افزایش سه برابری قیمت خودرو
رسیدن به رکورد تاخیر تحویل خودرو به یک سال
ایجاد ابتکار و خلاقیت در حذف آپشن خودرو
اینها فقط بخشی از مدیریت درخشان خودروسازان وطنی است که تمام مدیران خودروسازی دنیا رو متحیر و انگشت به دهن کرد
این زیان انباشته را از جیب ملت ایران میدهند .
یک ریال از این زیان را خودشان پرداخت نکرده اند.
زیان هرقدر هم بالا باشد مدیران و کارکنان خودرو سازی هیچ فشاری را احساس نمی کنند.
هیات مدیره هم بابت انتصاب و حمایت بی دریغ باید جوابگو باشند
تا حساب کار دستشون بیاد که سال بعد که مجدد زیانده شدن مدیر رو جایگزین میکردن نه شش سال باهاش ادامه بدن
با این شرایط تحریمی هیچ مدیری نمی تواند کار کند و
شرکت را سود آور کند!
مسئولین بهتر است سیاست خارجی و داخلی خود را تغییر دهند و به فکر تامین منافع ملی باشد.
مگر نمی گویند سر خود قیمت ها را بالا برده!!! حالا که دستگیر شده لطفا قیمت ها را به دوسال پیش بر گردانید؟!!! چرا اینکار را نمی کنید؟ پس چرا اصلا دستگیر کرده اید ایشان را؟!
گل بود به سبزه هم آراسته شد ، اگر اين خودرو ساز زيانده بوده پس سازمان بورس چرا رصد نكرده و اعلام ننموده؟؟؟؟؟؟
در همان زمان كه پژو ٢٠٠٨ را به قيمت ٩٦٠٠٠٠٠٠ تومان به مردم تحميل ميكردنند اين ماشين توليدي خود فرانسه و با تمام بيمه و ماليات و غيره براي يك انگليسي به پول ما ٦٤٠٠٠٠٠٠ تومان تمام ميشد، بفرمائيد قيمت نيروي كار در ايران بيشتر از فرانسه هست؟ حامل انرژي گرانتر هست؟ ماليات بيشتري اين خودرو ساز ميدهد؟ چرا با سود چند برابري زيانده بود؟ و چرا اصرار بر ادامه فعاليت؟ چرا با سرمايه و جان مردم بازي شد؟ ...
من نمیدانم یکه زارع چه کرده ولی این واقعییت وجود دارد که بخش اعظم بدهی ها بخاطر تحمیل قیمت دستوری به خودرو سازها در سال ۹۷ بود چون مواد اولیه از خرداد گران شد ولی خودرو ساز تا دی ۹۷ مجبور به قیمت مصوب تیر ۹۷ شدند البته عدم پیش بینی تحریم و پیش فروش بدون توجه به تامین قطعات از قصور خودرو ساز بود و کلا سوء مدیریت در ایران خودرو و سایپا بیداد میکند حقوق بالا پرسنل زیاد بهره وری بسیار پایین هم از عوامل زیان ده شدن خودرو ساز ها است
تفکر مونتاژ سازی کور خصوصا در خودرو های مونتاژ کم و چینی های بی کیفیت مثل h30 که یک فاجعه برای خودرو سازی ایران هست نیز از عوامل سقوط خودرو سازی ما هست
که این فقره اخیر تمام خودرو سازی اعم از سایپا ایران خودرو کرمان خودرو گروه بهمن و چند عدد کارخانه ریز دیگر را شامل میشود الان نزدیک ۵۰ مدل خودرو چینی با تیراژ کم در کشور تولید شده است حال اگر تحریم هم نبود تازه فاجعه دردناک تر هم بود چون دردش نامحسوس تر بود وجود اینهمه خودرو مونتاژی با تیراژ کم حتی اگر با کیفیت هم باشد چون تیراژ آن کم است امکان داخلی سازی آن بشدت کم میشود و فقط راهی برای دور زدن حق ورود گمرکی است به بهانه تولید داخل باید قوانین اعطای مجوز برای هر خودرو مونتاژی بسیار سخت باشد هم به جهت کیفیت و هم تیراژ آن که قطعه سازان توانایی داخلی سازی آن را داشته باشند
رسیدن به رکورد تاخیر تحویل خودرو به یک سال
ایجاد ابتکار و خلاقیت در حذف آپشن خودرو
اینها فقط بخشی از مدیریت درخشان خودروسازان وطنی است که تمام مدیران خودروسازی دنیا رو متحیر و انگشت به دهن کرد