مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
واقعآ باید فکری برای سرویسهای بهداشتی همه مسیرها بکنید تا ابروی مملکت حفظ شود واقعآ یک فاجعه است. اونجا نشستن پول هم میگیرند ولی استفاده از اونها واقعآ یک چالش روانیست و تمام حس بویایی و بینایی رو مسدوم میکنه. این مسئله تا فرودگاه امام خمینی هم اشاعه داره. همکار فرانسوی به من میگفت که اگر من رو چشم بسته در همه فرودگاههای جهان بچرخانند این فرودگاه رو از بینشون تمیز میدم بواسطه همین بو! دقت کردم دیدم که نظافتچی ها همون تی رو که در توالتها استفاده میکنن و میشویند در سالن هم بکار میگیرند و بچه های مردم میدوند و زمین میخورند و دست بر دهان میبرند. اصلآ خود سیستم توالتها بهتر است از ورف استیل و با گودی مناسبتر باشند و سیستم شستشوی بهتری حتی اگر شده به صورت نیمه اتوماتیک در انها استفاده شود بعد از مردم بخواهید که زباله هم نریزند! ببخشید وافعآ از این بابت دلخوریم و خجالت اور است. ما شمالیها بیشتر در روزهای کاری هفته به تهران می آییم و در تعطیلات وقتمان را با تهران تلف نمیکنیم. برای مسافران باید کمپهای تعطیلاتی با قیمتهای مناسب و خارج از شهرهای اصلی شمال ایجاد کنید تا سرگردان نباشند و با مقصد مشخص و از پیش رزرو شده از مبدآ خارج شوند و در پارکها و پیاده روهای داخل شهرها کمپ نکنند بطور کلی اشکال از شماست و نه از مردم یا بهتر بگویم مسئولینی که برای اداره این امور بکار گرفته ایم مناسب این کار نیستند و آموزشهای مرتبط ندیده اند! به عنوان یک شمالی گیلانی با نظر پلیس راهور مخالفم. برای اشاعه توریسم در سایر استانها و مسیر جاده ها امکانات مناسب با قیمتهای مناسب ایجاد کنید مسافرت به زور که نمیشود. ممنون از وقتتون.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
شما کجای ایران میتونی بری که هم کم خرج باشه هم اب و هوای خوبی داشته باشه؟ الان اگر کسی بخواد بره به طور مثال مشهد و یا اصفهان غیر از اینه که باید علاوه بر کلی هزینه حمل و نقل و یا سوخت که باید بده پول جا و خورد و خوراک هم بده؟ اما تو شمال با یک باک بنزین در رفت و برگش و زدن چادر میتونه یک سفر کم خرج معمولی داشته باشه. در ضمن شما که برای هم وطنان شمالی دلسوزی میکنید مگه جز اینه که کار و معیشت و درامد خیلی از این دوستان از همین راه مسافر پذیری و فراهم اوردن امکانات برای مسافران میگذره؟ با فروش و اجاره زمین ها هستش که میتونند ارتزاق کنند وگرنه اونجا هم میشه مثل خوزستان و کهگیلویه که بیکاری و فقر درونش زیاده. از لحاظ فعالیت کارخانجات که همه کشور یکسانه چیزی که برگ برنده اونجاست همین مسافرپذیرشه. پس باید خدا را هم شکر کنند که وسیله درامدشون و روزیشون همین مسافرت هاست و کم تر غر بزنند....
