ای کاش اشاره ای هم به اسم بزرگی مثل آقای عادل فردوسی پور و برخوردهایی که با ایشون شد می کردید ... به طور حتم این برخوردها تاثیر خودش رو روی مخاطبان شبکه سه می گذاره ...
مقاله به درستی انحطاط یکی از پر مخاطب ترین شبکه های تلویزیونی ایران را به تصویر کشیده است، البته این شبکه نه در دوران آقای لاریجانی بلکه در زمان مدیریت محمد هاشمی بر صدا و سیما راه اندازی گردید.
شبکه ای که اولین مدیرش "صافی" تنها مدیری در صدا و سیما بود که از تحصیلاتی مرتبط برخوردار بوده با ۹ سال مدیریت بر این شبکه موفق گردید تا رکورد جذب بیشترین مخاطب و پر بیننده ترین شبکه تلویزیونی ایران را از آن خود کند.
او با تمرکز بر ماموریت اصلی شبکه سه ، و همچنین پخش و تولید برنامه های ورزشی مانند نود و برنامه های شاد و سرگرم کننده فاخر طیف وسیعی از مخاطبان جوان را به پای جعبه جادویی کشانده و موجب آشتی این قشر از جامعه با صدا و سیما گردید.
آنچه موجب کنار رفتن صافی از شبکه سه گردید دقیقا نکته مورد بحث این مقاله و عدم پذیرش دستور تغییر رویکرد بر محتوای برنامه های شبکه تحت مدیریتش بود.
مدیریت پور محمدی همزمان با جایگزینی تدریجی برنامه های سیاسی و مستند با برنامه های سرگرم کننده و دور شدن از کنداکتور اصلی شبکه سه گردید.
اگر چه او نیز تلاش مضاعفی را برای ادامه مسیر سلف خود صافی برگزید لیکن تداخل برنامه های شبکه سه با محتوایی متفاوت از ماموریت اصلی نقطه آغازی بر ریزش مخاطب گردید.