به نظر می رسد که مردم خود باید اقدام عملی انجام بدن و به هیچ عنوان این محصولات آشغال را به نرخ روز دنیا نخرن . دست و پای مردم را بستن و میگن از دیوار راست بالا برو جلو واردات خودرو را گرفتن تولید داخل را کم کردن و به بازار ماشین نمیدن بعد هزینه ها را با نرخ دلار حساب می کنن و درآمد را با ریال بعد انتظار سپاس گذاری از زحمات و خدمات دولت را دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه از این دو ارابه ساز ورشکسته وفاسد به بهانه اشتغال و تولید داخلی حمایت تام شده که تعداد کشته های ما در این سالها از تعداد اشتغال افراد بیشتر شده است
سلام ، یکی از راههای کاهش قیمت خودرو افزایش عرضه می باشد که در شرایط فعلی امکان افزایش عرضه از طریق تولید به صورت فوری نمی باشد و راه دیگر واردات است که ان هم به جهت محدودیت های ارزی عاقلانه نیست ، راه سومی نیز وجود دارد که با توجه به انباشت خودرو با پلاک مناطق ازاد در ان مناطق ، و این که بابت واردات انها ارز خارج شده است ، دولت می تواند با اخذ عوارض گمرکی و مالیات اجازه تبدیل پلاک منطقه به ملی را بدهد که در این صورت هم درامدی برای دولت می شود هم از انباشت بی مورد خودرو در ان مناطق کاسته می شود و در کاهش قیمت موثر است ، این اقدام فواید دیگری هم دازد و ان کاهش مصرف سوخت است .
ناشناس 13:14
مرگ یبار شیون یبار...سرمونو بر باد بدیم چی میشه؟؟؟ الان مثلا سر داریم چه گلی به زندگیمون داریم میزنیم؟؟؟؟
الان با فاسده ظالم مقابله کنیم بهتر از اینه که بدبختیش برا نسل های آیندمون بمونه!!!
به عنوان یک خریدار که در انتظار برای تحویل خودرو در فاصله زمانی یک شهریور تا 30 دی بوده است، آیا در شرایط فعلی توان پرداخت مابقی پول خودرو را دارید؟
جواب :
خير ! براي خودرويي كه بهمن 96 ثبت نام كردم با واريزي 25 ميليون تومان ( نصف مبلغ كل خودرو ) الان بمن گفتن 45 ميليون ديگه واريز كن كه بعبارتي ميشه 70 ميليون يعني ماشيني كه اگر در بهمن 96 با همين واريزي از نمايشگاه با بهره 6 درصد و قيمت 49 ميليون ميخريدم به مراتب كمتر از اين قيمتها بود و همچنين تو اين يكسال هم بدون ماشين نبودم .
راه كار پيشنهادي :
اگر نوسانات و افزايش ارز باعث شده مابه التفاوتها سه برابر بشه حتما براي 25 ميليون پرداختي ماهم كه با دلار 4000 توماني واريز كرديم بايد طبق قيمت ارز فعلي محاسبه بشه . اين مبلغ رو حساب كنن و به ما برگردانن ما هم از خير ماشين خريدن ميگذريم . الان خودروسازها فقط افزايش قيمت ارز رو فقط رو دارايي هاي خودشون محاسبه ميكنن و پول مردم كه يكسال دستشون مونده هيچه و فقط 16 درصد سود بهش تعلق ميگيره . مصداق واقعي عدالت اسلامي !!!!!!!
وقتی خودروساز-دولت-مجلس دستشون تو یک کاسه همین میشه
واردات خودرو آزادنیست-تولید داخل هم متوقف می کنن بعد عرضه تقاضا گرون میشه و هرچقدر دلشون میخواد گرون می کنن که بعدش تولید کنن
ببینید برای دلار تصمصیم گرفتن فضا آروم کنن دیدید چطور سیستم بانکی بستن
خودشون نمیخون که ارزون بفروشن و طمع مردم هم که....
همه تجربیات نشان داده که سازمان حمایت از مصرف کنندگان در ایران، در برابر مافیایی خودرو کاملا ناتوان است، پس تنها راه نجات ملت و صنعت کشور آزادسازی قیمت است و صد البته بصورت همزمان آزاد سازی واردات خودرو بگونه ای که با همان مبنی ارزی که خودرو ساز قطعه وارد می کنند هر ایرانی گواهینامه دارد هم حداقل هر سه سال یکبار بتواند یک خودرو به انتخاب خود از هر کارخانه ای در دنیا بخرد و وارد کند. آن وقت همه چیز سر جایش خودش قرار می گیرد.....