دقیقا از اول مشکل خیلی از مردم این بود که این برنامه باید بیاد توضیج بده که هدفش چیه و چه معیارهایی رو برای انتخاب استعداد داره. از گفتگوهای داوران محترم به نظر میرسه که معیارشون کیف استعداد نیست، بلکه کشفِ بهترین ارايه (که خب میشه استعدادِ پرورش یافته) است. من مشکلی ندارم اگر از اول بیان این رو اعلام کنن و ادعا نکنن مسابقه ی استعدادیابیه. اما حتی اگر این کار رو هم بکنن، اونوقت باز اعتارض شما وارده. هب علی نضیریان یا همایون شجریان هم استعدادِ پرورش یافته هستن... شاید پاسخشون این باشه که ما هدفمون معرفیِ استعدادهای پرورش بافته اما ناشناخته ست، همایون و نضیریان شناخته شده هستن. اما باز هم خیلی قانع کننده شاید نباشه. طرف جایزه گرفته از جشنواره فجر... یا اون آقایی که اوایل بیت باکس میزد و برنده شد... خودش مربی این رشته هست تو ایران و شناخته شده هم هست...
سلام. این برنامه علی رغم نقدهایی که به ان وارد است جزو برنانه های خوب سیما به حساب می اید و بهتر است لحن انتقاد کنونی اصلاح شود و به نقد سازنده تبدبل شود. انصافا این گونه برنامه ها به جای تقابل نیازمند حمابت هستند.
همانطور که رفیق فابریک مدیر شبکه بدون هیچ هنر و سابقه و تخصصی بعنوان داور این مسابقه هست جناب مدیر میتواند از دیگر همکلاسی های خود از پیش دبستان تا دانشگاه بعنوان شرکت کننده و استعداد استفاده کند
بعداز نود کلا تلویزیون ایرانو قطع کردم خیالم راحت شد اعصابمم همینطور. سیمای میلی مردمو فقط یه ابزار برای کسب درآمد و ستاره مربع میبینه وقتی به نظر مردم برسه اینجا مردم هیچ ارزشی ندارن
سلام
البته جای کمی شبهه نیز وجود دارد برای مثال در یک قسمت چهار شرکت کننده خوزستانی رو با هم در یک شب آوردند
دختری اهل ماهشهر که با شن هنرنمایی می کرد
پسری خوزستانی الاصل اما ساکن کرج که با خلاقیتی نو با تقلید صدا از کارکترهای عروسکی حروف الفبا رو به شعر اجرا کرد
یک خواننده و یک گروه دو نفره موتورسوار که علیرغم شایستگی هر چهار اجرا ولی بدلیل اینکه در یک شب اجرا داشتند حذف شدند.
بعد خداییش ملاک انتخاب داوران چه بوده است و چه سابقه ای در داوری و نقدر داردند؟
در کنار این بی صداقتی بزرگ باید به برخوردهای بد و اهانت آمیز داوران به معدود استعدادهای حاضر در مسابقه و رای های مثبت احساسی به برخی از شرکت کنندگان خصوصا افراد کم سن و سال نیز میتوان اشاره کرد.
با این مورد موافقم تابناک
اگر توان استعدادیابیِ واقعی وجود ندارد، بهتر نیست در عوض جازدنِ حرفهای به جای کشفهای تازه، تعداد قسمتهای این برنامه کاهش یابد تا عوامل این برنامه مجبور نشوند یک سطح بالاتر از مسابقه هفته را با چنین عقبه و آبروریزی روی صحنه ببرند؟ سود کمتر از تولید قسمتهای کمتر و در عین حال حفظ حیثیت حرفهای دست اندرکاران این برنامه، اتفاق خوشایندی نیست؟ در عین حال، باید پرسید وقتی این برنامه در ابتدای فعالیت این گونه اداره میشود، قرار است در فصلهای بعد چگونه پر شود؟!