بلد نبودن کارگردان توجیه درستی نیست ، در فیلم های با مقیاس بزرگ هالیوودی ، جلوه های ویژه محصول یک شرکت تخصصی است که با شرکت اصلی همکاری می کند ،
به عبارت ساده تر کارگردان هنری ، برای اجرای فیلم نامه اش نیاز به دکور دارد ،
دیگر برای او مهم نیست ، دکور را گروه معمار و نجار ساخته باشند یا گروه گرافیست ،
مشکل اصلی در این رابطه گران بودن تجیهزاتش است ، دوربین ها و تجهیزات جدید ، دهها میلیارد هزینه در بر دارد ،
هزینه موتور گرافیکی خارج از توان حتی صداوسیما و دولت است
به نظر من باید تعادلی بین دکور و جلوه های ویژه برقرار باشه. نمیشه کامل به پرده سبز و کروماکی تکیه کرد و بخاطر هزینۀ خیلی زیاد هم درست نیست تمام دکور واقعاً ساخته بشه. اگر پشت صحنۀ سریالی مثل گیم آو ترونز رو ببینید متوجه می شین که اونجا هم با وجود تکنولوژی بالا و تجهیزات کامل، و بودجۀ کافی، باز هم بخشی از دکور صحنه و خیابان های گینگز لندینگ رو واقعاً ساختن و سپس با تکنیک کروماکی جزئیات و ریزه های دیگه رو بهش اضافه کردن. یک لوکیشن هایی قابل کار شدن با پردۀ کروماکی هستن و یک لوکیشن هایی رو حتماً باید ساخت
تابناک این هم شد حرف آخه.... هزاران میلیارد در تلویزیون جابه جا میشه و فیلمهای ضعیف ساخته میشه.. حالا گیر دادی به یه فیلم دینی... حالا یه دکور هم ساخته بشه مگه طوری میشه..... برای خوش آمد کوروش پرستهای و متهمان عقب مانده در تاریخ باستان مطلب نوشتی
به عبارت ساده تر کارگردان هنری ، برای اجرای فیلم نامه اش نیاز به دکور دارد ،
دیگر برای او مهم نیست ، دکور را گروه معمار و نجار ساخته باشند یا گروه گرافیست ،
مشکل اصلی در این رابطه گران بودن تجیهزاتش است ، دوربین ها و تجهیزات جدید ، دهها میلیارد هزینه در بر دارد ،
هزینه موتور گرافیکی خارج از توان حتی صداوسیما و دولت است