یک موضوع هست که گاهی کشتی مال کشوری است نفت مال کشور دیگری و محموله برای کشور مقصد دیگری است . باید قانون مشخص باشد که عوارض برای کدام کشورها است . کشورهای متخاصم و کشورهایی که یا نمی گذارند ما از ابهای انها عبور کنیم . ولی ممکن است کشتی ها و بارنامه ها را تغییر دهند در این صورت چاره کار این است که تبصره بگذاریم مثلا یک کشتی با بار به سمت انگلیس می رود ولی در بارنامه مثلا می نویسد ژاپن . باید این دیده شود که اگر کشتی خلاف بارنامه خود به خاطر ندادن عوارض عبور تقلب کند و انرا ردیابی کرده و تخلف ان ثابت شود آن کشتی دیگر در دور بعدی اجازه عبور از ابهای کشورمان را نخواهد داشت . زیرا ممکن است کشورهای متخاصم بخواهند ما رو دور بزنند !
نمایندگان ما نابغه اند. والله جایشان در مجلس نیست. تنگه هرمز که اتوبان تهران پردیس نیست که الکی از مردم پول بگیری بریزی به حساب دوستان.
تمام کشورهای داخل خلیج فارس از عراق و کویت و سعودی و امارات و قطر و عمان در این آبراه سهیم هستند. اگر به اجماع برسیم شاید. ! آنهم گرفتن عوارض برای ترمیم زیانهای زیست محیطی ناشی از تردد کشتیها.
خداییش سواد در حد دبستان هم نیست. طبق قوانین بین المللی امکان اخذ عوارض از تنگه هایی مثل هرمز یا مشابه آنها وجود ندارد. حداقل تو دنیا مطرحش نکنین بهمون میخندن
گرفتن عوارض حق مسلم ایران ازتنگه هرمزاست ای کاش سالهاپیش این کارانجام میشدچراکه تنگه کاملاجز خاک ایران است امروزه کسی درجهان خصوصاکشورها کارمجانی برای کسی انجام نخواهدداد...برقراری امنیت مجانی درهیچ کجای دنیامرسوم نیست همین امریکاباادعای امنیت برای عربستان ودول عربی سالی میلیاردها دلارازانهااخاذی میکند ،چراماازداشته هایمان بنحواحسن نبایداستفاده کنیم!!!