نگاه پوپولیستی پلیس به راکبان موتور سوار یاعث شده
صدای کر کننده - دود و آلودگی - ورود ممنوع - ورود در پیاده رو - پارک در پیاده رو -حمل سه الی ۴ نفر - حمل بار - لایی کشیدن - در اتوبان ها به آیینه و دور ماشینت میزنند و پلاک هایشان را روغن میماملند تا دیده نشود و یا جدیدا طلق رنگی میگذارند و یا با زنجیر میپوشانند و . . . مال این است که پلیس طرح های چند روزه میذارد و بس و برخورد مستمر و قاطع نمیکند و شب اعیاد هم همه را میبخشند
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
شما مجبور نیستی نظر بدی وقتی کوچکترین اطلاعاتی نداری اول اینکه پلیس بیست و چهارساعته در حال توقیف موتورسیکلت ها هست و از روز اول تاریخ تاسیس پلیس و اختراع موتورسیکلت حتی یک بار هم طرح بخشش جرائم موتورسیکلت وجود نداشته موتورها رو همیشه دارن توقیف میکنن و اگر مدارک نداشته باشی و کلانتری بگیره دو سه روزه مدارک رو میبری و پس میگیری اگر مشکل دیگه ای باشه و کلانتری بگیره بعد شش ماه میدن بهت اگرم راهنمایی رانندگی بگیره در همه حالات بعد شش ماه تازه باید بری دنبال وسیلت درضمن کسی به پلاکش روغن نمیماله یا طلق میندازن یا زنجیر که علت اونم اینه که پلیس بی دلیل جریمه میکنه و منطقشونم اینه که به هر حال موتورسیکلت متخلفه پس جایز هست بی دلیل یک جریمه براشون بنویسیم برای همینه اکثرا بعد مدتی استفاده از موتور به این نتیجه میرسن که از هر خیابانی عبور کرده باشن براشون تخلف ثبت شده و مجبور میشن پلاک رو بپوشونن منه نوعی بیمه دارم کلاه میذارم تا حالا نه پیاده رو رفتم و نه خط ویژه و نه ورود ممنوع ولی برای گرفتن برگه خلافی که رفتم صد هزار تومن خلافی داشتم اکثرش رو زده بود همراه نداشتن کلاه و عبور ممنوع و دوترک سوار شدن که هیچ کدامشو من انجام نمیدم چون جونمو دوست دارم از روزی که خلافی گرفتم اولین کاری که کردم اینه که پلاکمو پوشوندم که دچار آش نخورده و دهان سوخته نشم
ناشناس
||
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
موتوری آزاد از هفتاد دولت... فحاش پیاده رو..طلبکار خیابان و اتوبان... راننده ای که دستش روی فوق است.... بی مسئلولیت... بی هدف... خود بزرگ بین... مخصوصا ظالم به پیاده پیر و زن و بچه
چند سال پیش یکی از مسولین گفت طرح برخورد با موتور سواران متخلف آماده بود لیکن قبل از اجرا با دستور از مقامات بالا و بدلیل اینکه بیشتر استفاده کنند گان از موتور سیکلت قشر ضعیف جامعه هستند طرح متوقف شد.
واقعا نیروی انتظامی قادر به کنترل موتور سواران متخلف نیست ؟ و یا اراده آن وجود ندارد
متاسفانه پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ناکارآمدترین ارگان کشور است و هیچ گونه تلاشی برای کاهش تخلفات موتورسواران انجام نمی دهد هر از چند گاهی کمین می زنند تا موتورهای بدون مدارک را توقیف کنند و در مزایده بفروشند همین و بس.
سلام .مشکل راهنمایی و رانندگی چه از جانب موتور سواران و چه از جانب رانندگان خودروهای سواری ،عدم برخورد قاطع و نبود جریمه های بازدارنده است .در کشور های اروپایی با متخلفین قوانین رانندگی به سختی برخورد میشود ولی در کشور ما مماشات با قانون شکنان به یک عادت برای مقامات راهنمایی و رانندگی تبدیل شده است.بخشش های گاه و بیگاه جرایم رانندگی هم نکته قابل توجهی است.
یک طرفه قضاوت می کنید مشکل اصلی ترافیک تهران خودروهای تک سرنشین هست که جا رو برا همه تنگ کرده و از طرفی ضعف حمل و نقل عمومی باعث شده بعضی ها به موتور رو بیارن خیلی از کشورها با دوچرخه و موتور مشکل ترافیک رو حل کردن اما در ایران تصور اینه که هرکی سوار موتور میشه از روی قانون شکنی هست اما اینجور نیست من موتور سوار آسیبم به محیط زیست شهری به مراتب کمتر از خودرو سواران هست
افزایش جمعیت بقدری است که اگر بجای این موتور سواران هم خودرودر خیابان بود همه خیابانها قفل میشد !! باید ساختار ساخت بستر آماده کرد نه از همه ایراد گرفت نشان ندادن راهکار و ایراد گرفتن از همه آسانترین روش مسئولان بی مسئولیت است
آیا بهتر نیست که یک با یکی از مدیران شهامت به خرج داده و تردد موتور سیکلت را حداقل در شهرهای بزرگ ممنوع نماید ، با این کار تعدادی شغل از بین می رود اما آلودگی هوا و بخصوص آلودگی صوتی بشدت کاهش یافته و انواع و اقسام جرایم مانند کیف قاپی و سرقت نیز محدود می شود و از همه مهمتر و همانطور که در گزارشات آمده ، 50 هزار نفر موتور سوار طی سالهای قبل فوت شده و قطعا چندین برابر این تعداد نیز معلول و مجروح شده اند که هزینه انسانی و اجتماعی آن با هیچ مبلغ و ایجاد اشتغال از طریق موتور قابل قیاس نمی باشد و هزینه های فوق العاده زیادی را به جامعه و نظام درمان تحمیل می نماید . حد اقل در این مورد از مردم نظر خواهی نمایید
این که گفتن حتی خودروهای پلیس و امدادی نیز با شرایط خاص مجاز به ورود به خطوط ویژه اتوبوسها هستند در واقع یک جوک از طرف ایشون هستش. پلیس هم حودش خلاف می کنه ولی کسی نیست بازخواستش کنه