ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
باید به طور کامل ماشین های گازسوز و هیبرید ازاد شود با تعرفه صفر و بقیه ماشین ها هم ازاد شود با تعرفه پایین حداکثر 10 درصد. تا مافیا از بین برود. سطح تولید داخل واقعی و نه نمایشی چه قطعات و چه ماشین کامل هم در هر شرایطی خودش را حفظ میکند. فقط دلالی ها و تولید دروغ به اسم داخلی و قاچاق قطعات تعطیل میشود و مردم راحت میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
احسنت. موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
پشت ماشین های هیبرید و وارداتی هم مافیای دیگه ای خوابیده . شما الان قیمت یک ماشین وارداتی رو با همین کشورهای همسایه مقایسه کن
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فرمایش شما کاملا متین است. ولی اون موقع مافیا و رانت خواران چه کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فرق من که تاریخ تحویل ماشینم از سایپا هفته اول شهریور بوده با کسی که تاریخ تحویلش هفته اخر مرداد بوده چیه؟هر دو هم در یک روز ثبت نام کرده بودیم.همان موقع هم اگر نقدی از بازار میخریدیم هم ارزانتر بود و هم اینکه ماشین زیر پایمان بود نه اینکه بعد از یکسال از ثبت نام هیچی نداریم!!!اعتماد به این خودروسازها بهای گزافی داشت.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
برادر فرق کسی که در تیر با دلار 4200 تومان واردات داشته با کسی که مرداد ماه با دلار 8000 تومان مواجه شده و الان با دلار 10500 تومان مواجه شده چیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
علی اقا اینرو در نظر داشته باش که اولا در زمان پیش پرداخت قیمت دلار 3800 تومان بوده وکوتاهی خودروساز در عدم تامین قطعه در موعد مقرر را مصرف کننده نباید تاوان بدهد و دوم این که میلیاردها دلار با قیمت 4200 تومان به خودروسازها پرداخت شده اما گویا انها به هیچ وجه سیر نمیشوند.سوم اینکه ظاهرا زور هیچکس و هیچ قوه ای به این خوروسازان نمیرسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما محترم. ولی بیشتر افرادی که در آن مقطع خریدند دلال ها هستند که الان عواملشان دارند شلوغ می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ثبت نام نمیکردی! مردم باید تاوان سودجویی شم را بدهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
سودجویی و بهم ریختن بازار از وقتی شروع شد که در پیش فروش اخر شهریور، دلالها ریختن به سمت سایتهای فروش، وگر نه در پیش فروش مرداد ماه که نه دلالی در کار بود و نه اختلاف قیمتی بین قیمت کارخانه و بازار بود، حالا چرا دست کم فرقی بین این پیش فروشها قایل نمی شوند! با هردو یک برخورد میشود؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چرا مسئولین نمی خواهند متوجهنیستند برای ثبت نام خودرویی که قیمت کارخانه شصت و یک ملیون و بازار آزاد آنحدود هفتادو دو سه ملیون بود ،بیست و هقت ملیون جرینگی پول پرداخت نموده ایم و یکی هم نیست بدادمان برسد
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من حتی توان خرید لگن سایپا به نام پراید رو به قیمت قبل هم نداشتم چه برسه به این قیمتها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
راحت و خلاص! این لگنها ارزش خرید ندارد و همه هم این را میدانند اما همین لگنها به دلیل کاهش شدیدی ارزش پول تبدیل شده اند که به کالای سرمایه ای و برای همین است که مردم هجوم میبرند برای خرید. مردم نمیخرند برای مصرف بلکه میخرند برای حفظ ارزش پولشان. مسبب این وضعیت دولت است نه خودروساز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگر من جای دولت بودم قبل از هر کاری تعرفه خودرو خارجی را به صورت پله ای و هفتگی کم می کردم تا اولاً فقط خریداران واقعی خودرو بخرند و دلالان وقتی ببینند خودرو به صورت پله ای پایین می آید کمتر برای خرید ریسک می کنند. و این کار را تا دو سه سال تداوم دار می کردم تا برای یک بار که هم شده است مردم به دولت اعتماد کنند. برای حمایت از تولید داخلی مستقیماً بودجه به شرکت های خودرو ساز نمی دادم و آنرا مشروط می کردم مثلاً هزینه خرید ربات های مدرن ... یا هزینه طراحی بدنه برای اساس روز دنیا و در کل قسمت های کلیدی که موجب مدرن سازی خودرو می شود را می دادم. متاسفانه دولت در هر قسمت دنبال منفعت است در حالی که باید برخی جاها هزینه بدهد تا اوضاع اصلاح شود البته نه هزینه های ریخت و پاش و ساختمان و دکوراسیون های اداری نابجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این حرف به معنی این هست که دوبپلت باید برای ماشین های خارجی دلار پرداخت کنه.وقتی دولت دلاری برای واردات ماشین که هیچ برای چوب کبریت هم نداره شما میگی تعرفه کم کنه؟مشکل مملکت جای دیگه ای هستش.
