امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
موافقم

از ساعت 7 صبح تا ساعت 17 عصر ، 7 ساعت شناور باشد .
(الان کار روزانه 8 ساعت است که بنظرم منطقی نیست . چون خدمات الکترونیک دولت در مقایسه با دهه 50 که این تعداد ساعت کار در روز مصوب شده بود خیلی گسترده تر شده است و نیاز به حضور فیزیکی هم نسبت به آن زمان کمتر )

ضمنا دولت باید در مشاغلی که نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست ساعت کاری فیزیکی را "کاهش" بده . خیلی از مشاغل خصوصا مشاغل دولتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کارشناسان این حوزه از منزل یا هر جای دیگر امکان کار کردن دارند . این رویه در کشورهای اروپایی متداول است .

امیدوارم روزی !! برسه که حداقل بالای 70 درصد خدمات دولتی که قابلیت الکترونیک شدن دارند ، الکترونیکی شده باشند که نیاز به مراجعه خدمت گیرنده و همین طور الزام حضور فیزیکی خدمت دهنده برداشته شود.

که پس از آن روزها !! ترافیک و آلودگی هوا هم کمتر شود
ناشناس
|
Sweden
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
عین خروس که صبح با طلوع خورشید شروع میکنه به عربده کشی
ما هم باید لای پنجره رو باز بذاریم ببینم کی آفتاب میزنه پاشیم بریم سر کار
سوسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
4 میلیون کارمند بیکار مگه چه کاری میکنند جز علاف کردن مردم اگه اداره ها کلا تعطیل بشه و کارمندان برن خونه هاشون مملکت از شرشون راحت میشه پول نفت رو میچپونند تو حسابشون یه چیزی هم طلبکارند ببندید این معدن بی کاری
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
منم موافقم به خدا .۲۵ ساله وقتم رو بخاطر کار مسخره دولتی هدر دادم.عصرها میرم مغازه واسه خودم کار میکنم خدا شاهده اگه این ۲۵ سال کارمند دولت نبودم و صبح ها هم میرفتم ابزار فروشی خودم کار میکردم الان بجای آزرا سوار مرسدس بودم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
* آیا با شناور کردن ساعت کاری ادارات در تهران در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موافقید و آن را اقدامی موثر ارزیابی می‌کنید؟
ـ پاسخ : بله ، قطعا موثر است و طرح خوبی است .

* نظرتان درباره تصویب این طرح در ابعاد ملی و اجرای آن در کلانشهر‌ها و یا فراتر، سراسر کشور چیست؟
ـ پاسخ : کلیت طرح بسیار خوب است . با درنظر گرفتن اینکه فیزیولوژی هر فرد (کارمند) با دیگری متفاوت است و در نتیجه ساعت اوج بازدهی در اشخاص متفاوت خواهد بود . البته اجرای طرح باید بخوبی انجام شود که به کار ارباب رجوع لطمه وارد نشود .

* درباره شناور کردن ساعت کاری ادارات در همه روزهای سال چه نظری دارید؟ آیا چنین اقدامی را در رسیدن به اهدافی چون افزایش بهره وری مفید می‌دانید؟ درباره اجرایی بودن یا نبودن این تصمیم چه نظری دارید؟
ـ پاسخ : طبق توضیح فوق ، خیلی مناسب است . میتوان محدوده ساعتی کاری تعریف کرد که مثلا از 7 صبح تا 6 عصر هر کارمند موظف به حضور به میزان مثلا 6 یا 7 ساعت در محیط کاری باشد . قطعا هرشخصی با توجه به ویژگیهای خود تصمیم خواهد گرفت که بهترین و پربازده ترین زمان کاری او در چه ساعاتی خواهد بود . در نتیجه بهره وری افزایش میابد . به نظر من این طرح با نظارت درست کاملا اجرایی است .

