این بخش مانند بقیه بخش های کشور سرشار از تخلف و ناآگاهی با وظایف است. یک بنگاه دار بدون توجه و بررسی لازم در خصوص موضوع معامله و بدون تکنیک های درست تنها به دنبال جوش دادن معامله هستند حتی اگر با دروغ و یا لاپوشانی حقیقت باشد. اما مانند خودروهایی ها که خدمات پس از فروش ندارند اینها نیز بعد از اخذ کمیسیون طرفین رها می کنند تا خود مشکلاتشان را حل کنند و در این فضای بی اعتمادی که کسی به کسی اعتماد ندارد امور به سختی سپری می شود. در موضوع کمیسیون هم بدترین شرایط لازم برقرار است املاکی ها که غالبا به شغلشان آگاه نیستند و دنبال یک شبه پولدار شدن از قبل معاملات هستند نرخ های سرسام آوری مطالبه می کنند. عامدا طرف معامله را از نظر طذف دیگر خطرناک جلوه می دهند و سپس با سفارش اینکه مساله را حتما حل می کند خود را قهرمان حل مشکلات قلمداد مبالغ غیر قابل باور اخذ می کنند. در قراردادهای اجاره هیچ توجهی به وضعیت ملک قبل و بعد از اجاره ندارند و دعوای موجر و مستاجر را رها می کنند. به حمداله در اینجا هم نظارتی وجود ندارد و هرکس هرجور عشقش بکشد پول می گیرد و کلاهبرداری می کند.
با سلام
این مطلب که "کی دیگر از مهمترین وظایف یک بنگاه معاملات ملکی حل اختلافات احتمالی میان خریدار و فروشنده یا موجر و مستاجر است. به هر حال در هر معاملهای امکان بروز مشکل یا اختلاف بین طرفین وجود دارد و مشاور املاک باید به عنوان یک داور مرضیالطرفین غائله را ختم کند" به هیچ عنوان صحیح نیست. بنده در بسیاری از موارد به چندین بنگاه جهت پیگیری مشکلات خود با فروشنده یا خریدار و یا مستاجر خود به بنگاه های مختلف مراجعه نمودم. تمامی ایشان عنوان نمودند پس از عقد قرارداد (و معمولاً دریافت حق معامله) بنگاه هیچگونه مسئولیتی درقبال اختلاف طرفین نداشته و در صورت لزوم هریک از طرفین میتوانند به دادگاه حل اختلاف مراجعه نمایند.