روزبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
گمانم این نماینده محترم از حافظه ضعیفی برخوردار هستند. تا همین 2 سال پیش و قبل از سر به فلک کشیدن قیمت ارز، خودرو کالای مصرفی بود!!!! بعد از به هم ریخته شدن بازار ارز بود که همه جیز از جمله خودرو شد کالای سرمایه ای... شما نرخ ارز رو کنترل کن، خودروی دست دوم رو هم بدون دلال بازی وارد کن ببین چطور قیمت میاد پایین. نمونه موفقش همین منطقه آزاد اروند بود که تا پیش از این بلبشوهای دلار، خودروی دست دوم با قیمت بسیار مناسب وارد می شد و مردم هم می خریدند و استفاده می کردند. هر جند نمایندگی های خودروسازان داخلی بسیار تلاش می کردند با لابی های قدرت ارتباط برقرار کرده و جلوی منافع مردم را بگیرند. اما موفق نشدند تا اینکه قیمت دلار بالا رفت و واردات خودرو ممنوع شد...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
سلام
کلی گویی و حرف زدن هیچ فایده ای ندارد. مسلم است که هر راه حلی اگر درست اجرا نشود به نتیجه منجر نمی شود. چه زمانی کالایی از حالت سرمایه ای خارج می شود؟ زمانیکه قیمت آن درست و منطقی باشد. پس راه حلی که این آقا داده اند در واقع خود، علت مشکل است نه راه حل مشکل. راه حل درست انستکه هر فرد حقیقی در کشور خواست خودرویی چه صفر و چه دست دوم خارجی تهیه کند بتواند با فاصله زمانی کوتاه به قیمت بازار جهانی در اختیار داشته باشد. در شرایط کنونی که منابع ارزی کشور محدود است باید تدابیری هم برای تامین ارز موردنیاز اندیشیده شود. مثلا می توان به صادرکنندگان بزرگ اجازه داد درصدی از ارز صادراتی خود را به صورت خودرو وارد کشور کنند و به قیمت جهانی در بازار بفروشند. البته فروش ان باید توسط خود دولت یا نظارت دقیق دولت صورت گیرد که باب دلالی در این زمینه بسته شود. البته همه این مسایل باید دقیق و با جزییات زیاد اجرا شود. کلی گویی فایده ندارد. تدوین روشها و اجرا باید توسط نخبگان دانشگاهی کشور صورت گیرد نه افراد سیاسی و ذینفع! حتی می توان در طراحی متدها و اجرا از شرکتهای دانش بنیان استفاده کرد. شرکت دانش بنیان که حتما نباید تولید کننده محصول باشد. میتواند طراح روشها و اجرای انها با اخذ تضمینهای لازم باشد. مثلا میتوان پروژه ای به نام کاهش قیمت خودرو در یک بازه زمانی مشخص، تعریف کرد و شرکت ذیصلاح را با ضمانتهای لازم انتخاب کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
با واردات خودرو دست دوم خارجی دیگه کسی خودرو من دراوردی تیبا و ساینا و... سوار نمیشه.خودرو های ایران خودرو و سایپا اصلا خودرو بحساب نمیان.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
مافیای خودرو ورانت خواران دولتی وخصوصی مانع بزرگی برای واردات خودروهای خارجی هستن که باید این داستان برای همیشه ازبین برود هرسال 30هزار کشته با خودرو های غیراستاندارد وحدود500هزارمصدوم ایا این پولها خوردن دارد
Allianz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
سلام
اینکار مطمئنا" کاهش قیمت لگنهای داخلی را در پی دارد ولی متاسفانه مافیای خودرو این آرزو را برای ملت تبدیل به حسرت خواهد کرد. کار باید از بنیان درست باشد.
در ثانی شما واردات خودرو را آزاد کن بقیه ش درست میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
خدایا من که محاله ماشین دار بشم. خودت دیگه دست بکار شو.پرایدی واسم جفت جور کن. مدلش مهم نیست برام. ۳۸سالمه دوازده ساله دارم کار میکنم . ولی نمیتونم ماشین دار شم. پراید هم به بقیه آرزوهام اضافه شده. اتفاقا جز آرزوهای بزرگم محسوب میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
این حرفها همش کشک و دوغ
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
چرا ندارد از کجا می دونید ندارد خدا شاهده به همین روز عزیز ملت ایران از هر چیز وهرکس بگذرن از این دو لگن سازی که هزاران خانواده رو داغدار کردن با خودروهای بی کیفیت و گران قیمتشون نخواهند گذشت اینها هم نماینده ی مردم نیستن نماینده ی دو شرکت لگنسازی هستن حاضرم قسم بخورم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
اگر هم آراد بشه ، مردم عادی هم باید اجازه واردات خودرو رو داشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
خودروهای کهنه مردم مثل لباس تاناکورا افتخارمسولیت درخدمت رسانی به مردم پس حدودشصت سال مونتاژخودرو درایران چه افتخاربزرگی ...... سایه تان مستدام
نظرات بیشتر