم باشد.هر مسوول به فراخور مسوولیت خود حال دینی باشد کارشناسان و علمای دین وخواه سیاسی و نظانی و اقتصادی و یا خواه خدماتی.چراباید از این مطالب ناراحت شد.علما و مراجع و حوزه هن باید برای این امر اعلام آمادگی ک خودرا برای پاسخگویی به شبهات بروز رسانی کنند.باید در مقابل انتقاد سعه صدر و داشت و آماده روشنگری بود.
هنوز تلویزیون جرات نداره الات موسیقی را نشون بده چه اشکال داره تکلیف این موضوع اساسی حل بشه و امثال این