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
باسلام
بنظرم توافقي بين مشتري و شركت وجود ندارد . بدين معني كه اولا" قرارداد كاملا يكطرفه و تحميلي بسته شده ، ثانيا" عرضه نكرده اند تا قيمتها بالا بره و هر طور خواستند از آب گل آلود ماهي بگيرند . آخرش هم به خواسته شون رسيدند. هم كمك 15 ميلياردي دولت را گرفتند هم خودرويي را كه نصفش را موقع ثبت نام فروخته اند(50%پول راگرفته اند) را دوباره قيمت گذاري كرده و ميفروشند . اين مصداق عيني كلاهبرداري و گرانفروشي است . كجاي دنيا اين كارها را ميكنند؟ بعدشم ميگويند با دلال بازي مبارزه كرديم . درواقع سرمايه گذار كه التماسشو ميكردند بيا پيش خريد كن حالا شده دلال و آقايان ديگه تا دو سال پيش فروش كرده اند و ديگه به پول سرمايه گذار(دلال) نيازي ندارند. شما كه نميتونستيد به تعهداتتون عمل كنيد چرا دوباره ثبت نام ميكنيد و پول مردم را ميگيريد؟ بهر حال بنظرم تا پايان سال 98 كل خودروسازها ورشكسته كامل ميشند چون نه نوآوري دارند نه ميتونند كاهش هزينه بدهند فقط با سبيل دولت ناقاره ميزنند كه انهم با ورود خودروهاي خارجي ديگه كارشون تمومه . باتشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
با سلام ئ احترام
تنها راه آزاد سازی واردات خودرو با تعرفه صفر است در این صورت مردم و خوردرو سازان میتوانند انتخاب آزادانه داشته باشند تا ببینیم آیا خودرو ساز های داخلی میتوانند رقابت کنند و قیمتی را پیشنهاد دهند که مردم خودرو داخلی تهیه کنند. در حال حاضر قیمت و بازار دست خودرو سازهای داخلی هست و هر چه دلشان بخواهد قیمت میدهند و مردم هم چاره ای ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دولت دلاری برای واردات ماشین خارجی ندارد که بخواد تعرفه رو صفر کن کنه.چرا مردم متوجه این مساله نیستند.خودرو ساز هم داره از این مساله کمال استفاده رو میکنه.همین
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بهترین کار تحریم خرید خودرو داخلی است. اون موقع مجبورند قیمت را کاهش و کیفیت را بالا ببرند.
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مشکل خودروسازان با این فرمانی که در دست دارند با 100 تا 15000 میلیارد تومان هم قابل حل نیست. اصولا خودروسازان تبدیل به چاهی برای دریافت پول از دولت و ملت شده اند که هیچ گاه پر نخواهد شد. رانت و فساد اداری در آنها بیداد میکند. با این روند افزایشی که پیش رو هست خواه ناخواه حتی اگر پراید یک میلیارد هم شود، درب خودروسازیها بسته خواهد شد. دنیا دنیای پیشرفت و ترقی است. لطفا سری به سایت فروش پژو در انگلستان بزنید. از زمان ثبت نام پژو 2008 در ایران، آنها 5 بار امکانات و خذمات اتومبیل را تغییر داده و به روز کرده اند. اما ما پس از 19 ماه هنوز از ایران خودرو جواب رد میشنویم. والله انصاف نیست و اسلامی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگه تعرفه صفر شود مردم حاضرند پول بدهند و خودرو باكيفيت سوار شوند ايا ميدانيد مصرف پ‍ژو پارس چقدر است 14 ليتر در صد كيلومتر خود شركت نوشته13/8 واقعا خدا به داد ما برسد
ناشناس
| France |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
داداش با همون پول برو لیفان ایکس ۶۰بگیر. مصرف در جاده ۷.من خودم اولش باورم نمیشد اینقدر که تو سایتها عوامل همین خودرو نسازها ازش بد گفته بودن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
با سلام