پاسخ ها
فردوسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
دوست عزیز پاسخ شما در بالای همین صفحه داده شده متاسفانه در اشتباهید با خرید چیپسو پفک و آب مدنی چه چیزی عاید مردم میشود ، اگر هجوم مسافر نباشد خود ما اهالی شما بجای نشستن در منزل به تفریگاها میرویم و کاسبی هم محلیهای خودمان رونق میگیرد و هم مراقبت محیط زیست میکنیم اما با هجوم مسافر و ترافیک خانه نشین میشویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
خدایی آب و هوای شمال که افتضاحه
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بنده با نظر ایشان موافق هستم ولی کجا برویم قبلا"‌می رفتیم خارج از کشور و مزاحم شما نمی شدیم ولی با بالا رفتم دلار مجبوریم که برای شما مزاحمت ایجاد کنیم . شما بگویید که کجا برویم . قم برویم ؟ مشهد برویم ؟‌ ولی این را بدانید که رفتن مردم به شمال علت اصلی ترافیک نیست!
بنده چون خودم هر ماه 2 بار به شمال می روم و بچه شمالم علت اصلی ترافیک به شرح زیر می باشد:
1-عدم برنامه ریزی دولت و برنامه ریزان کشور برای برنامه ریزی درست ایام تعطیلات رسمی و تعطیلات مدارس
2-عدم برخورد قاطع پلیس و بی انگیزگی نیروهای محترم پلیس راهنمایی و رانندگی (البته شاید حق با نیروهای محترم پلیس باشد و با توجه به نوع استخدامشان که پیمانی ساعتی قراردادی سرباز و ... می باشند و حقوق کم).
3-عدم حضور پلیس محترم در مبادی که منشا ترافیک می باشند (به طور مثال بنده در ایام ارتحال امام ره در ترافیک منجیل 5 ساعت ماندم ولی به تمام مقدساتم قسم چیزی به اسم پلیس ندیدم!
4-عدم کار کارشناسی توسط پلیس و نبود نیروی کارشناس کارکشته که بتواند منشا ترافیک را تشخیص و درمان کند (منشا ترافیک منجیل خروجی رودبار بود که عده ای از مسافران ماشین های خود را در داخل خیابان رها کرده بودند ودستشویی رفته بودند ومتاسفانه پلیسی هم وجود نداشت که برخورد کند.
5-نبود فرهنگ ترافیک و رانندگی در مردم عزیز (البته صدا وسیما هم کاری برای افزایش این فرهنگ نمی کند و برنامه هایش فقط مذهبی هستند تا ....
6-تدریس فرهنگ رانندگی و گذشت در مدارس از کلاس های ابتدایی باید شروع شود.
7-نبود انگیزه لازم در مسئولان تهران کرج منجیل رودبار و ... برای حل ترافیک جاده های منتهی به شمال (در برخی از موارد جاده شمال را به حال خود رها می کنند) حتی برخی از شنیده ها حاکی است که مسئولان شهرهای رودبار ومنجیل نمی گذارند که اتوبان کنار گذر رودبار افتتاح شودچون می گویند اقتصاد این دو تا شهر مثل لوشان نابود می شود!
8-نبود افراد متخصص در اداره راه و به خصوص مسئولان عوارضی که در برخی از موارد بنده 7 ساعت پشت ترافیک مانده ام ولی 6000 تومان از من عوارض گرفته اند (به نظر شما گرفتن این عوارض از لحاظ شرعی درست است؟)
9-تمرکز پلیس بر تخلفات پیش پا افتاده و تکراری و عدم رسیدگی و پایش رانندگان از لحاظ سلامت عقلی و روانی
10-ایجاد ترافیک عمدی توسط برخی از مغازه داران شهرهای بین راهی مثل رودبار و منجیل برای فروش بیشتر
11-ماندن مسافرها کنار اتوبان برای سوار شدن و ترمز زدن تمامی خودروها برای انان از روی کنجکاوی به خصوص اگر مسافر از بانوان باشد و حتی سن ایشان بالای 80 هم باشد اتوبان بند می اید ومامور هم که نیست (پایان کلارک کرج)
دست اخر این که ارده ای در هیچ یک از ارگانها برای حل کردن مشکل ترافیک کرج و منجیل و جاده چالوس و ... وجود ندارد و وقتی به اداره راه می گویی می گوید شهرداری کرج مقصر است و ب ه پلیس راه می گویی می گویند اداره راه مقصر است و. ...
