ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
کلا هیچ ناظری و نظارتی و قانونی در این ساختار توان حل هیچ مشکلی را ندارد پس این همه ادعای پیشرفت برای چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مولا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
بله در کشوری که واردات خودرو ممنوع است یا با تعرفه سنگین خودرو وارد شود . یعنی ایجاد انحصار برای خود رو ساز های داخلی .در این شرایط خودرو ساز ها با تبانی یا با کاهش تولید یا با احتکار تعادل عرضه و تقاضا را به هم ریخته و قیمت خودروهای نجومی افزاش میدهند. در این شرایط حتما یا باید نهادی باشد که قیمت را تایین کند و مانع سوء استفاده خودروسازها علیه مردم شود و یا مجوز واردات خود رو با تعرفه پایین داده شود و در این شرایط میتوان قیمت در قیمت دخالتی نکرد و بازار قیمت را تعیین کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
کم به این فرغون ها بگو خودرو تابناک،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
ین مسخره بازی ها چیه؟ رقابت یعنی چه؟ از یه طرف برای یه عده انحصار درست می کنید از سوی دیگر می شوید دایه مهربان تر از مادر؟؟؟؟
راه حل این مسئله فقط یک چیز است !!! آنهم فقط همین که هر کس خودرو نیاز داشت(شخص مصرف کننده)مجاز باشد از هر جای دنیا به هر قیمت که توانست خودرو بخرد و وارد کند!!! اگر هم از این می ترسید که خودروی بی کیفیت وارد کنند جریمه های سنگین برای آلوده سازی (صوتی ، هوایی، ... )وضع کنید و وزن نقص فنی در حوادث رانندگی را بررسی کرده و جبران متناسب با آن برای مالک و وارد کننده در نظر بگیرید.
در نهایت خواهید دید که این غولهای کاغذی (خودرو سازها یا خودرو بازها) از میدان بدخواهند شد و عرصه برای تولیدکنندگان واقعی باز خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
باعرض ادب به خواننده گان محترم،بعد از کشتن سهراب حالا متوجه شدند که اشتباه رخ داد یا نداد یا شورای رقابت باشه یا نه نباشد اینها همه فیلم است اقای قالیباف خبرنگار مصاحبه ای با دو مدیر شرکت ایرانخودرو وسایپا داشت پخش مستقیم که هر دو مدیر گفتند جهت جلوگیری از رشد قیمت به این دو شرکت مجوز فروش درحاشیه ۵/بدهند که ما تولیدمان را زیاد کنیم که نتیجه ان ظرف سه ماه حدود چهل درصد افت قیمت هست که به فضل الهی و ازادی قیمت کاهش که نداشته بلکه پراید و غیره حدود ۱۰۰/افزایش داشته و در نتیجه مردم باید توان خواسته بحق خود که داشتن یک پراید بی کیفیت و قاتل جان انسان و از رده خارج ۸۰۰کیلوگرمی میباشد توان بدهند و جیب مبارک مسیولین زخمت کش و فداکار را برای زتدگی و اقامت کانادا پر گردد چون کانادا سرمایه گذار پذیرش میکند و همچنین کمبود در امد باید جبران شود ،از کجا؟از جیب مردم غیور و پشتیبان ،حالا درنهایت بعد از یکسال متوجه میشویم تو این جیب خالی کردن همش ۶نفر هستند اونم کارمند ای تی ،مگر مسولین مقصرند !! اشتباه برداشت نکنید داماد اقای شریعتمداری که مقصر نیست خود پدر زن ایشون مقصر نیست یا فکر کردید دولت اعتدال مقصر است یا دولت بهار وحامی مستعضفین یا قوه قضایه بعد از یکسال الان متوجه شذ مردم که کمک کردند گاو گوسفند وغیره فروخته اند جهت تو دهنی به استکبار جهانی ،نخیر عزیزم شخص ترامپ و ملک سلمان و نتانیاهو دسیسه داشتند اما کور خوانده اند که مردم ما به هر قیمتی جهت حمایت از مسولین حاضرند جیبشان خالی شود تا مسولین در رفا باشند و خانواده هایشان اقامت کشور امریکا را بگیرند تا به ترامپ ثابت شود که ما هر موقع بخواهیم به کمک ملتمان زیر پرچم امریکا و در خاک امریکا هم زندگی میکنیم و شما هیچ غلطی نمیتوانید بکنید چون ما هزارران میلیارد سرمایه اوردیم جهت پیشرفت و ابادانی شما
