مصرف بنزین در کشور بطور متوسط 90 میلیون لیتر در روز است و اگر بنزین سهمیه ای همان 1000 تومن بماند و بنزین آزاد را به 2500 افزایش دهند و اگر فرض بگیریم نیمی از بنزین مصرفی یعنی 45 میلیون لیتر در روز با نرخ 2500 فروخته بشه . درآمد حاصل از این افزایش نرخ حدود 25 هزار میلیارد تومن در سال خواهد بود که میتونه بیش از 70 درصد خسارات سیل رو جبران کنه . ( خسارت سیل 35 هزار میلیارد تومن بوده ) ظاهرا دولت به فکر افزایش درامد خود است وگرنه این نرخ 2500 در کاهش قاچاق اثری نداره . اما هر چند این افزایش نرخ ف درامد 25 هزار میلیارد تومانی برای دولت داره اما اگه نتونند تورم ناشی از افزایش هزینه حمل ونقل را کنترل کنند مردم بشدت متضرر می شن و از طرفی تجربه نشان داده که دولت و... توان برخورد با متخلفین و کنترل تورم ناشی از افزایش نرخ بنزین را ندارند و لذا در شرایط فعلی افزایش نرخ بنزین نتیجه معکوس خواهد داد .
پاسخ ها
حسین
||
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اون بیست وپنج هزار میلیارد قراره کجا صرف بشه ؟ مگه داریم مگه میشه ؟
ناشناس
||
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مرد حسابی پول خسارت سیل رو من و شما نباید بدیم! برن از خزانه که ادعا میکنن پرپر هست بردارن!
هرچقدر تا حالا از روز اول سهمیه بندی خرج حمل و نقل عمومی کردن حالا هم میکنند! حمل و نقل عمومی یعنی مثل بقیه دنیا بشینی روی صندلی نه این که مثل ماهی ساردین له بشی توی اتوبوس!
اینهمه نظزیه را دولت نمی خواند تجربه وعلم نشان داده اگر بنزین لیتری یکملیون هم بشد تبعات ان تورم وگرانی وبی ارزشی ریال شده و دلار گران وقیمت بنزین در کشورهای همجوار اتوماتیک بدون انکه نقشی در تورم داشته باشند افزایش خواهد یافت وچون هزینه های دولت هم بعلت گرانی بالا میرود مجبور میشود بنزین را دوباره گران کند یعنی دور باطل و ویرانگراین تجربه شکست خورده را مدیریت میکنند ولی عبرت نمیگیرند
درآمد به ریال و مخارج به دلار ....معنی عدالت رو تازه متوجه شدیم . البته ما مردم هم بی تقصیر نیستیم . تو این همه سال فقط به شعارهای قشنگ و دل فریب نمایندگان و دولتمردان دل خوش کردیم و هر بار هم سرمون کلاه رفت....
پاسخ ها
امیر
||
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
درآمد به ریال است ولی کجای مخارج به دلار است؟ شما اگه یه ماشین معمولی بخوای با دلار بخری میتونی؟ خیر باید 90 درصد گمرکی و چیزای دیگه بکشن روش تا تحویلت بدن، پس درآمد به ریال هزینه به پوند و درهم امارات و غیره
دولت باید دست ا زسیاسی بازی در اقتصاد بردارند . هر رییس جمهوری که می اید برای انکه دور دوم هم رای بیاورد چهار سال با اقدامات خلاف بازار اقتصاد قیمت ها را کنترل می کند . اما در دور بعد ناچار می وشد که به واقعیت بازار تن بدهد. اگر با بنزین هم مانند سایر کالاها برخودر می شد و هر سال به اندازه نرخ تورم افزایش قیمت می یافت حساسیت اجتماعی و اقتصادی ان از بین می رفت و ملت هم تکلیف خود را برای استفاده از خودرو شخصی یا حمل و نقل عمومی بهتر می دانست. در بسیاری نقط دنیا قیمنت بنزین بر اساس قیمت نفت حی به صورت روزانه تغییر می کند یعنی کمو زیاد می شود نه فقط زیاد.
سهميه ماهانه حداقل بايد 120 ليتر باشه نه كمتر مازاد بر سهميه 1200 تومان. مگه دولت حقوقها را هم در حدود 20% افزايش نداده!!! پس بيش از 20% به قيمت بنزين اضافه كنند مردم عادي فقيرتر ميشوند. بماند كه به طبع گراني بنزين روي همه چيز تاثير گذار خواهد بود.