دمش گرم یه حرف حسابی رو که همه میدونن رک و راست گفته.ما توی صنایع دیگری واقعا توان داریم اونم نه به هر قیمتی.ولی اگر بذارن اونایی که با فروش لگن میلیاردها دلار پول به جیب میزنن.
مطمئن باشید این مجلس قانونی تصویب نمی کنه که به نفع مردم باشه. آخرش یه قانون تصویب می کنن که واردات خودرو آنقدر سخت و طاقت فرساست که کسی نسبت به اون رغبتی نشون نمیده. فعلا که در ایران خودرو و سایپا یه سفره ای پهن شده برای دوستان دورهمی مشغولند.
به نظر می رسد با ظرافت دو تا موضوع در حال کلید خوردن است 1- موضوع باز شدن واردات خودرو از طریق سه آبتم الودگی هوا و کیفیت پایین و ابتم تحدید و کنترل گرانی خودرو 2- و سناریو عدم سودآوری خودرو سازی دولتی به منظور واگذاری به قیمت پایین به بخش خصوصی که خود دلال وارادات چی هستند البته این بار با چاشنی حامبان مصرف کننده مستضعف و بدبخت و نتیجه می شود واردات ماشین و فروش خودروسازی ملی به مفت و در نهایت می شود دوباره بیکاری کارگران و و تعظیلی مراکز اقتصادی و واردات ماشین چینی و خروج ارز و و ابستگی و افرایش قیمت خودرو و
حمایت از تولید و اشتغال در صنعت خودروسازی یکی دیگر از هزاران دروغ پردازی های آقایان برای ایجاد انحصار و مافیا و چپاول و زراندوزی است.
در صورتیکه واردات خودرو انحصاری نبود و همه کمپانیهای معتبر دنیا اجازه داشتند آزادانه در کشور به احداث کارخانه بپردازند، آنگاه میدیدید که اشتغال در صنعت خودرو ده ها و صدها و بلکه هزاران برابر شرایط فعلی میشد. از اشتغال مستقیم در کارخانه های متنوع مونتاژ خودرو گرفته تا قطعه سازی و خدمات و صنایع وابسته همه و همه رونق صدها برابری میداشتند.
خودروی لیفان ۸۲۰ که در ابتدا با قیمت ۴۰ میلیون تومان توسط چینی ها قیمت گذاری شده بود، با زور و اجبار مسئولین ایرانی ۸۰ میلیون قیمت گذاری شد که مبادا بازار آقایان از تعادل خارج نشود. چینی ها دیده اند که مسئولین با مردم چه میکنند. دنیا میبیند که اینها با مردم چه کرده اند. آبرو و شرف ایرانیان لکه دار شده است و تحقیر شده ایم از حرص و طمع و چپاول و له کردن مردم در چرخ دنده های آقایان.
در ایران اسلامی تفاوتی بین مجلس و دولت و این شورا و آن شورا و سایرین نیست.
جیب و خانواده و مرام و مسلک و منافع دولت مردان و مجلسیان و نهادها یکیست و جابجایی ها نیز صرفا بازی و وقت گذرانی و امروز و فردا کردن است و پاسگاری ها برای سرگرم کردن و سرگردان کردن بیشتر مردم.
واردات خودرو منافع آقایان را تامین نمیکند. اشتغال مردم خواست آقایان نیست.
پاسخ ها
بهلول ملوس
||
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
بهار سال 97 من و دوستم هر دو دویست میلیون داشتیم .دوستم یک شاسی بلند کره ای که همش 32 هزار کار کرده بود خرید من بهش گفتم خائن کالای ایرانی بخر لذا خودم یک سوزوکی اسم نوشتم الان 13 ماه گذشته هیچ خبری نیست و ظاهرا ندارند که بدهند و اقلا عذر خواهی هم نمی کنند الان ماشین دوستم را 500-600 پول میدن! من عین این احمق ها هنوز منتظرم بلکم سوزوکی ام را بدهند. این هم آخر عاقبت کسی که از کالای ایرانی حمایت می کنه