* دیدگاهتان درباره کاهش ساعت کاری ادارات و همچنین افزایش روز‌های تعطیل در هفته چیست؟ اگر موافقید، به چه دلیل و در صورت مخالفت، دلایل مخالفت تان چیست؟
ـ پاسخ : با افزایش روزهای تعطیل هفتگی کاملا موافقم بشرط اینکه روزهای جمعه و شنبه باشد که با تعطیلات بین المللی همخوانی بیشتری داشته باشد . قطعا دو روز تعطیلی فرصت مناسبی برای تجدید قوا و در نتیجه افزایش بهره وری است . برای جبران آن هم میتوان از تعطیلات مذهبی کم کرد .
برای کاهش ساعت اداری هم بهتر است کار برای افراد بصورت پروژه ای تعریف شود ، کار روزانه افراد مشخص شود و هر شخص موظف باشد آن کارها را در آن روز به اتمام برساند . ضمنا مبنای حقوق و پاداش انجام کارها باشد نه ساعت حضور !!! به این ترتیب قطعا افراد تلاش خواهند کرد کارها را سریعتر به اتمام رسانده و زمان بیشتری را به خود اختصاص دهند . البته این مقوله نیازمند نظارت و سیستم دقیقی ست که مطمئن شود کارمند کار خود را به درستی بانجام رسانده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
در جنگ اقتصادی هر فرد ایرانی باید بیشتر کار کند چون هر ایرانی مانند یک سرباز می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
اخه برا جمعیت چند میلیونی کارمند که یک وظیفه تعریف شده مثل سایر کشورها دارند مگه چه کاری هست..وظیفه ای که مثلا در ژاپن با 300 هزار کارمند انجام میشه..پس نتیجه این که این چند ملیون فقط صرف رفع مشکل بیکاری هستند و بنابریاین کم شدن ساعت کاری شون در هزینه دولت صرفه جویی میکنه..این ایده شما برا بخش خصوصی هست.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
با ساعت کاری شناور موافقم. اگر از 9 کار شروع بشه خیلی هم بهره وری افزایش خواهد داشت ولی کاهش ساعت کاری رو خیر. بهتره که ساعت کاری بشه از 9 تا 17. کارمندان هم بتونند بصورت شناور 9 تا 10 بیان سرکار و از اون طرف هم 5 تا 6 برن خونشون. به گونه ای تنظیم بکنند که در طول هفته 40 ساعت رو سرکار باشند.
اگر کاهش ساعت کاری ابلاغ بشه باید متناسب با اون حقوق ها رو هم کسر بکنندتا بهره وری اتفاق بیفته
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
سلام.
این موضوع با دو مسئله مرتبط هستش: ۱) مختلف بودن کارها و اهمیت بعضی حرفه ها، ارتباط برخی حرفه ها با خارج از مرزها، رابطه برخی کارهای یک اداره با ادارات دیگر، نیازهای ارباب رجوع، کیفیت کار کارمندان، و ... ، و ۲) ارتباط این موضوع با موضوعات دیگر زندگی شهری، مثل حمل و نقل و ترافیک، آلودگی هوا، جمعیت، قابلیت دورکاری و الکترونیکی شدن کارها و زیر ساختهای لازم، مسئله میزان ساعت کار با حقوق و دستمزدها، تغییرات اقلیمی و فصلی، وغیره.
پس،
در مرحله اول مسلماً باید در کارها و شغلها تقسیم بندی مختلفی صورت بگیره.
در مرحله دوم، باید موضوعات مختلفی، اول حل بشه. بعد، اگر اهداف خوبی باقی بمونه، میشه درباره به صرفه بودن این طرح نظر داد.
به طور کلی، هر چه به راحتی زندگی ما در زمینه های مختلف، به نظم و پیشرفت در کشور، به بهداشت روان و تن آدمها و به مدیریت درست امور، کمک کنه، طرح مفیدیه؛ (به شرط اینکه برای درست کردن ابرو، چشم رو کور نکنیم و در اجرا، کار رو به دست آدمهای شایسته آینده نگر بسپاریم و همانطور که شما، تابناک محترم، به ایده های عمومی توجه میکنی، مسئولان به نظرات عموم تعلّق خاطر نشون بدَن.)
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
شناور کاری ساعات ادارات در سایر شهرهای کشور نیز اثرات مثبتی بر مدیریت شهری، رسیدگی به امور منزل داشته و از سویی می تواند تاثیر مهم و مثبتی در ایجاد انگیزش و بهره وری سازمانی داشته باشد. امروزه اکثر مرخصی های پرسنلی در سازمان ها که باعث عامل تنش بین نیروی انسانی و مدیر می شود به همین مساله غیر انعطاف بودن سازمان ها از حیث ساعت ورود و خروج می باشد که با شناور کاری تا حدود زیادی مرتفع می گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
کاهش ساعت کاری خوب است...بجای هشت ساعت کار بیهوده اگر 4 ساعت کار مفید انجام دهند هم خوب میشود و هم ملت راضی...
رضا
|
Netherlands
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
سلام،
من علاوه بر ساعت کاری قانونی در ماه نزدیک90 ساعت هم اضافه کار دارم چون اضافه کار نباشه اقساط را نمی شود پرداخت کرد.
نظرات بیشتر