در اسفند 96 یک دستگاه پارس تندر با موعد تحویل تیرماه 97 از سایپا ثبت نام نموده ام و در مورخ 30/4 دعوت نامه تکمیل وجه صادر شده و در روز 1/5 جهت تکمیل وجه به نمایندگی مراجعه نموده ام که در نمایندگی اعلام نموده اند زمان تکیمل وجه به اتمام رسیده است. لذا درخواست صدور دعوت نامه تکمیل وجه مجدد در همان روز را در نمایندگی ثبت کردم. متاسفانه با وجود گذشت بیش از 6 ماه از موعد تحویل خودرو، تاکنون سایپا به بهانه اینکه قبلا دعوت نامه صادر شده، اقدام به صدور دعوت نامه مجدد نمی نماید(حال آنکه در این مدت 3 بار درخواست صدور دعوت نامه مجدد بصورت مکتوب در نمایندگی ثبت شده است) و اخیرا هم اعلام نموده اند که این خودرو به اینجانب تحویل داده نخواهد شد.(برخلاف قرارداد موجود)- وقاحت را از حد گذرانده اند و پیشنهاد انصراف و دریافت وجه ثبت نامی را بمن داده اند، بله من انصراف می دهم، بشرطی که "ارزش" پولی که در اسفند پارسال ثبت نام کرده ام ر ا بمن برگردانند- مطابق با قرارداد، خودرو ثبت نامی پارس تندر است و همین خودرو نیز باید تحویل اینجانب گردد. در ثانی طبق تبصره 2 شرایط اختصاصی قرارداد در صورت عدم تکمیل وجه در مورد مقرر، باید زمانی دیگری توسط فروشنده تعیین گردد(دعوت نامه مجدد) که شرکت سایپا از آن استنکاف نموده و حقوق بنده بعنوان مصرف کننده را تضیع و برخلاف مفاد قرارداد عمل می نماید.
متاسفانه نمایندگی به شرکت و شرکت نیز به نمایندگی ارجاع می دهد، سامانه ثبت شکایت وزات صمت(استان تهران) و سامانه ثبت شکایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز اصلا کار نمی کند و اصلاحا بالا نمی اید که بتوانیم ثبت شکایت نماییم(لابد باید یک سازمان دیگری برای ثبت شکایت از خود سازمان حمایت از مصرف کننده گان و وزارت صمت تاسیس گردد!)
جالب است و شاید از طنزهای تلخ تاریخ باشد، قرارداد منعقده دارم و پول هم پرداخت کرده ام اما فروشنده به قرارداد عمل نمی کند و کسی در این مملکت پیدا نمی شود که به این مورد رسیدگی کند!!!!
بعنوان مصرف کننده با وجود قرارداد منعقده، و عدم پایبندی فروشنده به قرارداد نمی دانم باید چه کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
انشاء الله میدهند و شما دو برابر قیمت می توانید بفروشید
مصرف کننده بی نوا
|
Netherlands
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بسترن بی 30 گروه بهمن توی تیر ماه 69 میلیون تومان بوده و الان 125 میلیون شرکت بهمن موتور میده !!!! اگه طبق فرمول باشه باید بشه 90 تومن .
ما که این پول اضافه رو به زور دادیم کی 34 میلیون اضافه را به ما برمیگردونه ؟؟؟
چرا همش وعده و حرف؟؟؟
سازمان حمایت که خودش جزو وزارت صنعته قطعا از مصرف کننده نمیاد حمایت کنه اونا تصمیمات افزایش قیمت را توی یه وزارتخونه میگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
باید پول اضافه را پس بدند .
عبداله زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من یکسال پیش ( 96/11/01 ) یک دستگاه پژو پارس با موعد تحویل مهر 97 ثبت نام کرده ام . و تا کنون دعوتنامه ای برایم صادر نشده و من هیچ گونه خلاف قرارداد عمل ننموده ام ، اما می گویند افزایش 30% نیز شامل حال اینجانب می شود. این چه منطقی است که خودرو ساز به تعهداتش عمل نکرده و خودرو را در موعد مقرر تحویل ننموده ، اما من باید 30% جریمه شوم. کجای دنیا این جوری است. از ما که گذشت . خدا رحم بچه های ما بکند. ضمنا در تمام دنیا قانون و مصوبات عطف به ما سبق نمی شود مگر اینکه به نفع مردم باشد ، اما اینجا برعکس تمام دنیا است.
نظرات بیشتر