موفق باشی تابی جان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
سلام
یکی از دلایل ان عدم وجود امکانات در سایر شهرهای توریستی میباشد بسیاری از کسانی که به شمال میروند یا ویلا و اپارتمان دارند یا از امکان اجاره خانه و ویلا استفاده میکنند در حالی که در بسیاری از شهرهای دیگر مثل تبریز اردبیل سنندج همدان کرمانشاه امکانات بسیار محدود و در ایام تعطیل بسیار گران میباشد

من پیشنهاد میکنم سازمان گردشگری ، در این رابطه فعال شوند با ایجاد امکانات مختصر در فاصله ۲۰۰ کیلو متری تهران از جمله طالقان ، اطراف قزوین ، دماوند و فیروزکوه میتوان امکانات گردشگری با سرمایه گزاری بخش خصوصی ایجاد کرد . با یک قانون مناسب بجای فروش زمینهای حریم رودخانه ها و مراتع به افراد سودجو روشهایی برای حمایت از طرحهای عمومی و ایجاد مکانهای توریستی ایجاد کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
وجود دریاچه خزر و سرسبزی مناطق شمالی کشور اولین عامل مسافرت بشمال است که از سالهای بسیار دور وجودداشته است و جزیی از فرهنگمان شده است ، هوای شرجی وپشه های بیشمار آن نیز نتوانسته است از مزایای شمال ایران بکاهد زیرا نقطه ومکانی که بتواند جایگزین شمال کشور بشود در ایران وجود ندارد / مسئولان محترم در طول این همه سال فقط مشغول کارهای روزمره بوده اند وبرای اینگونه ایام نتوانسته اند برنامه ای جامع ودقیق طرح واجرا کنند مانند تمامی مشکلات دیگر جامعه چونان بی کاری ، ترافیک و فرهنگ ووو اما در ادعا وشعار دادن سرآمد تمام کشورهای دنیا هستیم ولی در عمل هیهات
علی
|
Russian Federation
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
این هم از پلیس راه ایران!! مشکل ترافیک رو‌حل کرد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خب چرا شمال نه؟
آیا تعطیلات بلند مدتی داریم که مثلا مردم وقت کنن برن سمت جنوب یا غرب یا شرق کشور؟
آیا سایر شهر های کشور دریا داره؟ جنگل چطور؟آب و هوای معتدل داره؟ جاده های خوش منظره با امکانات چطور؟ ویلا به اندازه دارن یا فقط هتل و مسافرخونه های گرون قیمته؟ هزینه رفت و برگشتش پایینه؟ اگه با هواپیما بریم در مقصد تاکسی هست که مسافرا رو بگردونن یا تاکسی ها هم رفتن مسافرت؟
از سردار بپرسین با 3 روز تعطیلی کجا میتوان رفت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
گذراندن زمان طولانی در ترافیک، بارگذاشتنغذا روی پیک نیک در ساحل، خوابیدن در ماشین یا چادر اینها مسافرت است؟ اول تعریف کنید مسافرت چیست تا بعد صحبت کنیم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اینکه موضوع ترافیک رو بندازیم گردن مردم قطعا فرار رو به جلوست، وظیفه دولت که راه بسازه و یا زیرساخت گردشکری استانی که این همه مستعد جذب توریست هست رو فراهم کنه... قطعا توریست که به شمال میره مزایایی هم داره از جمله ایجاد اشتغال برای منطقه است... فکر کنید شمال ایران جای خشکی بود و مردم برای سفر به اونجا نمیرفتن الان تمام روستاهاش هم خالی از سکنه بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
کاملا موافق

روستای زادگاه ما در مسیر کرج به چالوس قرار داره
بخاطر یکطرفه شدن مسیر مشکلات فراوانی برای اهالی ایجاد کرده
نظرات بیشتر