متقاضی بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
سلام دوستان
تا زمانیکه دولت با حربه احترام و حرمت به تمامی شرکت ها و ادارات بخواهد پیش برود . اوضاع همین هست . ایرانی جماعت با سیاست چماق بهتر کار می کند . حال مثال ای شرکت های خودرو ساز هست . اینها از دولت حسابی نمی برند که هرطور دلشان خواست قیمت میگذارند .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
راه حل مشکل صنعت خودرو فقط بدست مردم حل میشه باید خودرو را تحریم کرد وبه زورگویی فرغون سازها وحمایت بی حد وحصر وزیر صنعت ومعدن پایان داد آدم قحط بود کارشناس نبود تو این مملکت که این وزیر را انتخاب کردین نمایندگان مجلسی که رای اعتماد دادین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
دلار 12 تومان تثبیت شد قیمت پراید جهانی 6 هزار دلار میشه 72 میلیون تومان حالا هی بگو دلال بگو سایت و ده ها بهانه دیگر قیمت ماشین ها داخلی هنوز به قیمت واقعی نرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
خوب حالا چرا صادر نمیکنند؟
چرا باید سایر کشورها از استفاده از پراید محروم باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
چرا دستمزد کارگران خودرو سازها را جهانی حساب نمیکنید
چرا آب و برق مورد استفاده خودروسازها ومالیات را جهانی حساب نمیکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
فروش براید با قیمت 72 میلیون نزدیک صفر خواهد بود و خودروسازها تعطیل خواهند شد البته خیلی هم بد نمیشود تولید ماشین 30 سال پیش همون بهتر که متوقف شود
رضا
| Canada |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
چون با ۶۰۰۰ دلار در دنیا فقط می شود آشغال خرید و ماشین به درد بخور بالای ۲۰۰۰۰ دلاره پس صادر نمی کنند مگر به آفریقا
رضا
| Canada |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
عزیز غصه خودروساز را نخور مردم می خرند کاکا هم می گویند
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
چرا هیچ کشوری حاضر نیست پرایدو وارد کنه ، راست میگی همه چی رفته بالا چرا مردم ایران باید شش هزار دلار بدن پراید ، اگه واردات رو ازاد کنن ماشین سوار میشیم نه فرغون
شهباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
تابناک جان مشابهاین پیام رو من قبلا نظر دادم ولی مجدد این پیام رو می نویسم
منطق شورای درقیمت گذاری اشتباه طرح شده یعنی مقدمه درسته نتیجه گیری اشتباهه یعنی اونجا که با استناد به اصل ۴۴ میگه انحصار گر باید شناسایی بشه کاملا درسته ولی بعد میگه اگر انحصار ایجاد شد شورای رقابت باید به قیمت گذاری ورود کنه
اینجا دیگه علمی نیست
در واقع باید به این شکل طرح بشه که وقتی سهم یک کمپانی از پنجاه درصد بازار بالا رفت در صورت تایید شورای رقابت مالیات این شرکت در راستای حمایت از رقابت باید تصاعدی افزایش پیدا کنه با افزایش
مالیات خودبخود هزینه های تولید انحصارگر بالا رفته و در نتیجه امکان حذف رقبا از بازار ممکن نخواهد بود به نحوی که رقبا حاشیه سود کافی برای رقابت در بازار رو خواهند داشت
مزید اطلاع خود نفس رقابت باعث تضمین محصول برای مشتری خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
دولت به این علت که خود ذی نفع است دوست ندارد شورای رقابت قیمت گذاری خودرو را به دست بگیرد. یکم ریخت و پاشها رو کم کنید میشود قیمتها را تعدیل کرد.
نظرات بیشتر