دردمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خسارات ملی این صنعت به اقتصاد کلان اعم از مصرف سوخت بالای محصولات تولیدی، افزایش آمار سوانح و تلفات جاده ای، افزایش هزینه های استهلاک قطعات و تحمیل هزینه های گزاف نگهداری و تعمیرات مکرر به اقتصاد ملی و ... بسیار بسیار بالاست؛ و اگر حتی ادعای اشتغالزایی این صنعت را علیرغم وابستگی شدید به واردات مخصوصا از کشور چین باور کنیم باز هم زیان این صنعت به اقتصاد جبران ناپذیر خواهد بود؛ لذا بهتر است با الگو برداری از کشورهای موفق در این صنعت، با هدفمند کردن پتانسیل های کشور از جمله قطعه سازی ها و با تمرکز بر مزیت های نسبی کشور در این صنعت، شکل تولید محصول نهایی را از خودروی کامل بی کیفیت به قطعات با کیفیت قابل صادرات تغییر دهیم...
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اگر مثل زاپن و چین عمل شود موافقم
زاپن به از جنگ جهانی آمد از صنعت خودرو سازی خود حمایت ، البته با نظارت دقیق و بدون راند بازی
در قبال حمایت ، خودرو سازان خودرا ملزم به تولید خودروهای با کیفت و ارزان قیمت نمود و دقیقاً نظارت میکرد .
نه مثل ایران که خودروساز هرجوری بخواد تولید میکنه ، بدون هیچ تعهدی پیش فروش میکنه و هروقت بخواد تحویل میدهد و هرجوری بخواد قیمت گزاری میکنه .
دولت هم که علی برکت ا....
محمدرضارحمتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مخالفم من یه کارگر ساده روزمزد هستم بخاطر دوری خانه مان از داخل شهر والبته متاهل بودن .شرایط رفت وآمد

به خانه اقوام با مشکل مواجه هستم .با این شغل موقتی با حقوق کارگری روزمزد چگونه می تونم یک پراید را که

ارزشش 20میلیون هست را به قیمت 50 میلیون بخرم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خب برادر من، اگه اینها هم تعطیل بشن که با این تحریم ها، پراید میشه صد میلیون و چه بسا بیشتر. خودرویی هم که در شرایط تحریم وارد نخواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
به امید نابودی ایران خودرو و سایپا الهی آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ویلا دختر نعمت زاده از همین رانت خودسازی شکل گرفت ...
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
صنعت خودرو و متولیان آن را باید تعطلیل کرد و از نو دوباره با رویکرد جدید و مدیریت جدید ساخت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
سلام. تفکر لیبرال حاکم بر خودرو فقط به فکر منفعت شخصی و سرمایه داری است و به فکر مصرف کننده نیست.فقیر: پراید :مرگ...
ثروتمند :ماشین لوکس: زندگی...
بهرام پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
سلام و عرض ادب کسانی (شرکتهایی )که خودرو را به خاطر نبودن رادیو پخش ، سپر و قطعات جزئی انبار کنند البته خودشان این قطعات را نبستن که احتکار کنند و به مردم کشورشان گران بفروشند. هر چه زودتر تعطیل بشود خوب است چون تکلیف مشخص می شود که از جای دیگر ارزان تر خودرو وارد کنیم و هر روز منتظر تلاطم در بازار خودرو نباشیم سپاس
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
یه قانونی تو اقتصاد هست که از تولیدات نو حمایت میکنه
مثل خانواده که از بچه ها تو سالهای اول تولد حمایت همه جانبه میکنه و یواش یواش میزاره مستقل بشه
متاسفانه دولت ما 40 سال از این بچه داره حمایت همه جانبه میکنه و هیچی عایدش نمیشه جز هزینه های بیشتر
باید یواش یواش دست دولت از سر حمایتش برداشته بشه تا بتونه حداقل راه بره (بهتر تولید کنه)
ولی این به صورت انی قابل انجام نیست وباید مرحله به مرحله انجام بشه تا باعث تخریب دولت و شرکت نشه
و همچنین از تولیدات نو و تحقیقات در زمینه پیشرفت بیشتر حمایت کنه
واردات فقط باعث تخریب بازار میشه
پس باید بازار رو از محصولات داخلی با کیفیت پر کنیم تا نیازی به محصولات خارجی نداشته باشیم
هنوز ملت پیکان 48 رو می پرستن چون هنوزم دوستش دارن به خاطر کیفیت بالاش
پس اگه ما کیفیت خوب و به روز تحویل ملت بدیم کار بدی نمی کنیم
خیلی هم راحت میتونیم خیلی ازتکنولوژی ها رو مهندسی معکوس کنیم و اجرایی کنیم
جعفری
|
Romania
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
وقتی دیگر قدرت خرید پراید نو را هم نداریم په فرقی دارد تولید بشود یا نه آب پاکی ریخته شده به صنعت خودرو مگر سپاه خودرو بسازد.
نظرات بیشتر